خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«روند تایید حکم شهردار همیشه زمانبر بوده است»

عضو شورای شهر تهران گفت: روند تایید حکم شهرداری دکتر نجفی با توجه به تشریفات معمول، کاملا طبیعی است.

«ابراهیم امینی»، عضو حقوقدان شورای شهر در پاسخ به ادعای اخبار غیر موثق مبنی بر تاثیر یک نهاد نظارتی – امنیتی بر طولانی شدن روند تایید حکم شهرداری «نجفی»، به خبرنگار انصاف نیوز گفت: به هر حال قانون پیش‌بینی کرده است که کسانی که مسوولیت‌های حساسی را می‌خواهند عهده‌دار شوند، باید از برخی مراجع قانونی در مورد آنها استعلام شود و این امری طبیعی است.

وی افزود: فکر می‌کنم این روند آنقدر طولانی نشده است که سوالی برای کسی ایجاد کند. مثلا در زمان آقای قالیباف در دوره‌ی گذشته، علیرغم اینکه شهردار هم بودند، چندین ماه طول کشید تا وزير کشور حکمش را صادر کرد؛ همینطور در دوره‌ای که آقای احمدی‌نژاد به عنوان شهردار تهران انتخاب شدند، مدت زمانی طول کشید تا حکم ایشان صادر شد. همیشه این روند وجود داشته است. ما ابتدای کاریم، روز چهارشنبه آقای نجفی انتخاب شده و شنبه دومین روز کاری بود.

امینی تاکید کرد: صدور حکم شهردار تشریفاتی دارد و به این سادگی نیست. حکم شهردار که به وسيله وزیر کشور صادر می‌شود، به این صورت نیست که ما انتظار داشته باشیم که در یک مدت زمان بسیار کوتاه صادر شود. نیاز به استعلام از مراجع قانونی است و باید این تشریفات طی شود و پس از آن وزیر کشور حکم شهردار را صادر مي کند؛ این مساله همیشه به این صورت بوده و چیز جدیدی نیست که به دنبال علتی برای آن باشیم.

حکم شهردار تهران به احتمال زیاد یکشنبه ابلاغ می‌شود

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا