خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اتمام حجت مردم

حجت‌ الاسلام عبدال‌الواحد موسوی‌لاری  تاکید کرد: دولت دوازدهم به زودی کارش را آغاز می‌کند انتظار می‌رود به خواسته ۲۴ میلیون رای‌دهنده توجه کند؛ مثلا بحث رفع حصر که همه بر آن تاکید دارند؛ روحانی نمی‌تواند بی تفاوت از این خواسته بگذرد.

به گزارش ایلنا، نایب رئیس‌شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در مراسم تقدیر از اعضای ستاد تهران اصلاح‌طلبان عنوان کرد:‌ سال‌ها پیش در این تاریخ یک جریان ریشه‌دار با شعبان بی‌مخی شکست خورد. آیا برای ما جای تامل ندارد؟ چرا چنین اتفاقی افتاد؟  اگر مصدق احساس بی‌نیازی از حضور کاشانی نمی‌کرد و کاشانی آنقدر دلخوری‌اش را بزرگ نمی‌کرد که پشت مصدق خالی کند آیا ۲۸ مرداد پیش می‌آمد؟ سقوط حکومت ملی دلیلش اختلاف نظر رهبران حکومت ملی بود.

او افزود: شکست در حرکت اجتماعی دلایل زیادی دارد؛ اگر گله‌مندی‌ها را بزرگ نکنیم و  بعد پیروزی احساس بی‌نیازی نکنیم قطعا موفقیت ادامه می‌یابد.

نایب رئیس‌شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تاکید کرد: اعضای ستاد اصلاح‌طلبان سعی کردند با همدلی با مردم همراه شوند و مسیر را باز کنند. واقعا به همه شما تبریک می‌گویم که خوب کار کردید. آنچه اتفاق افتاد نتیجه حضور شما و درک دقیق مردم بود. نتیجه‌اش این شد که در دو انتخابات پیروز شوید.

او گفت: گروه دوم مخاطب حرف‌های من محصول تلاش و رای مردم هستند، یعنی اعضای شورا و رئیس‌جمهور هستند. شورای شهر نهاد مردمی است که به بلوغ و قدرت نهایی خود نرسیده است، افت و خیزهایی وجود دارد. شورای شهر نماد حضور اکثریت جامعه در تصمیم‌سازی است و دموکراسی از طریق شوراها تعمیم پیدا می‌کند شوراها تجربه‌ای نوپا است که تا امروز موفق بوده است.

موسوی لاری با بیان اینکه هیچ کس در وجود و حضور شورا تردید نمی‌کند، گفت: نهادی به نام شورا در تصمیم‌سازی حضور دارد. تلاش دولت اصلاحات این بود حوزه اختیارات شوراها بیشتر شود در آن زمان ۲۴ مورد از اختیارات نهاد حکومتی را پیدا کرده بودیم و می‌خواستیم آنها را  به شورا مننتقل کنیم، اما نشد و نگذاشتند. باید تلاش کنیم نهاد شورا ‌نهاد تصمیم‌سازی قرار گیرد.

او با اشاره به اینکه اعضای شورا برای تقویت شورا در عمل کار کنند نه اینکه قول و شعار را تقویت کنند، گفت: در آغاز دولت قبل روحانی، دلسوزان گفتند ارزیابی درستی بگیرید و به مردم بگویید مردم مشکلات را بدانند که شما چه چیز تحویل گرفتید. متاسفانه دولت قصور یا تقصیر داشت؛ به گونه‌ای که آنان که خود عامل نابه‌سامانی بودند در زمان انتخابات طلب‌کار شده بودند و از دولت مطالبه می‌کردند اگر دولت مشخص کرده بود چه تحویل گرفته این طور نمی‌شد.

وزیر کشور دولت اصلاحات تاکید کرد: اکنون می‌خواهم خواهش کنم محسن هاشمی که رئیس شورا شد، قبل از هرکاری لااقل وضعیت شهرداری را بررسی کند و گزارشی دهد تا سطح توقعات مردم متناسب با شرایط باشد اگر شرایط موجود ثبت و ضبط نشود، «کی بود من نبودم» می‌شود. من فکر می‌کنم اولین کاری است که باید انجام شود باید انسجام همدلی در درون شورا باشد.

او خاطرنشان کرد: مخاطب سوم من دولت است؛ آن ۲۴ میلیون که به روحانی رای دادند و عده‌ای که نتوانستند رای دهند از وضعیت ۸ سال راضی نبودند و وضعیت مطلوب‌تری را خواهان بودند. دولت دوازدهم به زودی کارش را آغاز می‌کند انتظار می‌رود به خواسته ۲۴ میلیون رای‌دهنده توجه کند؛ مثلا بحث رفع حصر که همه بر آن تاکید دارند؛ روحانی نمی‌تواند بی تفاوت از این خواسته بگذرد.

موسوی‌لاری گفت: عده زیادی که عقبه فکری روحانی بودند، آمدند برای او کار کردند. روحانی باید گروهی را بگذارد و بررسی کنند که چرا در بعضی استان‌ها رای بالایی داشت و در بعضی جاها نداشت. مردم اتمام حجت کردند و کم نیاوردند. الان نوبت دولت و شورای شهر است که با کارکرد خوب خود پاسخ دهد.

او ادامه داد: اگر دولت و همکاران روحانی باری به هر جهت کار کنند هم جریان اصلاحات و هم دولت آسیب می‌بیند. اگر شهرداری بر اساس خواست مردم حرکت نکند؛ ناامیدی متوجه شورا می‌شود. اگر جریان زیادی در رای آوردن روحانی نقش داشتند، در انتخابات شوراها فقط اصلاحات نقش داشت بطوری که نفر آخر لیست امید با نفر اول لیست دیگر ۴۰۰  هزار رای فاصله داشت. اعضی شورای شهر به این اعتماد مردم توجه کنند که خدای ناخواسته رای مردم را  از دست ندهیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا