خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تازه‌ترین افشاگری حافظی: تخفیف 29میلیارد تومانی

رحمت اله حافظی با اشاره به تخلف در صدور پروانه ساخت و ساز در پهنه G (فضای سبز) در محدوده شیان، گفت: این ملک 42 میلیارد تومان بیش از ارزش واقعی قیمت گذاری و با سازمان بازنشستگی شهرداری تهران در حال تهاتر است.

به گزارش خبرآنلاین، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور به تخلف دیگری در صدور مجوز ساخت و ساز در شهر تهران اشاره کرد و گفت: ملکی به مساحت 5535 متر در بزرگراه امام علی(ع)، خروجی شیان در حال تهاتر با تعدادی از املاک سازمان بازنشستگی شهرداری تهران با پروانه ساخت احداث هتل است که این ملک متعلق به بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه این ملک حدود 42 میلیارد تومان بیشتر از ارزش واقعی قیمت گذاری شده است، اعلام کرد: هزینه صدور پروانه این ملک 39 میلیارد تومان بوده که با اعمال تخفیف 29 میلیارد تومانی، هزینه صدور پروانه، 10 میلیارد تومان اعلام شده است همچنین این ملک در پهنه G (فضای سبز) است که تغییر کاربری آن جای سوال دارد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر با استناد به تبصره یک ماده21 برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران، اعلام کرد: در این تبصره آمده است “جهت بهبود کیفیت و صیانت از فضای سبز شهر تهران، ارائه هر گونه طرح و پیشنهاد به تمامی مراجع و کمیسیون ها که پیامد آن کاهش فضای سبز یا تغییر کاربری باشد، توسط شهرداری ممنوع است ” بر این اساس می توان گفت که شهرداری مجاز به ارجاع این پرونده به کمیسیون ماده 5 نبوده است با این حال این پرونده به کمیسیون ماده 5 رفته است و این کمیسیون با ساخت هتل در سطح اشغال 20 درصد و حداکثر در 20 طبقه موافقت کرده است.

وی ادامه داد: برخلاف نظر کمیسیون ماده 5 ، شهرداری منطقه پروانه ای در سطح اشتغال 30 درصد و در 25 طبقه صادر کرده است، از این رو شهرداری برای صدور این پروانه باید پاسخ دهد. از سوی دیگر بخشنامه 8610/8652169 شهردار تهران مبنی بر ممنوعیت خرید، فروش و تهاتر کلیه املاک شهرداری، بدون اخذ نظر سازمان املاک، در انجام این تهاتر رعایت نشده است.

حافظی در آخرین کلام نیز گفت: از مردم و موکلین خودم بابت اعتمادی که به بنده داشتند تشکر می کنم و امیدوارم توانسته باشم با ادای وظیفه نمایندگی، از حقوق آنان دفاع و از آرای آنها صیانت کرده باشم، همچنین از همراهی اصحاب رسانه و خبرنگاران که در این چهار سال نقش مهمی در انعکاس حقایق به جامعه داشتند، صمیمانه تشکر می کنم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا