خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علیزاده همواره با جامعه همراه بوده است

کیوان ساکت، نوازنده تار و سه تار در سالروز تولد استاد حسین علیزاده گفت: حسین علیزاده کسی است که در موسیقی ایران تأثیر گذار بوده است و تأثیر بسیار زیادی بر بالندگی تار و سه تار داشته است. علیزاده هرگز خودش را اسیر زمان نکرد و همواره از لحاظ احساسی با جامعه همراه بوده است.

 

کیوان ساکت در گفت و گو با خبرنگار انصاف نیوز در توصیفی از حسین علیزاده گفت: استاد حسین علیزاده کسی است که در موسیقی ایران به ویژه در موسیقی بعد از انقلاب ایران تأثیر گذار بوده است، به ویژه در نوازندگی تار و سه تار دارای سبک ویژهٔ خود است و تأثیر بسیار زیادی بر بالندگی تار و سه تار داشته است.

وی ادامه داد: حسین علیزاده همواره با حرکت و پیشرفت جامعه همراه شده است، هرگز خودش را اسیر زمان نکرده و در یک جا ثابت نمانده است و همواره از لحاظ احساسی با جامعه همراه بوده است.

این نوازنده درباره آثار علیزاده افزود: همه آثار علیزاده را دوست دارم اما در آثاری که آهنگسازی کرده است، «نینوا» یک اثر شاخص است و به نظر من یکی از بهترین آثاری است که ساخته شده است.

کیوان ساکت در خاطره‌ای از حسین علیزاده افزود: من اوایل انقلاب که با حسین علیزاده آشنا شدم برای خرید تار به تهران آمده بودم، او همواره سحرخیز بود و هر روز ساعت شش صبح با من در محل کانون چاووش قرار می‌گذاشت و در آن سرما می‌آمد و درب کانون را باز می‌کرد، یک اتاق را در اختیار من قرار داده بود و من تا عصر تمرین می‌کردم. در زمان عصر کلاس‌های او شروع می‌شد و من کانون را ترک می‌کردم.

وی ادامه داد: یک روز من از او خواهش کردم که بمانم و در کلاس شرکت کنم، علیزاده نیز پذیرفت و اجازه حضور در کلاس را داد. صبح روز بعد که طبق روال من شش صبح در کانون چاووش آماده بودم، ایشان تار را که به دست من دادند، من شروع به نواختن قطعه‌ای کردم که در جلسه روز گذشته به شاگردان تدریس کرده بود، خیلی خوشش آمد.

این هنرمند افزود: یک روز در حال ساز زدن در کانون چاووش بودم که در باز شد و استاد علیزاده و لطفی وارد شدند و آقای علیزاده به من اشاره کرد و گفت «این جوان از شهرستان می‌آید و آینده خوبی در انتظارش است». برخوردها و مهری که او به من داشت در روحیه هنری من تأثیر گذار بود.

کیوان ساکت در تبریکی به استاد علیزاده گفت: من برای حسین علیزاده ضمن فرخنده داشت زادروز ایشان، آروزی عمری طولانی و پربار دارم تا بتوانند شاگردانی را برای موسیقی تربیت کند و مردم از هنر او بهره ببرند و فرهنگ ایران به ایشان ببالد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا