خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فروش کت و شلوار در سازمان میراث‌فرهنگی

چند روز پیش سالن اصلی سازمان میراث‌فرهنگی درحالی به فروش لباس و نصب مانکن‌های زنانه اختصاص یافت که این اقدام مسئولان میراث‌فرهنگی با اعتراض بسیاری از کارشناسان این حوزه مواجه شد. این درحالی است که روز گذشته بدون توجه به اعتراض‌های صورت‌گرفته متولیان میراث‌فرهنگی اقدام به ایجاد غرفه‌ کت و شلوار مردانه با قیمت ۱۲۰ هزار تومان کرده‌اند.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از خبرگزاری میراث‌فرهنگی، سازمان میراث‌فرهنگی به‌عنوان یکی از نهادهای علمی و پژوهشی کشور در شرایط نابسامانی قرار گرفته که سوء مدیریت حاکم بر این سازمان سبب شده که این نهاد علمی‌ به‌طور کامل  از اهداف و کارکرد اصلی‌اش دور بماند.
 
بیش از یک هفته است که محمدعلی نجفی ریاست سابق سازمان میراث‌فرهنگی و قائم‌مقام‌اش سازمان را ترک کرده‌اند. تغییرات مدیریتی در سطوح مختلف و ورود مدیران جدید و ناآشنا به حوزه میراث‌فرهنگی درحالی نقل محافل‌ این روزهای کارمندان میراث‌فرهنگی شده که بسیج سازمان میراث‌فرهنگی در اقدامی عجیب سالن اصلی و منتهی به هشتی سازمان میراث‌فرهنگی را به فروش غرفه پوشاک زنانه و مردانه اختصاص داده است.  
 
با این‌حال غرفه‌های فروش ویژه پوشاک که سطح وسیعی از سالن اصلی سازمان میراث‌فرهنگی را به خود اختصاص داده هنوز مشخص نیست که با چه هدفی دایر شده است.
 
«شهاب محمدرضایی» مسئول غرفه کت و شلوار مردانه است. او می‌گوید: این غرفه‌ها با پیشنهادی که سازمان میراث‌فرهنگی به یک ارگان نظامی داده است، به‌طور موقت در این مکان ایجاد شده است.
 
به‌گفته او، این ارگان نظامی در سازمان های مختلف اقدام به برپایی غرفه فروش پوشاک می‌کند و به‌مناسبت دهه فجر نیز قرار است جشنواره‌ در مکان دیگر برگزار کند.
 
غرفه‌های پوشاک سازمان میراث‌فرهنگی با بن تخفیفی که به کارمندان سازمان میراث‌فرهنگی می‌دهد سعی در فروش البسه‌ای دارند که با کیفیت پایین برخوردارند. کت و شلوارهای مردانه در یک طرح و سه‌رنگ با قیمت 120 هزار تومان فروخته می‌شود و پوشاک زنانه با طرح سنتی اما بی‌بهره از هنر صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به کارمندان سازمان میراث‌فرهنگی عرضه می‌شود.
 
محمدرضایی اما از فروش قابل‌توجه این پوشاک خبر می‌دهد. او می‌گوید: فروش لباس‌ها بسیار خوب است چراکه سازمان میراث‌فرهنگی  1500 پرسنل دارد و این تعداد کارمند برای فروش تمامی اجناس کفایت می‌کند.  
 
با این وجود، بسیاری از کارشناسان سازمان میراث‌فرهنگی نسبت به این اقدام اعتراض بسیاری داشته‌اند. آن‌ها معتقدند سازمان میراث‌فرهنگی نهادی کاملا پژوهشی است و فروش پوشاک با هر هدفی مناسب این ارگان علمی و تخصصی نیست.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا