خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پادشاه عربستان: با اقدامی که به وضعیت تاریخی قدس آسیب بزند مخالفیم

ملک سلمان، پادشاه عربستان در نشست مکه گفت: با هر گونه اقدامی که به وضعیت تاریخی و قانونی “قدس شریف” آسیب بزند کاملاً مخالف هستیم.

گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه‌ فرامنطقه‌ای رای الیوم، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان توییت کرد: ما در (نشست اعضای سازمان همکاری اسلامی در) مکه برای ساخت آینده مردم‌مان و برقراری امنیت در کشورهای عربی گردهم آمدیم. ما با جدیت با تمامی تهدیدات خصمانه و اقدامات خرابکارانه مبارزه خواهیم کرد تا این مسائل ما را از ادامه روند توسعه و پیشرفت جوامع‌مان دور نسازد.

عربستان در نشست روز جمعه به تلاش‌های خود علیه ایران ادامه‌ داد، این کشور تلاش کرد اقدامات ایران در منطقه را محکوم کرده و حمایت کشورهای عربی را به دست آورد.

پادشاه عربستان در سخنرانی خود در چهاردهمین نشست کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، اظهار کرد: مساله فلسطین رکن اساسی اقدامات سازمان همکاری اسلامی و محور توجه آنها است تا مردم فلسطین تمامی حقوق مشروع خود و حقوقی که در قطعنامه‌های بین‌المللی و طرح صلح عربی ذکر شده است، به دست آورند.

بن عبدالعزیز دوباره تاکید کرد: با هر گونه اقدامی که به وضعیت تاریخی و قانونی “قدس شریف” آسیب بزند کاملاً مخالف هستیم.

او افزود: افراطگرایی و تروریسم از بزرگترین خطراتی هستند که جوامع اسلامی و کل جهان را تهدید می‌کند و باید تلاش‌ها برای مقابله با آن افزایش یافته و حامیان این روند شناسایی و نیز منابع مالی آن خشکانده شوند.

پادشاه عربستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اقدامات خرابکارانه علیه چند کشتی تجاری در بندر الفجیره در سواحل امارات اشاره کرده و گفت: تروریسم دوباره منطقه ما را هدف قرار داده است.

او افزود: این حادثه تهدید بزرگی برای امنیت و سلامت دریانوردی و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است و این اقدامات خرابکارانه نه فقط عربستان و منطقه خلیج (فارس) بلکه امنیت دریانوردی و امدادهای انرژی جهان را هدف قرار داده است.

پادشاه عربستان با اشاره به اینکه مسلمانان بالاترین تعداد را در میان آوارگان و پناهجویان جهان به دلیل تنش‌ها و جنگ‌ها در کشورشان تشکیل می‌دهند، بیان کرد: عربستان تا جایی که بتواند در راستای اصلاح و موفقیت نظرات مختلف جهت کمک‌ به کشورهای اسلامی تلاش می‌کند و به کمک‌های انسانی خود برای حفظ امنیت و حاکمیت کشورهای اسلامی در سایه وحدتی ملی و امنیتی منطقه‌ای ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا