خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک اصولگرا: کروبی و موسوی متفاوتند!

یک فعال رسانه‌ای اصولگرا که مدیر مسوولی روزنامه‌ی «جوان» را بر عهده دارد، یک روز پس از ماجرای اعتصاب غذای «مهدی کروبی»، در یادداشتی تلگرامی با عنوان «آیا نقش کروبی در فتنه همطراز موسوی بود؟»، نقش کروبی را در مقایسه با میرحسین موسوی در سال 88، کمرنگ ارزیابی کرد.

اصولگرایان در سال 88 اکثرا حامی «محمود احمدی نژاد» بودند.

به گزارش انصاف نیوز، متن یادداشت «عبدالله گنجی» که حاوی ادعاهای ثابت نشده و همینطور خلاف واقعی است، در پی می‌آید:

«طبق تحقیقاتی که در باره‌ی فتنه ۸۸ انجام دادم (در قالب کتاب به چاپ رسید) فتنه ۱۳۸۸ یک طراحی آگاهانه بود. موسوی نیز شخصاً از طراحی و خصوصاً سامان اجتماعی آن مطلع بود. اما طراحی به سه دلیل ناکام ماند. یا به تعبیر دیگر طراحان، این سه مساله را در برآورد خود درست محاسبه نکرده بودند.

1 – فاصله ۱۱ میلیون رأی در برآورد، پیش بینی نشده بود زیرا در کشورهای چهارگانه مشابه، فاصله رأی دو طرف حداکثر ۶ درصد بوده است. 2 – نقش رهبری دینی در جمع کنندگی موضوع در برآورد ضعیف دیده شده بود اما خطبه معروف ۲۹ خرداد باعث گردید مردم انبوه ۲۵ خرداد هرگز در آن تراز به خیابانها برنگردند. 3 – با دستگیری طراحان، موسوی نمی‌دانست با موانع چه کند. تصمیم جدید چه باید باشد. مثلاً اگر ابطال مورد پذیرش قرار نگرفت طرح بعدی چیست و …

اما کروبی در طراحی قبل از انتخابات هیچ نقشی نداشت. چون او خود رقیب موسوی بود اما از طراحی با خبر بود. وقتی دانشجویان طرفدار موسوی در دانشگاه آزاد نجف آباد جلسه‌اش را به هم ریختند با عصبانیت گفت: نگذارید بگم در خانه‌های تیمی در تهران چه می‌کنید و …

معتقدم همراهی ثانویه‌ی کروبی با فتنه محصول تحریک پذیری وی از یک سو و اصل تحقیر شدگی در مقابل کنایه‌ی «رقیب آرا باطله» از سوی دیگر بود. او منتظر رشد رأی چهار سال قبل خود به بالای ۵ میلیون بود اما سیصد هزار رأی برایش کابوس زجر آوری شد و غیریت مشترک ایشان و موسوی (احمدی‌نژاد) موجب وحدت سیاسی – تاکتیکی شد. اگر چه در ایده‌ی تونسیزه کردن ایران در بهمن ۱۳۸۹ که علت اصلی حصر است همراه بود اما جرم وی حتماً در تراز موسوی و شاخه‌ی سیاسی حزب مشارکت نیست».

احتمال می‌رود که تلاش برای تمایز بین کروبی و موسوی از سوی اصولگرایان، نشانه‌ای برای تغییر وضعیت آقای کروبی باشد. موسوی و کروبی از بهمن ماه سال 89 در حصر خانگی به سر می‌برند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. نمیدونم چطور بنویسم که از خطوط قرمز کسانی که میخوان تنها راوی وقایع 88 باشند عبور نکنم و کامنتم غیر قابل انتشار نشه. اما این که فتنه 88 یک طراحی آگاهانه بود رو قبول ندارم. همه چیز در جریان انتخابات رقم خورد و بیگانگان هم روحشون خبر نداشت که به اینجا ختم میشه. شاید بعد از گلالود شدن آب سعی کرده باشند ماهی بگیرند اما طراح فتنه نبودند و اصولا فتنه طراح نداشت. اشتباهاتی توسط هردو طرف رخ دادن که حوادث بعدی را با این سمت سوق داد، درباره اشتباهات موسوی و حامیانش که طی این سالها کم گفته نشده، و اما طرف مقابل هم کم اشتباه نداشت. مثلا دبیر آن نهاد ناظر که کارش نظارت است و باید حفظ بی طرفی بکنه در مصاحبه ای اعلام میکنه که نظر رهبری به فلان کاندید است! خب حالا طرف مقابل چطور اطمینان داشته باشه که این همه نهاد تحت فرمان برای تامین نظر او وارد عمل نخواهند شد؟ 5 عضو دیگه این نهاد هم میرن در کمپینهای آن کاندید شرکت میکنند و از او حمایت میکنند! حالا طرف مقابل چطور باور کنه اگر اختلافی پیش بیاد و به این نهاد مراجعه کنه منصفانه قضاوت میکنه؟ چطور میشه اطمینان داشت داوری که لباس یکی از تیم ها رو پوشیده عادلانه سوت میزنه؟ این رفتارها باعث شد معترضان راه خیابون در پیش بگیرند. رفتار طرف مقابل از اینجا به بعد هم پر از خطاهای استراتژیک بود که در حال حاضر امکان بیانش نیست.

    1
    1
  2. کلا بیماری توهم وادامه ان که بشکل هیستریکی در می اید توان هرگونه اندیشیدن سالم ومعتدل را از شخص مبتلا به صفر میرساند شخص بیمار بعلت نابودشدن عقل وفکر هرلحظه ودرهر اتفاقی موضع متفاوت اتخاذ میکند ……..جالب است این نگه داشته شدگان (منظرین)هنوز از ………کرده اند درس نمیگیرند البته این سعد ذات باریست.

    8
    1
  3. «طبق تحقیقاتی که در باره‌ی فتنه ۸۸ انجام دادم……….
    طرف مقابل هم حق تحقیقات دارد !!؟
    همان جواب مرحوم مهندس مهدی بازرگان به عناصر اینچنینی ؛
    کسی که به ما ن ر ی ده بود ، کلاغ ….. دریده بود

    11
    1
  4. قابل درک است، وقتي روزينامه اي داشته باشي که تيراژ (و البته ميزان فروش) آن به چشم نيايد، ناگزير براي کسب شهرت و نام، خود را به هر در و ديوار زدن، تا جائي که بداني حتي به جنون شهرت خواهي يافت، براي عده اي پذيرفتني خواهد شد.

  5. محقق جناح راست اين آقا باشد، بايد تأسف خورد و بر حال مملكت گريست كه درختانش قطع مي شود تا كاغذ شود و در كاغذ توهمات آقايان نوشته شود.

    3
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا