خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیشنهاد تشکیل «اتاق رصد» برای نظارت بر تحقق وعده‌ها

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: رییس‌جمهور باید اتاق رصد داشته باشد و کابینه دقت کند که وعده‌های هر وزارت‌خانه تحقق یابد

غلامرضا ظریفیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به وضعیت کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم گفت: ما یک کابینه مطلوب داریم یک کابینه مقدور. کابینه فعلی کابینه مقدور است. البته در مورد افراد می‌شود جدا جدا بحث کرد؛ چرا که بعضی از افراد آقای ظریف و زنگنه واقعا مطلوب هستند. برخی هم تازه آمده‌اند و باید در عمل آنها را سنجید.

او افزود : به هر حال کشور با مشکلاتی مواجه است و این میانگین کابینه در مجموع قابل قبول است. به نظرم  در حال حاضر افراد مهم نیستند. ما یک بازه چهارساله داریم و یک وعده‌های رییس‌جمهور به مردم و یک برنامه‌هایی که وزرا به نمایندگان داده‌اند و به اعتبار این برنامه‌ها، وزرا انتخاب می‌شوند.

ظریفیان تاکید کرد: تجربه نشان می‌دهد به ویژه در دور دوم ریاست جمهوری اگر ما یک اتاق رصد برنامه‌های رییس‌جمهور نداشته باشیم روسای جمهور، اسیر اکنون‌زدگی می‌شوند و وعده‌هایشان را فراموش می‌کنند و نهایتا این فرصت از بین می‌رود.

او گفت: رییس‌جمهور در مراسم تحلیف از وزرا تعریف کرد اما در نهایت برای هر یک ماموریتی را در نظر گرفت. رییس‌جمهور باید اتاق رصد داشته باشد و کابینه دقت کند که وعده‌های هر وزارت خانه تحقق یابد وگرنه در دوم دچار  مسائل اجرایی جاری می‌شویم و  سال ۱۴۰۰  دچار مشکل خواهیم شد.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا