خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«مطالبات نجومی پیمانکاران» پیامد رویای ریاست جمهوری!

نایب رییس شورای شهر تهران درارتباط با خودسوزی‎های اخیر پیمانکاران شهرداری  بدلیل پرداخت نشدن مطالباتشان، گفت: دیون شهرداری بدلیل بی‌تدبیری، بلندپروازی و استفاده‌ی ابزاری از شهرداری برای رسیدن به  پست ریاست جمهوری است.

دکتر ابراهیم امینی درباره‌ی راهکار پرداخت سریعتر بدهی‌های شهرداری به خبرنگار انصاف نیوز، گفت: درحال حاضر شورای پنجم و شهردار جدید باید تلاششان را بکنند که آمار دقیقی از این بدهی‎ها  بدست آورده و شیوه‌هایی برای پرداخت سریعتر دیون پیدا کنند و در گام نخست، دیونی که در حال حاضر سررسید آن شده را پرداخت کنند؛ این یکی از کارهایی است که شهردار منتخب باید تلاش كند كه انجام شود و غیر از این هم گریزی نیست.

وی افزود: راهی که قانون پیش پای افراد طلبکار اعم از حقیقی و حقوقی گذاشته، اینست که باید ازطریق مراجع قانونی و قضایی اسناد و مدارک  و ادله‌ی خودشان را ارایه بدهند و قانون هم پیش‎بینی کرده در صورتی که این ادعا قطعیت پیدا کرد، مطالبه‌ی دیون از شهرداری اجرایی شود.

امینی گفت: قانون مهلتی در نظر گرفته که ظرف این مدت  به دستگاه شهرداري فرصت داده شود تا اگر بودجه‌ی آن سال امكان پرداخت دين را فراهم نمي كند بتواند در بودجه‌ی سال آینده‎ خود ان‎ ديون را بگنجاند تا زمینه‌ی پرداخت آن به وجود بیاید.

پیش از این مجید فراهانی، دیگر مننتخب شورای شهر تهران در گفت‌وگو با انصاف نیوز گفته بود: پیمانکاران چک‎هایی به دست عوامل کار در شهرداری داده‎اند، اما بدلیل بدقولی‎های شهرداری نتوانسته‌اند آنها را پرداخت کنند و این امر موجب ورشکستگی  و فراری شدن پیمانکاران شده است!

همچنین افشین حبیب‎‏زاده، منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرده بود: شهرداری تهران حدود ۹ هزار میلیارد تومان به پیمانکارانش در سطوح مختلف بصورت نقدی و غیرنقدی بدهکار است.

با توجه به حجم بالای بدهی‌های شهرداری و نبود ساز و کار مشخص و سریع و از آنسو تعداد زیاد پیمانکاران طلبکار، اکنون این پرسش همچنان بی‌پاسخ مانده که آیا شهروندان باید در انتظار خودسوزی تلخ دیگری باشند؟!

سونامی ورشکستگی پیمانکارانی که یا «فراری» می‎شوند یا «خودسوزی» می‎کنند!

تنها واکنش به خودسوزی پیمانکاران: «به این شیوه نباید متوسل شد!»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. ای کاش پیگیر طلب پیمانکاران از دولت هم میشیدید. من خودم داخل شرکت پیمانکاری کار میکنم و هنوز کارکنان این شرکت حقوق فروردین ماه را هم نگرفتن. باز صد رحمت به شهرداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا