خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حضرتی: استعفای کروبی رای نمی‌آورد

متن گفت و گوی «الیاس حضرتی» عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و مدیر مسوول اعتماد، با اعتمادآنلاین در پی می‌آید:

در اعتماد ملی هیچ کسی آرزوی استعفای حاج آقای کروبی را ندارد/ حضور، نام و یاد حاج آقای کروبی همچنان باید در حزب اعتماد ملی باشد/ در زمان مناسب به بداخلاقی‌ها پاسخ خواهم داد/ از مخالفین استعفای دبیر کل بوده و هستم

🔹اعضاي شوراي مركزي حزب اعتماد ملي عصر امروز با دستور بررسي استعفاي آقاي كروبي تشكيل جلسه مي دهند. با شناختي كه من از دوستان شوراي مركزي دارم ، پيش بيني مي كنم اعضاي شوراي مركزي با استعفاي ايشان مخالفت كنند.

🔹 تمامي اين عزيزان جزو علاقمندان حاج آقاي كروبي بوده و به دبير كلي ايشان اعتقاد و باور قلبي دارند. در حزب اعتماد ملي كسي كه مخالف آقاي كروبي باشد و يا آرزوي استعفاي آقاي كروبي را در دل داشته باشد و يا حزب از سايه پر بركت ايشان محروم شود، ‌حضور ندارد.

🔹 تمامي اعضاي حزب اعم از پير و جوان به حاج آقای كروبي علاقه مند هستند. اين علاقه مندي، يك دوست داشتن عادي نيست بلكه اعضا عاشقانه به حاج آقا علاقه مند هستند.

🔹تقاضاي اعضاي حزب از شوراي مركزي حزب نيز همين بود كه حاج آقا كروبي دبير كل بمانند به همين دليل با استعفاي ايشان به طور قاطع و با اكثريت آرا مخالفت شد. يكي از كساني كه اعتقاد قلبي داشته و هنوز هم بر این اعتقادم كه بايد با استعفاي ايشان مخالفت شود، من هستم

🔹 معتقدم حضور، وجود، ياد و نام ايشان همچنان بایددر حزب اعتماد ملي باشد. حزب اعتماد ملي با پرچم آقاي كروبي شناخته شده و متصور هستم عدم حضور ايشان، لطمه اي جبران ناپذير بر پيكره حزب خواهد بود. هرچند حزب اعتماد ملي متشكل از نيرو هاي متخصص، پرتوان و كارآمد است اما نام آقاي كروبي جزو افتخارات و هويت اين حزب است و حتما بايد حفظ شود.

🔹اختلافات داخلي در تمامي احزاب وجود دارد و همين اختلاف نظر ها منجر به پويايي حزب مي شود البته متاسفانه برخي بداخلاقي ها در فضاي مجازي دامن زده مي شود و اين موضوع من را متاثر كرده است كه در فرصت مناسب به اين موضوعات پاسخ خواهم داد. تمامي اظهار نظرهايي كه در فضاي مجازي درباره حزب اعتماد ملي مطرح مي شود بي پايه،‌بي مايه و حرف هاي بي ربطي است.

🔹 درباره استعفاي آقاي كروبي بايد بگويم كه چون ايشان در حصر و محدوديت به سر مي برند، متصور شده اند كه اين محدوديت ها سبب شده است تا حزب در تنگنا هايي قرار بگيرد. ايشان به اين دليل كه مديران و مسوولان حزب و اعضاي شوراي مركزي دستشان براي انجام امور باز باشد، از باب تواضع استعفا داده و تصميم گيري در مسايل حزب را بر عهده شوراي مركزي حزب گذاشته اند.

🔹آقاي كروبي براي پويايي و حركت رو به جلوي حزب استعفا داده و درخواست كردند تا دبير كل جديدي انتخاب شود. قصد ايشان از اين استعفا محبت، عنايت، بزرگواري و تواضع بود كه اميدوارم شوراي مركزي حزب با اين استعفا مخالفت كند.

🔹نزديك به دو سال است كه حزب فعاليت هاي خود را از سر گرفته و نزديك به ۶ ماه است كه مسووليت اين امور بر عهده من قرار گرفته است.انشاالله در آينده اي نزديك شاهد شكوفايي بيشتر نيروهاي جوان حزب اعتماد ملي خواهيم بود.

نام آقای کروبی مانند یک ستاره درخشان در راس حزب اعتماد ملی می درخشد/ اعتماد ملی حزبی موثر در سپهر سیاسی کشور است/ بزرگنمایی اختلافات به دلیل اهمیت اعتماد ملی است

🔹دومين كنگره حزب اعتماد ملي جزو بهترين و با شكوه ترين كنگره هايي بود كه من در آن حضور داشتم. اين كنگره در چند سال گذشته نظير نداشت. از آن جهت مي گويم نظير نداشت چون من در كنگره هاي احزاب مطرح حضور داشته ام. معمولا كنگره ساير احزاب با جمعيت محدود و اندك برگزار مي شود اما شكوه و عظمت كنگره اعتماد ملي نظير نداشت. يكي از دلايل كم نظيري به دليل حضور بيشمار اعضاي حزب از اقصي نقاط كشور آن هم در ماه مبارك رمضان بود. حضور جدي اعضاي حزب از سراسر كشور در اين كنگره نشان داد اعضاي به صورت جدي پاي كار حضور داشته و نسبت به تعهدات حزبي احساس مسئوليت مي كنند.

🔹از ديگر دلايل كم نظيري اين كنگره حضور شخصيت هاي برجسته اي بود كه به ندرت پيش مي آيد در مراسمي حضور پيدا كنند و اين مهم براي ما مايه مباهات بود كه ميزبان مهمانان ارزشمندي باشيم.

🔹 از ديگر نكات خوب اين كنگره مي توان به اجراي خوب برنامه و نطق خوب سخنرانان اشاره كرد. حاشيه هايي كه در انتهاي كنگره هنگام راي گيري بوجود آمد، به دليل اختلاف نظري بود كه از گذشته وجود داشت. اين اختلاف نظر درباره نحوه راي گيري بود كه آيا راي گيري براي ابقاي شوراي مركزي با قيام قعود باشد يا يك انتخابات جديد برگزار شود.

🔹 اختلاف نظر امري طبيعي است اين موضوع تنها محدود به احزاب نيست بلكه ما در مجلس هم شاهد اختلاف نظر در بسياري از موضوعات هستيم كه گاهي منجر به درگيري لفظي نمايندگان با يكديگر مي شود. اين اختلاف نظر محدود به ايران هم نيست زيرا در تصاوير تلويزيوني بارها و بارها ديده ايم كه در مجالس كشورهاي مختلف اختلاف نظر نمايندگان منجر به درگيري فيزيكي مي شود.

🔹 در مقايسه با اين فضا، ما در شرايطي به مراتب دموكراتيك تر به بيان موضوعات مي پردازيم. مشاجره اي كه در كنگره بوجود آمد به دليل نحوه راي گيري بود كه ختم به خير و تصميماتي كه در كنگره اتخاذ شد در مسير اداري خود قرار دارد.

🔹 حزب اعتماد ملي از دوجهت بسيار حائز اهميت است. نخست آنكه نام آقاي كروبي مانند يك ستاره درخشان در راس اين حزب مي درخشد و وجود اقاي كروبي به كار حزبي اهميت مي دهد. دوم، تاثير گذاري حزب اعتماد ملي در سال هاي اخير بر سپهر سياسي ايران به عنوان يكي از سه حزب تاثير گذار فعال در كشوراست

🔹حزب اعتماد ملي اخيرا توفيق خوبي در انتخاب شهردار تهران به دست آورد و همين موضوع اهميت كار را بسيار بالا برد. رسانه ها يك مشاجره لفظي كه معمولا در بسياري از كنگره ها رخ مي دهد اما به آن توجه نشده يا به سرعت از كنار آن عبور مي كنند را بسيار بزرگ كردند. دليل اين بزرگ نمايي نيز اهميت حزب اعتماد ملي بود.

🔹 در حزب اعتماد ملي شاهد اختلاف نظر ميان دو گروه از دوستان درباره شيوه كار هستيم. بايد بر اين موضوع تاكيد كنم كه اين اختلاف نظر استراتژيك و اساسي نيست. من در وسط اين دو گروه قرار گرفته ام زيرا در هر دو گروه دوستان بسيار خوبي داريم. اين موضوع در همه احزاب نيز امري طبيعي است.من در وسط اين دو گروه قرار دارم به همين دليل در پايان جلسه اعلام كردم انشالله بحث هارا در فرصتي ديگر ادامه مي دهيم،‌ با همان صحبت من مشاجره ها پايان يافت.

🔹با اين حال من معتقدم هر حزبي موضوعات خود را بايد در داخل خود حل كند اينكه ما مشكلات را به فضاي مجازي بكشانيم درست نيست و از اين بابت گله مند نيز هستيم.

🔹زماني كه يك حزب نقش موثري در معادلات سياسي داشته باشد، از خارج از حزب دست هايي براي دامن زدن به اختلاف نظر ها و مشكلات مختصري كه وجود دارد، فعال مي شود. در اين شرايط اعضاي حزب بايد مراقب اوضاع باشند كه خود به اين اختلافات دامن نزده و بازيچه دست برخي بدخواهان قرار نگيرند.

🔹حزب اعتماد ملي به دليل شرايط ويژه اي كه دارد،‌حساسيت بيشتري روي آن حاكم است. يكي از دلايلي كه شرايط را براي اين حزب ويژه كرده، حصر دبيركل اعتماد ملي است به همين دليل حساسيت از طرف دستگاه هاي امنيتي و همينطور مجموعه كلي نظام براين حزب بيشتر است.

🔹ما بارها اعلام كرده ايم كه از اين موضوع استقبال كرده و مي كنيم. اين مشكلات امري طبيعي است اما ما بايد مراقب باشيم در دام نيافتيم. وفاداري حزب اعتماد ملي به دبير كل محصور آن بارها ثابت شده است به همين دليل در جلسه امروز پیش بینی می‌کنم بار ديگر با استعفاي ايشان مخالفت خواهد کرد.

🔹برنامه مفصلي براي تربيت و استفاده از اين نيرو هاي جوان در نظر گرفته شده است. همانطور كه مي دانيد حزب اعتماد ملي مدتي در شرايط ركود به سر مي برد. مدتي دفتر حزب پلمپ شد و تمام اسناد و مدارك حزب از بين رفت.

«حزب اعتماد ملی آماج حملات شیفتگان قدرت»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا