خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چند نکته در مورد فضای پلیسی اطراف مترو

به گزارش انصاف نیوز، علی قلهکی در گوگل پلاس نوشت:

چند هفته ای می شود که در اطراف درب های خروجی و ورودی برخی از ایستگاه های متروی تهران، نیروهای یگان ویژه مستقر شده اند. این مانور! برای مردم تا جایی تعجب آور بود که فرماندهی انتظامی تهران بزرگ این اقدام را برای آمادگی هر چه بیشتر این نیرو اعلام کرد و آن را بی ربط با تهدیدات داعش و همچنین اتفاقات پاریس عنوان کرد.
موج خبری پلیس های مشکی-لجنی پوش اطراف ایستگاه های متروی تهران تا جایی برد داشت که روزنامه ی انگلیسی فاینشنال تایمز از افزایش شدید تدابیر امنیتی در تهران خبر داد.

در این باره چند نکته گفتنی است:
1- حضور به این شیوه نیروهای یگان ویژه با لباس های مشکی، زیر ساخت شایعات بمب گذاری در متروی تهران را به نحو احسن فراهم می آورد. همان طور که در شبکه موبایلی تلگرام طی روزهای اخیر، شایعاتی در مورد بمب گذاری در ایستگاه های حقانی، آمد و شد در برخی خطوط مترو را مختل کرد.
2- شیوه بمب گذاری های «داعش» در سوریه، عراق، کشورهای خاورمیانه و اروپا بیشتر بر پایه حملات انتحاری استوار بوده است. کمتر بمب گذاری ساعتی و یا از راه دور توسط داعشی ها انجام شده و یا به سرانجام مطلوب رسیده است. عزیزان یگان ویژه چگونه با لباس های آشکار خود می خواهند جلوی عوامل انتحاری داعش که مسلح به کمربند انفجاری هستند را بگیرند؟!
3- نحوه تقسیم این نیروها در اطراف ایستگاه های مادر متروی تهران به مانند (صادقیه، امام خمینی و …) به نحوی نیست که بازدارندگی کامل را در بر داشته باشد. مثلا ایستگاه متروی صادقیه 7 درب خروج و ورود دارد که از این تعداد درب، تنها یکی از آن توسط این مامورین پوشش داده می شود و مابقی به دور از کنترل است. یعنی چیزی نزدیک به 15 درصد از ورودی های این ایستگاه مترو، تحت تدابیر شدید امنیتی است.
4- نزدیک به دو هفته است که در برخی از ورودی های ایستگاه های مترو، مامورین مجهز به مواد منفجره یاب شده اند. دستگاه های مشکی رنگی که دارای خط های زرد بوده و نسبت به مواد منفجره کلاسیک و نه چندان پیشرفته حساسیت دارد. حال اینها را بگذارید کنار مواد منفجره پیشرفته ای که رفیق حریری را در لبنان و یا نسل جدیدی از مواد منفجره ای که «عماد مغنیه» را در سوریه به شهادت رساند. آیا این دستگاه های مواد منفجره یاب که بار روانی اش بر روی مردم و جامعه بیش از بار «مواد منفجره یابی» آن است، توانایی شناسایی نسل جدید مواد منفجره ای که صهیونیست ها تست کرده اند را داراست؟!
پی نوشت: امنیت امروز شهرهای ایران به یقین زحمت عزیزان امنیتی – انتظامی این کشور است که نباید دور از ذهن بماند. دلهره ی این روزهای مردم فرانسه ابدا در دل ایرانی ها نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا