خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فرمانده جدید ارتش کیست؟

آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا، در حکمی امیر سرلشکر سیّد عبدالرّحیم موسوی را با ارتقاء به درجه‌ی سرلشکری به سمت فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

*امیر سرلشکر “سید عبدالرحیم موسوی” کیست؟

به گزارش اعتدال امير سرلشکر سيد عبدالرحيم موسوی در سال 1358 وارد دانشكده افسري نيروی زمينی ارتش شده و در طول سال‌های دفاع مقدس رده‌های فرماندهی را در يگان‌هاي مختلف با موقعيت طی كرده و دوره نظری دكتری مديريت دفاع ملي را در دانشگاه‌های دفاع ملی با موفقيت پشت سرگذاشته است.

امیر موسوی که پیش از این جانشینی فرمانده کل ارتش را بر عهده داشت، پیش‌تر در سمت‌های متعددی همچون فرمانده قرارگاه عملیاتی شمال شرق، فرمانده دانشگاه افسری امام علی(ع)، معاون طرح و برنامه نزاجا، رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش، رئیس ستاد مشترک ارتش و جانشین ستاد کل نیروهای مسلح به خدمت مشغول بود.وی پيش از اين معاون طرح و برنامه نيروی زمينی ارتش جمهوری اسلامی ايران بوده است. وی هم‌اکنون دانشیار در دانشگاه دفاع ملی است. و در دوره عالی دافوس نیز، نفر برتر شده است.

در سوابق امیر موسوی، تصدی معاونت طرح و برنامه نزاجا نیز به چشم می‌خورد. ریاست اداره عملیات ارتش و موسس و رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش نیز جزو سمت‌هایی است که امیر موسوی پیش از این تصدی آنها را برعهده داشته است.

وی از همرزمان سپهبد شهید “صیاد شیرازی” است. او که سابقه‌ی 96 ماه حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس را در پرونده‌ دارد، در آن دوران به‌عنوان فرمانده گردان و مدتی نیز در سمت فرمانده‌ی آتشبار لشکر 28 کردستان ایفای نقش می‌کرد. گفتنی است، امیر موسوی در سال 1376 رتبه‌ی برتر دافوس آجا را از آن خود کرد.

امیر سرتیپ ستاد “عبدالرحیم موسوی” از فرماندهان با سابقه ارتش در رسته توپخانه است که در سال های دفاع مقدس نیز در همین حوزه به خدمت مشغول بود.

این فرمانده با سابقه و 57 ساله اهل قم، دوره دافوس را در سال 76 گذرانده و مدرک دکترای خود را نیز در رشته علوم دفاعی راهبردی از دانشگاه عالی دفاع ملی اخذ کرده است.

سرتیپ موسوی در تیر ماه ۱۳۹۵ طی حکمی توسط رهبر ایران به سمت جانشین رئیس نیروی‌های مسلح منصوب گردیده بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا