خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد شدید به عملکرد فراکسیون امید و دکتر عارف

«علی نظری»، نماینده‌ی اصلاح طلب مجلس ششم در یادداشتی تلگرامی با عنوان «عملکرد افتضاح فراکسیون امید و دکتر عارف در رأی اعتماد قابل توجیه است؟!» نوشت:

ناکارآمدی فراکسیون امید مجلس در حساس‌ترین آزمون در رأی اعتماد به کابینه دوم روحانی نشان داد؛ لشگر بی خاصیت فراکسیون امید به رهبری محمد رضا عارف آنقدر نا کارآمد و غیر مؤثر است که در چنین آزمونی عملاً کسانی که نام امید برخویش نهاده به نماد زدودن امید درفضای سیاسی کشور تبدیل شده‌اند.

عارف رییس فراکسیون امید که غرق در توهم خدایگانی در فراکسیون امید است به‌وضوح نشان داد که هیچ گونه درایت و قابلیتی در اداره تشکیلاتی برجسته‌ترین فراکسیون مجلس دهم را ندارد و عملاً با چنین رأی اعتمادی به وزراء، ابهت و اقتدار تشکیلاتی فراکسیون امید هم زیر سئوال رفت.

حبیب ا… بیطرف که نماد سلامت اخلاقی و سمبل پاک دستی است، از مجس دهم که به مراتب از مجلس گذشته به اصلاح طلبان نزدیک‌تر بود، نمی‌تواند از مانع رأی اعتماد عبور کند!

اما در آن روی سکه، علی لاریجانی سیاستمدار کارکشته به گونه‌ای در بازی شطرنج رأی اعتماد، چنان با مهره‌ها بازی کرد که توانست برای رحمانی فضلی 250 رأی مثبت بگیرد.

مقایسه کار آمدی 2 عنصر سیاسی مانند لاریجانی و عارف بیانگر واقعیتی است که همه ما خارج از تعصب و وابستگی جناحی باید دریابیم که رییس محترم شورایعالی سیاستگذاری! عملاً کفایت ریاست و کارگردانی اصلاح طلبان پارلمان را ندارد.

متاسفانه فراکسیون امید که از چهره‌های غیر سیاسی و خام تشکیل شده است، در دام معامله گرفتار شدند و با این دسته گلی که در جریان رأی اعتماد به وزرای دولت دوازدهم به آب دادند، نا خود آگاه ما را به یاد این ضرب المثل معروف می‌اندازد: حیف از طلا که خرج مطلا کند کسی”!

ذکر این نکته که حذف چهره اصلاح طلب برجسته‌ای چون حبیب ا… بیطرف و کاهش معنا دار آرای محمود حجتی دیگر اصلاح طلب متخصص و پاکدست پیشنهادی، حاکی از پیامی معنا دار از سوی مجلس دهم به ملت ایران است!

در واقع آن همه” امید و تکرار سید محمد خاتمی و پیروزی 30 بر صفر هفتم اسفند 94 و دهم اردیبهشت 95″ چنین خروجی باید داشته باشد!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. تا نظارت استصوابی و رد صلاحیت جناحی و […] شورای نگهبان در این کشور پا بر جا است همین اش است و همین کاسه…خود اقای روحانی یکی از عناصر اصلی تصویب نظارت استصوابی در مجلس پنجم بود…و حالا تصمیم گرفته با زد و بند پشت پرده با لاریجانی و کابینه مورد نظر ایشان شرایط ریاست جمهوری لاریجانی و اصولگریان را با حذف کامل اصلاح طلبان در سال 1400 اماده کند…یکی از اصلی ترین کسانی که از سال 92 تا کنون بیشترین ضربه و اسیب را به اصلاحات زده اقای عارف است…

    6
    1
  2. لطفا زیاد تند نروید.اتفاقا فراکسیون امید بد عمل نکرد ،چون ۱۳۰ نفر که همان نفرات امید است به جهرمی رای ندادند و به بقیه وزرا حالا درست یا غلط رای دادند. طرف مقابل میخواست حجتی ، ربیعی و آخوندی را هم بیندازد که رای امید نگذاشت. راجع به بیطرف هم عدم رای آوری به خاطر سدها بود وکاملا غیر سیاسی، حالا شاید هم مقصر نبوده ولی خیلی خیلی بد دفاع کرد.

    6
    9
  3. من فقط موندم وزرایی مانند آقای رحمانی فضلی یا عناصر اطلاعاتی مانند آقای ربیعی و جهرمی چجوری رای اعتماد گرفتن

    15
    1
  4. حسام عزیز …. و باقی دوستان اینقدر تکرار نکنید وزیر امنیتی … عنصر اطلاعاتی … خوب برادر من اکثر اصلاح طلبان و نزدیکان و همکاران خاتمی یک زمانی امنیتی و اطلاعاتی بودند مثل همین آقای ربیعی که معاون و مشاوز خاتمی بود و همین آقای شریغتمداری که شد وزیر صنعت و بازرگانی زمان خاتمی وزیر بازرگانی خاتمی بود اونهم هشت سال و بیشتر وزرا هم که اصلاح طلب هستن در ضمن من معتقدم همین جهرمی احتمالا بهترین وزیر بشه … اگر میدیدی چند هفته قبل توی شبکه ی خبر با خرم آبادی معاون دادستان که چند وقتی گیر داده واسه فیلتر کردن شبکه های اجتماعی چه مناظره ای کرد و خیلی قشنگ محکومش کرد…. مسلط و قوی و خوش فکر به نظر می رسید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا