خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دولت ملی؛ وفاق ملی، توسعه ملی

با تشکیل کابینه جدید و شروع به کار دولت دوازدهم امید آن می‌رود که حرکت توسعه کشور به سمت قله‌های تعالی و پیشرفت سرعت و شتاب بیشتری بگیرد. چرا که دولت دوم آقای دکتر روحانی از تجربه بالاتر و پشتوانه مردمی افزونتری برخوردار است.

به گزارش سیتنا، سیدرضا صالحی امیری با این مقدمه، افزود: مردم هوشیار کشورمان در بیست و نهم اردیبهشت با حضور پرشمار در پای صندوق‌های رأی، به رئیس جمهوری اعتبار چشمگیری بخشیدند و خواستار تشکیل دولت ملی و در تراز جامعه فهیم ایرانی شدند.

دکتر روحانی هم با بررسی دقیق شرایط فعلی کشور و ارزیابی نیروهای وفادار به نظام، معتقد به منویات رهبر معظم انقلاب و متعهد به مشی و گفتمان اعتدال  و با درنظر گرفتن این نکته که با دارا بودن رأی اکثریت ملت اما رئیس جمهوری همه مردم است، نسبت به معرفی دولتمردان اقدام کرد. هرچند به گفته خود ایشان در مواردی از جمله انتخاب سه تن از زنان توانمند برای منصب وزارت، انتخاب گرینه نهایی وزارت علوم و نیز معرفی گزینه‌های مد نظر در برخی دستگاه‌ها با موانع و مشکلاتی مواجه شد، اما می‌توان امیدوار بود که دولت دوازدهم در صورت اخذ رأی اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از فردا توجه به مطالبات و انتظارات آحاد ملت را سرلوحه کار قرار داده و در مسیر حل مشکلات با شتاب پیش برود. ضرورت تشکیل دولت ملی، همگرایی و تعامل و مشاوره در سطوح مختلف نظام است و از این منظر رویکرد دکتر روحانی قابل دفاع است. فراموش نکنیم که دولت دوازدهم پشتوانه بیست و چهار میلیونی آرای ایرانیان را داراست و با حمایت رهبر معظم انقلاب و همراهی و همکاری سایر قوا می‌تواند مسائل ملی و فرا ملی را با تدبیر مناسب و عمل بهنگام حل و فصل کند.

لازمه این مهم در وهله نخست ایجاد انسجام، وفاق و وحدت میان همه نیروهای معتقد به نظام است تا با ترجیح منافع و مصالح ملی به منافع زودگذر جناحی و سلایق و گرایش‌های فردی، نسبت به مسائلی که در سال‌های اخیر موجب کدورت، افتراق، دوری و دلخوری نیروهای انقلاب از یکدیگر شده است تصمیمی شایسته و وحدت‌بخش اخذ شود. بی‌شک در شرایط خطیر فعلی که دشمنان این مرزوبوم و مخالفان نظام مردمی برآمده از اراده ملت لحظه‌ای از توطئه چینی و تضعیف ایران اسلامی غافل نیستند و همچنان آرزوی خام ضربه زدن به جمهوری اسلامی را در سر می‌پرورانند، حمایت از دولت ملی در درون و به تصویر کشیدن وفاق ملی در خارج از مرزهای کشورمان می‌تواند اقتدار و صلابت قوای نظام را بیشتر و بهتر نمایان کند. بویژه که وضعیت نابسامان تروریسم، منطقه و جهان را با تهدیدهای پیچیده تری روبه رو کرده است و باید با درک صحیح از تحولات بین‌المللی، امنیت و آرامش خود را حفظ کنیم.

دکتر روحانی در ایام انتخابات با بیان جمله «به عقب باز نمی‌گردیم» بدرستی مسیر روشن پیش رو و عبور از اختلافات و زخم‌های کهنه را تبیین و تفسیر کرد. بواقع نباید مسائلی که در سال‌های قبل به تضعیف و تقابل نیروهای انقلاب انجامید، همچنان مسأله و تهدید امروز ما باشد. باید با تلاش و همکاری همه وفاداران به نظام، امام و رهبری زمینه وفاق ملی برای اخذ یک تصمیم بزرگ و ملی را فراهم کنیم. در غیر این صورت دستیابی به اهداف مورد نظر در سند چشم‌انداز بیست ساله دشوار خواهد بود. بر اساس افقی که در چشم‌انداز ترسیم شده، ایران اسلامی در دهه آینده باید قدرت اول منطقه به لحاظ تمام شاخص‌های علمی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی باشد. راه رسیدن به این هدف نه در محدود و محصور کردن توانایی‌ها و قابلیت‌ها و ظرفیت‌های داخل نظام، بلکه در وسعت بخشیدن به دایره نیروها و استفاده حداکثری از توانمندی همه وفاداران به ملک و ملت است. باید باور داشته باشیم که رهبری نظام متعلق به همه ایرانیان بوده و چتر نظام و رهبری معظم، به گستردگی ایران اسلامی است و نباید عده‌ای به خود اجازه دهند با انگ زنی و تخریب، دلسوزان نظام و رهبری را از شمول این چتر خارج کنند.

حال که اراده رهبری، رئیس جمهوری، مجلس، قوه قضائیه و همه ارکان نظام به ایجاد وفاق و همدلی استوار است، جریان‌ها و احزاب سیاسی هم باید به این جهت‌گیری کمک کنند. احزاب با سازماندهی، آموزش، تربیت کادر و رقابت سالم نقشی بی‌بدیل در ساماندهی اجتماعی ایفا می‌کنند. در این صورت خواهیم دید که بسیاری از موانع برطرف و گره‌های ناگشودنی به سرانگشت تدبیر باز خواهد شد. قطار توسعه ایران اسلامی در دولت یازدهم به مسیر و ریل اصلی بازگشته و اکنون با تشکیل دولت دوازدهم با سرعت پیش خواهد رفت، به شرطی که با انسجام، همگرایی و وفاق ملی، دولت ملی را یاری کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. از همان اول آقای با کنار رفتن آقای عارف مردم به اجبار جهت جلوگیری از تندروی از روی اجبار به آقای روحانی رای دادند تا حالا سرتا پای علی لاریجانی و روحانی را غرور فرا گرفته است در سال 98 آقای روحانی با لاریجانی لیست بدهند و اصلاح طلبان جدا رای بدهند آن وقت می فهمید که دچار غرور کاذب شده اید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا