خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«روحانی مصلحت‌اندیشی را انتخاب کرده است»

یک عضو حزب اتحاد ملت گفت: درست است که لیست وزرای پیشنهادی با صحبت‌های روحانی و معاون اول او فاصله دارد اما باید به آن احترام گذاشت.

علی تاجرنیا در گفت‌وگو با ایلنا، درباره وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور به مجلس، گفت: نمی‌توان این موضوع را انکار کرد که لیستی که ارائه شد طبق آن‌چه که آقای جهانگیری و روحانی درباره جوانگرایی گفته بودند، نیست و احساس می‌شود که این امر به طور جدی لحاظ نشده است.

او ادامه داد: ما شاهد حضور افرادی هستیم که آنطور که باید و شاید در ارتباط با بحث اعتقادی به برنامه‌های رئیس‌جمهور و اهتمام داشتن و جدیت به قول خود روحانی گیوه‌ ورکشیده نیستند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: درست است که ما چهره‌های جوان و تکراری کمتر می‌بینیم اما این کافی نیست و وسعت تغییرات باید بیش از این می‌شد.

تاجرنیا با اشاره به برخی از وزارتخانه‌های سیاسی که نقش عمده‌ای در پیشبرد برنامه‌های دولت دارند، عنوان کرد: احساس می‌شود در وزارت‌خانه‌های سیاسی که نقش موثری در دولت و کشور دارند تغییرات کم بوده و یا اگر هم صورت گرفته بر اساس محافظه‌کاری است.

او ادامه داد: به نوعی سعی شده که در موازنه مولفه‌هایی که مدنظر بوده بین چالش و شعارها، مصلحت را در چینش کابینه مشاهده کنیم.

تاجرنیا ادامه داد: رئیس‌جمهور مصلحت‌اندیشی را انتخاب کرده است فکر می‌کنم با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که در کشور وجود دارد می‌توانستیم تغییرات بیشتری را در کابینه رویت کنیم و روحانی می‌توانست کابینه جسور‌تری معرفی کندآن هم در شرایطی که مجلس با دولت همراه است. در هرحال باید به کابینه احترام بگذاریم و امیدوارم مجلس نقش نظارتی خود را به خوبی ایفا کند.

این عضو اتحاد ملت در پاسخ به سوالی درباره عدم حضور وزیر زن در بین وزرای پیشنهادی گفت: این بزرگ‌ترین نقص کابینه است که هیچ زنی در آن وجود ندارد آن هم برای دولتی که نگاه برابر به فرصت‌ها دارد و به دور از مسائل چالشی و جنسیتی فکر می‌کند. فکر می‌کنم با توجه به حمایت‌های خوبی که از سوی اقوام و مذاهب صورت گرفته آقای رئیس‌جمهور باید به این نکته هم در چینش وزرا توجه می‌کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا