خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه‌ی درخواست سندیکای صنعت برق از دولت

سندیکای صنعت برق ایران طی نامه‌ای به معاونت اول رییس جمهور، خواستار جلوگیری از فسخ قرارداد و ضبط ضمانت‌نامه شرکت‌های طرف قرارداد با برق منطقه‌ای خوزستان شد.

به گزارش انصاف نیوز، پس از تصویب تحریم‌های گسترده‌ی علیه جمهوری اسلامی ایران در سال‌های دهه‌ی هشتاد که منجر به بروز مشکلات مالی و فنی مختلفی برای صنعتگران داخلی شد، شرکت‌های فعال در حوزه‌ی نیرو از این امر محفوظ نمانده و به طور جدی تحت تأثیر قرار گرفتند که برخی از پیامدهای آن هنوز برطرف نشده و بر پیکیره‌ی این شرکت‌ها باقی مانده است.

با توجه به گذشت زمان طولانی و حل نشدن برخی مشکلات قراردادی شرکت‌های فعال در حوزه‌ی برق به ویژه منطقه‌ی خوزستان که ادامه‌ی فعالیت این شرکت‌ها را با خطر جدی مواجه کرده است، علی بخشی رییس هیات مدیره‌ی سندیکای صنعت برق ایران طی نامه‌ای به معاون اول رییس جمهور خواستار مساعدت در جهت بررسی و تسریع در حل مشکل شرکت مزبور شده است. متن نامه سندیکای برق ایران که در اختیار انصاق نیوز قرار گرفته، به شرح زیر است.

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر جهانگیری
مقام عالی محترم معاونت اول ریاست جمهوری اسلامی ایران

موضوع : درخواست جلوگیری از فسخ قرارداد و ضبط ضمانت‌نامه شرکت‌های طرف قرارداد با برق منطقه‌ای خوزستان

با سلام و احترام؛
همانگونه كه مستحضر مي باشيد بر اساس تغییر شاخص های اقتصاد کلان کشور نظیر نرخ تورم، نرخ ارز و نرخ بهره بانکی که با تحریم های اقتصادی بی سابقه همراه گردید تعداد زیادی از قراردادها مربوط به سال ۱۳۸۸ تا مرداد ۱۳۹۱ در سراسر کشور و وزارتخانه های گوناگون متوقف گردید.
بسیاری از دستگاه های اجرائی در وزارتخانه های مرتبط موارد را حل و فصل نمودند اما قراردادهاي مربوط به شركت هاي تابعه وزارت نیرو لاینحل مانده که قسمت اعظم آن در شرکت برق منطقه ای خوزستان است.(گزارش و آمار قراردادهاي متوقف مربوط به برق منطقه اي خوزستان به پيوست مي باشد)
با توجه به اهمیت موضوع، سندیکای صنعت برق به عنوان نماینده بخش خصوصی با کسب دستور مستقیم از سوی جناب آقای مهندس چیت‌چیان و ایجاد کارگروه مشترک با نمایندگان وزارت نیرو و شرکت توانیر، تلاش نمود نسبت به بررسی و حل مشکل قراردادهای متوقف اقدام نماید. لیکن تشکیل جلسات مستمر و مکرر کارگروه برای رسیدگی و حل مشکل قراردادهای متوقف، عملاً پیشرفت چندانی نداشته و علیرغم هماهنگی‌های صورت پذیرفته و قول مساعد معاون محترم امور برق و انرژی و مدیرعامل شرکت توانیر مبني بر عدم ضبط ضمانت نامه ها قبل از بررسي قراردادها در كارگروه مذكور، اخیراً شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بدون هماهنگی و اطلاع قبلی، با فسخ قراردادها و ضبط ضمانت‌های شرکت‌های طرف قرارداد، مشکلات عدیده‌ای را برای ادامه حیات فعالان این صنعت (که به علت چالش ای موجود در صنعت برق در شرایط بحران به سر می‌برند) پدید آورده است.
لذا از آن مقام‌عالی محترم تقاضا می‌گردد دستور فرمائید برای جلوگیری از بروز بحران در شرکت‌های سازنده و پیمانکار صنعت برق و نابودی سرمایه‌های مولد کشور، از ضبط ضمانت‌نامه‌های قراردادهای متوقف خودداری گردد.
شايان ذكر است مشکلات فوق الذكر در تمامي شرکت‌های تابعه وزارت نیرو وجود دارد لیکن عمدتا در شرکت برق منطقه ای خوزستان لاینحل و سنواتی باقیمانده است.
پیشاپیش از توجهی که می فرمایید سپاسگزاری می‌گردد.

علی بخشی
رئیس هیأت مدیره
سنديكاي برق ايران

رونوشت:
ریاست محترم کمیسیون ویژه حمایت تولید ملی مجلس شورای اسلامی؛ جناب آقای دکترفولادوند؛ جهت استحضار
ریاست محترم کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی؛ جناب آقای دکتر حسنوند؛ جهت استحضار


بر اساس اعلام سندیکای صنعت برق ایران، در طی چند سال گذشته ضبط ضمانت‌نامه‌ی قراردادهای متوقف یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی شرکت‌های سازنده و پیمانکار بوده است. از همین رو کارگروه قراردادهای متوقف سندیکای صنعت برق ایران ظرف چند سال اخیر بارها این موضوع را به صورت جدی پیگیری و دنبال کرد. برگزاری نشست مشترک با مقام عالی وزارت وقت، ابلاغ جلوگیری از فسخ قراردادها و ضبط تضامین از سوی مدیر عامل شرکت توانیر، ایجاد  یک کارگروه مشترک برای بررسی این موضوع، تعیین تکلیف بیش از 75 قرارداد متوقف حاصل همین تلاش ها بود.

اما درست در روزی که فعالین صنعت برق در انتظار رای اعتماد مجلس به وزیر نیروی آینده بودند، خبر رسید که ضمانت نامه برخی از شرکت ها بدون هیچ هشداری توسط برق منطقه ای خوزستان ضبط شده است. این در حالی بود که از آخرین مذاکرات کارگروه قراردادهای متوقف سندیکا با معاون برق و انرژی وزارت نیرو به منظور رسیدگی به قراردادهای متوقف زمان بسیار اندکی می گذشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا