خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتماد اکثریت نمایندگان به بطحایی و رحمانی‌فضلی

یک عضو شورای مرکزی فراکسیون امید گفت: «وزرای کشور و آموزش و پرورش با همه نقدها و نظرات توانسته‌اند اعتماد اکثر اعضای فراکسیون‌ها را جلب کنند.»

در بخشی از یادداشت تلگرامی علیرضا رحیمی در این‌باره‌ آمده است: «فردا (شنبه ۹۶/۵/۲۹) چهارمین روز از بررسی وزیران پیشنهادی رییس‌جمهور توسط مجلس شورای اسلامی است.

کارآمدی، پاکدستی، عملگرایی، صداقت و پاسخگویی اهم مشترکات فراکسیون‌ها نسبت به همه وزیران پیشنهادی است؛ با این حال فراکسیون‌ها وارد فضای تعامل برای رای اعتماد به وزرا نخواهند شد. تجربه ناخوشایند تعامل فراکسیون‌ها در انتخابات دور دوم هیات رییسه مجلس اولین نشانه‌های خود را آشکار می‌سازد.

حضور و روشنگری وزیران پیشنهادی در روزهای قبل از جلسات علنی در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مختلف در شناخت و تصمیم نمایندگان موثر بوده است. ضمن اینکه چهار روز حضور مستمر وزیران پیشنهادی در صحن مجلس و گفت‌وگوهای متقابل با نمایندگان زمینه تصمیم نهایی را برای اغلب نمایندگان فراهم ساخته است.

وزرای ارتباطات و تعاون همچنان در تلاش برای اقناع نمایندگان و رفع شبهات و سوالات مطرح‌شده هستند. فراتر از مخالفت‌ها و موافقت‌های رسمی در صحن به نظر می‌رسد حرکت اقناعی بیشتری لازم دارند. پاسخ مستقیم و صریح به سوالات نمایندگان در صحن اثر بیشتری از پاسخ کتبی در روزهای بعد از سوال خواهد داشت.

به نظر می‌رسد آقایان دکتر ظریف و قاضی‌زاده هاشمی و مهندس زنگنه بالاترین رای اعتماد را کسب کنند و از بین وزرای جدید دکتر روحانی نیز آقایان حاتمی و شریعتمداری بیشترین اقبال را در مجلس داشته باشند.

وزرای کشور و آموزش و پرورش با همه نقدها و نظرات توانسته‌اند اعتماد اکثر اعضای فراکسیون‌ها را جلب کنند.

فراکسیون امید فردا قبل از جلسه علنی جمع‌بندی رسمی خود را قطعی خواهد کرد. قابل پیش‌بینی است که نسبت به چند نفر از وزیران فضای بیشتری برای تصمیم اجتهادی اعضاء ایجاد شود.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا