خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توضیح سخنگوی وزارت خارجه درباره‌سفر سردارباقری به‌ترکیه

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در نشست خبری صبح امروز در وزارت خارجه به سوالات خبرنگاران رسانه‌ها پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امورخاجه در نشست خبری امروز خود با تبریک دولت جدید و آرزوی موفقیت برای دولت و وزرای جدید در پاسخ به سوالی در خصوص بیانیه پیشمرگه اقلیم کردستان و پاسخ به اظهارات سرلشکر باقری گفت: همه آزاد هستند که صحبت کنند، مواضع ما درباره همه پرسی، عراق و تمامیت ارضی آن روشن است. سخنان سرلشکر باقری دقیق و به جا بوده و مشکلی در این خصوص وجود نخواهد داشت.

امیدواری به برگزاری نشست‌های گروه‌های پنج‌گانه بین تهران و کابل

سخنگو درباره سفر ظریف به افغانستان و تعویق سفر هیئت ایرانی به کابل گفت: درباره زمان اظهار نظرهایی می‌شود، اما در آن زمان مشخص شده دستور کارها درست در نمی‌آید، اما امیدوارم هر چه زودتر نشست گروه‌های پنج‌گانه استمرار یابد.

انتظار بیشتری از حاکمیت ترامپ وجود ندارد

قاسمی در خصوص موضع‌گیری ترامپ درباره اقدامات نژادپرستانه در آمریکا گفت: مواضع دولت جدید آمریکا و استانداردهای دوگانه آن‌ها مشخص است و در این حوادث موضع‌گیری‌های آمریکا سیاست‌های آن‌ها را نشان می‌دهد و چیز عجیبی نیست و انتظار از حاکمیت ترامپ همین است.

در دوره جدید حمایت و حفاظت از برجام به شکل جدی انجام خواهد شد

وی در خصوص اقدام عملی وزارت خارجه برای مقابله با اقدامات ضد برجامی امریکا گفت: همانطور که رئیس جمهوری و وزیر در سخنان خود گفتند یکی از اهداف و ویژگی‌هایی که این دوران جدید خواهد داشت بحث حمایت از برجام و حفاظت از آن خواهد بود که از طرق مختلف باید پیگیری شود. برجام یک بحث بین المللی چند جانبه است و فکر می‌کنم بتوانیم در یک اجماع فراگیر حفاظت از آن و دستاوردهایش را داشته باشیم.

سفر سرلشگر باقری به ترکیه بی‌نظیر بود

سخنگو در خصوص سفر سرلشگر باقری به ترکیه گفت: این سفر بی نظیر بود به لحاظ اینکه در 40 سال گذشته در این سطح تبادل نداشتیم که به دعوت همتای ترک صورت گرفت. استقبال بسیار خوب و مذاکرات بسیار مهم و تعیین‌کننده‌ای بود و دیدار مثبت و سازنده‌ای با رئیس جمهوری ترکیه داشتند. در باره این سفر باید کمتر صحبت کرد و در آینده شاهد آثار مثبت این سفر در روابط دوجانبه و منطقه خواهیم بود. قرار شد این سفرها ادامه یابد و امیدواریم در آینده نه چندان دور در تهران ادامه گفتگوها را داشته باشیم. در حوزه تاثیرات منطقه تاثیرات خاصی خواهد داشت. این سفرها در برهه‌هایی خاص صورت می‌گیرد و از فاز خاصی به فاز خاص دیگری سرایت پیدا می‌کند و ما می‌توانیم در سطوح نظامی و دفاعی گفتگو کنیم. این سفر یک جهش و گام تکاملی در روابط دو کشور بود و فکر می‌کنم تاثیرات مثبتی در تحولات منطقه داشته باشد.

اعتبار گذرنامه ایرانی بهبود یافته است

سخنگو در خصوص بازگشت اعتبار به گذرنامه ایرانی گفت: از اساس با نگاه شما به ویزای ایرانی مخالفم. وضعیت ما نسبت به گذشته بهتر است. درباره قطر ما برای ورود شهروندانمان به قطر در لیست آن‌ها قرار داریم و بازرگانان ما می‌توانند برای سفر به قطر برای یک ماه بروند که به 5 ماه هم می‌رسد. وضعیت ما نسبت به گذشته بسیار بهتر است و مذاکرات ما بسیار است و امیدوارم در آینده به نتیجه برسد.

تلاش برای بهبود وضعیت برخورد سفارت‌خانه‌ها با مراجعه‌کنندگان در تهران

قاسمی درباره برخورد ناشایست سفارتخانه‌ها (کشورهای خارجی در تهران) با مراجعه‌کنندگان گفت: این اتفاق جدیدی نیست و تلاش‌هایی شده و امیدوارم هر چه زودتر وضعیت مطلوبتری را شاهد باشیم.

معاونت اقتصادی در وزارت خارجه آغاز بکار خواهد کرد

وی در خصوص بحث ایجاد معاونت اقتصادی در وزارت خارجه گفت: این موضوع همیشه در دستور کار بوده و مغفول نبوده اما با توجه به اولویت‌های جدید و اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم و رسالت جدید برای دیپلماسی، تصمیم گرفته شد برای هماهنگی بیشتر یک معاونت اقتصادی ایجاد شود. چند روز پیش در سازمان امور استخدامی تصویب شد که به زودی کار خود را آغاز خواهد کرد. کار وزارت خارجه تصدی‌گری در حوزه اقتصادی نیست و این وزارتخانه تسهیل کننده همکاری‌های خارجی در بخش اقتصادی است. تقویت بخش‌های اقتصادی در نمایندگی‌های خارج از کشور یکی از اهداف ماست که جذب سرمایه‌گذاری خارجی، کمک برای یافتن نیروی کار در خارج از کشور از جمله آن است و باید این اقدام در دوره جدید را گام مثبتی تلقی کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا