خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پروژه‌ی رییس کنونی دانشگاه علوم پزشکی شیراز؟

«رضا سیدشیرازی» در یادداشت ارسالی به انصاف نیوز درباره‌ی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نوشت:

پروژه‌ی جدید برای ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعزام شدن دکتر ایمانیه ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز به سفر معنوی حج تمتع، گمانه زنی‌ها درباره‌ی ریاست بعدی دانشگاه قوت بخشید. همانطور که در یادداشت‌های قبلی [لینک 1 و لینک 2] اشاره داشتم سیاست اتخاذ شده به نحوی تنظیم شده است که دولت سایه در دانشگاه با محوریت دکتر ایمانیه همچنان باقی بماند و تلاش‌ها و لابی‌های جدید بر این تحلیل صحه می‌گذارد.

آنچه لازم است مورد توجه قرار گیرد بر نقش تاثیرگذار پشت پرده‌ی دکتر ایمانیه بر رییس دانشگاه بعدی است که در دو پروژه‌ی طرح ریزی شده دارای شدت و حدت است اما حذف نخواهد شد.

از این رو در حال حاضر دو پروژه در دستور کار قرار گرفته است:

1 – انتصاب دکتر ایمانیه به سمت مشاور وزیر و از آن طریق دوست و رفیق شفیق و بسیار نزدیک و حرف گوش کن خود یعنی دکتر سیدوحید حسینی را به‌عنوان رییس دانشگاه منتصب کند و عملاً برنامه‌های خود را از طریق ایشان دنبال نماید.

مسلم با ابلاغ سرپرستی ایشان به ریاست دانشگاه به مدت یکسال زمینه برای بازگشت مجدد دکتر ایمانیه به سمت ریاست فراهم خواهد شد و اینگونه منع قانونی نیز مرتفع شده است و از سویی دیگر با کنترل غیرمستقیم طی این مدت عملاً زمینه‌ی ادامه‌ی برنامه‌ی خود را در دوره‌ی جدید فراهم شده می‌یابد.

2 – با توجه به حضور رسانه‌ای چشمگیر دکتر سیدبصیر هاشمی در جلسات مختلف دانشگاه دوشادوش دکتر ایمانیه، نشان از این مهم دارد که هنوز لابی قومیت‌گرای لر استان اعم از دکتر پارسایی نماینده‌ی شیراز در مجلس و بزرگان گروه پزشکی اعم از دکتر ملک حسینی و دکتر بهادر و… با همکاری مهندس افشانی استاندار فعلی برای انتصاب دکتر سید بصیر هاشمی از تلاش بی وقفه‌ی خویش فرو نکاسته‌اند به نحوی که چیدمان معاونین دانشگاه نیز تعیین شده است.

اگرچه این انتصاب علی الظاهر نشان دهنده‌ی تغییر رویه از حاکمیت جریان پایداری به اصلاح و اعتدال است اما باطن امر نشان می‌دهد که دکتر سیدبصیر هاشمی طی دوران مسوولیت دکتر ایمانیه از همراهی با سیاست‌های نادرست و اشتباه ایشان فروگذار نکرده است و عملاً به‌عنوان یک نیروی اصلاح گر و اصلاح طلب نمی‌تواند نقش واقعی خود را ایفا نماید خاصه اینکه نمک گیر ایشان و جبهه‌ی پایداری طی این مدت بوده باشد.

دکتر هاشمی یک اصلاح طلب خنثی است که نقش تاثیرگذاری بر تغییر رویه‌ها و تغییر چیدمان مدیران میانی دانشگاه نمی‌تواند ایفا کند و انتظار تغییر سیاست‌های بجا گذاشته شده‌ی دکتر ایمانیه را نبایست از ایشان انتظار داشت و تبعیت از ایشان را در دستور کار خود قرار خوهد داد.

البته ذکر این نکته ضروری است که با توجه به صدور حکم سرپرستی وزارت علوم برای دکترسیدضیاء هاشمی توسط دکتر روحانی احتمال لابی گری جهت انتصاب برادر ایشان یعنی دکترسیدبصیر هاشمی به‌عنوان گزینه‌ی ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز محتمل‌تر است..

در این برنامه احتمال حضور دکتر ایمانیه در مجمع خیرین سلامت قوت بیشتری خواهد بخشید که بی ارتباط با علائق شخصی وی نیست.

اگرچه بازنشستگی و اشتغال به تدریس و…. از دیگر گمانه زنی‌هایی است که در ارتباط با ایشان مطرح می‌شود که خیلی بر آن نمی‌توان صحه گذاشت.

در پایان تاکید می‌شود که تنها راه نجات دانشگاه از زیر بار فشارهای اقتصادی و بدهی‌های سنگین به بخش خصوصی و جبران معوقات اساتید و کارمندان و اصلاح رویه‌ها و سیاست‌های اشتباه طی این سالها و…. حضور فردی شجاع با تجربه و جسور و باتدبیر است که ضمن وام دار نبودن در قبال ریاست فعلی از اعمال نظرات کارشناسی ابایی نداشته باشد و با تصمیمات قاطع و سرنوشت ساز زمینه برون رفت از این وضعیت بحرانی را فراهم سازد و به نظر نویسنده کسی جز دکتر مهرزاد لطفی معاون توسعه سابق دانشگاه که ناجوانمردانه و به‌صورت غیراخلاقی توسط دکتر ایمانیه از سمت خویش کنارگذاشته شد نیست.

دوران مسوولیت دکتر لطفی یاداور خاطرات خوب و شیرین برای پرسنل دانشگاه است که هنوز در یادها ماندگار مانده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. دکتر ایمانیه مردی از خانواده ای شریف ومتدین است که تلاش زیادی برای پیشرفت بهداشت ودرمان و امورخیریه دیگر داشته ودنبال منفعت ومقام وغیره نبوده ومردم هم قدرشناس او هستند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا