خرید تور تابستان ایران بوم گردی

28 مرداد چه روزیست؟ پاسخ مردم و صادق زیباکلام [+فیلم و صدا]

خبرنگار انصاف نیوز در گزارشی از تعدادی از مردم پرسید که «28 مرداد چه روزی است». نتیجه‌ی گزارش این بود که درصد بالایی از مردم نمی‌دانستند. «صادق زیباکلام» استاد دانشگاه تهران در این باره معتقد است: مردم به تبلیغات حکومتی خیلی بی اعتماد شده اند. آنچه که حکومت، صدا و سیما یا تریبون‌های نماز جمعه می‌گویند، بسیار کم باور می‌کنند. بنابراین چه در مورد 28 مرداد چه مسائل دیگر آنچه حکومت می‌گوید مردم به ندرت باور می‌کنند.

زیباکلام در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز درباره ی کودتای 28 مرداد گفت: تا به حال فرض کرده‌ایم که 28 مرداد کودتا بوده است. کودتا واقعا صورت گرفته است، آمریکا و انگلیس نیز در آن نقش داشته‌اند. اما یواش یواش از خود باید یک سری سوالات را بپرسیم. از جمله اینکه کودتا چندین ساعت به طول می‌انجامد؟ کودتای 28 مرداد از صبح هفت و نیم، هشت شروع می‌شود و تا دوازده، یک ظهر به طول می‌انجامد!

وی اضافه کرد: اکنون این سوال مطرح می‌شود که طرفداران دکتر مصدق در این چند ساعت کجا بودند؟ و سوال دوم این است که آن ده‌ها هزار نفری که در طی آن چهار یا پنج ساعت جمع می‌شوند و به نفع شاه تظاهرات می‌کنند و به کاخ نخست وزیر حمله می‌کنند و از شاه حمایت و طرفداری می‌کنند چه می‌شوند؟ اینها سوالاتی است که متاسفانه در این قریب 60 و چند سالی نخواستیم مطرح کنیم. اما لاجرم مجبور هستیم روزی به این دست از سوالات پاسخ دهیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. از آقای زیباکلام بعید است که این طور تجاهل بفرمایند. کودتا از روز هشت اسفند 31 شروع و در 28 مرداد 32 تمام شد. بدیهی است که ایشان یادشان رفته که یک بار هم بخش نهایی کودتا در 25 مرداد همان سال تمرین شد. به هر حال مسئله کودتای 28 مرداد و علت عدم مقاومت دکتر مصدق و جناح چپ در برابر آن بسیار پیچیده تر از آن است که اذهان ساده اندیشی مانند آقای زیباکلام بتوانند آن را تحلیل کنند.

    2
    9
  2. آقای زیباکلام : صدا و سیما زبان گویای ملت ایران است نه تریبون آشوبگران، فتنه گران و مزدوران دشمنان قسم خوردۀ ملت ایران ! صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بر خلاف اظهار نظر مغرضانۀ شما حقیقتاً دردهای ملت و مشکلات کشور را صادقانه و بطور شفاف منعکس کرده و می کند ، انتظار می رفت جنابعالی با فریبکاری شعور مردم ایران را به سخره نگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا