خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دیدار محرمانه ملک سلمان با افسر بلندپایه قطری

رسانه‌های مراکشی به نقل از منابع موثق گزارش دادند که پادشاه عربستان سعودی و یک افسر ارشد قطری، در مراکش دیدار و درباره بحران در شورای همکاری خلیج‌فارس گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا، «سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی با یک ژنرال بلندپایه قطر، در شهر «طنجه» در مراکش، محرمانه دیدار کرده است.

روزنامه «لی ۳۶۰» مراکش به نقل از منابع مطلع و موثق، گزارش داد که ملک سلمان با ژنرال «طیب اورال اوغلو» جانشین فرمانده نیروهای مسلح قطر، در مقر اقامت خود در منطقه «اجبلیه» در شهر طنجه دیدار کرد.

«تمیم بن‌حمد آل ثانی» امیر قطر در تاریخ دهم ماه جولای گذشته ماموریت ژنرال اوغلو را به‌‌عنوان جانشین فرمانده نیروهای مسلح قطر به مدت شش ماه تمدید کرد و تمامی اختیارات و امتیازات این سمت را قانونا به وی واگذار کرد. ژنرال اوغلو ترک‌تبار است.

این روزنامه مراکشی افزود، این ژنرال قطری فرستاده امیر قطر برای انجام رایزنی‌های سری و اعلام‌‌نشده با پادشاه سعودی است. طرفین در این دیدار که ۴۰ دقیقه طول کشید، تحولات مربوط به بحران در شورای همکاری خلیج‌فارس را مورد رایزنی قرار دادند.

این منابع به روزنامه «لی ۳۶۰» با اشاره به محرمانه ماندن این دیدار، افزودند که این ژنرال قطری به همراه معاون رئیس سازمان استخبارات سعودی و با یک هواپیمای ویژه عربستانی به فرودگاه طنجه رفته بود.

طبق این گزارش، پادشاه سعودی در حال حاضر تعطیلات تابستانی خود را در مقر اقامتش در شهر طنجه مراکش می‌گذراند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا