خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«در اوج تحریم‌ها سرمایه‌گذاری در ایران را دوبرابر کردیم» [+فیلم]

مدیر بازاریابی شرکت «کناف» گفت: در اوج تحریم‌ها هیأت‌ مدیره اصلی شرکت کناف تصمیم گرفت در ایران سرمایه‌گذاری را دوبرابر کند و خط تولیدی که سال گذشته به بهره‌برداری رسید حاصل سرمایه‌گذاری در همان دوران است.

مهندس حافظی، مدیر بازاریابی شرکت «کناف» در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز درباره‌ی مقاوم‌سازی ساختمان‌ها در برابر آتش،گفت: پس از آتش‌سوزی‌های زیادی که در آمریکا و اروپا اتفاق افتاد، مقاومت ساختمان‌ها در برابر حریق اهمیت بیشتری پیدا کرد و این مباحث در تعاریف ساختمان‌سازی کشور ما هم گنجانده‌ شده و به‌ این‌ ترتیب در زمینهٔ پیشگیری، ساختمان‌ها را باید به‌گونه‌ای مقاوم کنیم که وقتی حریقی رخ داد، به حدی ایمن باشد که متصرفین و اموال گران‌بها و مهم از آن خارج شوند تا روند اطفای حریق صورت گیرد.

وی افزود: نه‌ تنها شرکت «کناف» بلکه یکسری شرکت‌ها در دنیا و ایران فعالیت دارند که محصولات مختلف پنل‌های گچی مقاوم در برابر حریق را تهیه می‌کنند که وقتی این مواد به ساختمان‌ها اضافه می‌شود، هنگام حادثه یک تا سه ساعت مقاومت دارد و دچار فروریختگی نمی‌شود!

مدیر بازاریابی «کناف» به حادثهٔ آتش‌سوزی گسترده در برج دبی اشاره کرد و گفت: دو بار تاکنون این حادثه در برج مشعل اتفاق افتاده، اما منجر به ریزش و صدمهٔ جانی نشده است، چون تمام افراد را خارج کرده‌اند!

حافظی افزود: سال‌هاست پنل‌های گچی را در ایران ارایه کرده‌ایم و بیشتر مراکز مهم دولتی و برج‌های مسکونی از این محصول استفاده کرده‌اند و در حال حاضر به دنبال توسعهٔ محصولات پاششی هستیم که با پوشاندن اسکلت فلزی ساختمان با این محصولات می‌توان ساختمان‌ها را در برابر حوادث مقاوم کرد.

او درباره‌ی این موضوع که اگر در ساختمان پلاسکو از محصولات «کناف» استفاده‌شده بود چه اتفاقی رخ می‌داد، گفت: اگر «پلاسکو» با محصولات ساخت‌وساز خشک مقاوم شده بود، حداقل ساختمان می‌توانست تا سه ساعت پابرجا بماند تا آتش‌نشانان مطمئن شوند که محل حادثه کامل تخلیه‌ شده و ایمن است و تا این حد خسارت جانی و حتی مالی نداشته باشیم.

حافظی درباره‌ی تأثیر استفاده این محصولات در زمان زلزله تشریح کرد: در آیین‌نامه‌های ساختمانی مطرح‌ شده است که با سبک کردن ساختمان‌ها آن را در مقابل ساختمان مقاوم می‌کنید. کشورهایی مثل ژاپن که روزانه زلزله دارند 100% در آمریکا 90% و در اروپا 80% درصد ساختمان‌ها با درای وال ساخته می‌شود، چراکه بسیار سبک‌اند. تمام وزارتخانه‌ها و بیمارستان‌های با سازه‌های درای وال ساخته می‌شود.

مدیر بازاریابی شرکت «کناف» آلمان درباره‌ی «مسوولیت اجتماعی» این شرکت توضیح داد: ما به‌هیچ‌وجه نخواستیم روی بحث تبلیغاتی مسوولیت اجتماعی مانور بدهیم. ما در پروژه‌های کپرزدایی در جنوب کرمان بیش از یک‌ میلیون مترمربع پنل گچی در اختیارشان قرار دادیم. سهم بسیاری در ساخت‌وساز بعد از زلزله بم داشتیم. برای تعداد زیادی مدارس و بیمارستان را با تسهیلات در نظر گرفتیم و گاهی هم رایگان در اختیارشان قرار دادیم و اکنون هم برای بافت فرسوده جنوب تهران آماده ارایه تسهیلات ویژه هستیم.

او درباره‌ی حفظ محیط‌زیست و سرمایه‌گذاری در این زمینه نیز گفت: دود خروجی از دودکش‌های کارخانه تهران کناف از هوای تهران تمیزتر است. ما هزینه بسیار زیادی برای این فیلترها کردیم. ما در شیراز در حال احداث کارخانه‌ای هستیم که آب را ابتدا تصفیه می‌کند و سپس استفاده می‌کنیم، این نوع کارخانه در دنیا تعداد محدودی است. هر جا که بتوانیم درخت‌کاری می‌کنیم. این را هم بگویم که تمام محصولات ما کاملاً قابل بازیافت‌اند.

حافظی همچنین از فعالیت حدود 600 مهندس در کارخانه‌های کناف خبر داد که همه‌‌ی آنها ایرانی‌اند و دوره‌هایی را در خارج کشور دیده‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا