خرید تور تابستان ایران بوم گردی

این نامه رو «لیلا» فقط نخونه!

حسین توکلی، خبرنگار افتخاری انصاف نیوز: هر از چندگاهی کلیپ یا تصویری در فضای مجازی منتشر می‌شود و جامعه ما را دوقطبی یا چند قطبی می‌کند. ابتدا قهقهه و خنده سپس تمسخر، مرحله بعدی انتقاد از جامعه و  در آخر دعوا و فحاشی مجازی بین طرفین، مراحل مشترک واکنش‌های ماست.

جدیدترین و جنجالی‌ترین کلیپ، فیلمبرداری و دیالوگ‌های خانومی به نام «لیلا» حین یک دعوای زنانه است. خانمی که در خیابان با همسر خود و زن غریبه ای روبه‌رو می‌شود و شروع به دعوای لفظی و فیزیکی با شوهر و البته زن غریبه می‌کند.

فیلمبردار این دعوا فردی به نام «لیلا»، دوست و همراه زن خیانت دیده است. نکته جالب توجه در این میان الفاظی است که برای توصیف و توهین به طرف دیگر ماجرا استفاده می‌کند.الفاظی که مورد توجه کاربران فضای مجازی نیز واقع شده است.

دختره ی عبدال‌آبادی، دختره‌ی شهرستانی، جنوب شهری، …

بدون تعارف … ما کم و یا زیاد نژادپرستیم.

همسایگان افغان و عرب را تحقیر و دوقطبی شیعه، سنی را ناجوانمردانه پررنگ می‌کنیم. در عین حال نگاه رشک برانگیزی به غرب و شرق داریم.

« شما سنی هستید؟»

بعید می‌دانم اطلاع داشته باشید پرسیدن این سوال از یک دانشجوی کرد یا بلوچ چقدر آزاردهنده باشد. از برخی همشهریان تهرانی نیز بگذریم که به هر دلیلی اصطلاح « شهرستانی» را به مثابه ناسزا یا فحش بکار می‌برند.

جالب اینجاست خود عزیزان تهرانی هم خودشان را قبول ندارند و دائم در حال محدود کردن جغرافیای خودشان هستند و هرکس خط استوای فرضی خودش را برای این تقسیم‌بندی دارد. از ونک به پایین، از انقلاب به پایین، …. و در کل جنوب شهری

هر فرد در زندگی به دنبال داشتن حس مقبولیت و ارزشمندی و نیازمند توجه دیگران است. اگر این احساس ارزشمند بودن در موارد مطلوب و صحیح مثل دانش، معرفت، مهربانی و … بروز پیدا نکند، فرد برای جلب توجه دیگران و متمایز شدن از باقی جامعه، نیاز به بودن کنار طبقه از خواص اجتماع (مثلا سلبریتی‌ها) دارد.

لطفا به این طرز فکر نگاه کنید: افرادی که ساکن تهران هستند و نه از هرجای تهران! خودرو دارند و بخش عمده‌ای از شخصیت خود را مدیون ماشینی که سوار می‌شوند هستند. به موبایل فقط به عنوان وسیله‌ی ارتباطی نگاه نمی‌کنند و ساعت را نشان دهنده‌ی زمان نمی‌دانند، نشانه شخصیت!

«لیلا» و طبقه «دلخواه» او با توسل به خرید ساعت، گوشی موبایل،خودرو، لباس یا منطقه و شهر محل زندگی در حال جداسازی خود از بقیه اجتماع هستند و خیلی از ما با ورود ندانسته به این بازی به جذابیت پوشالی آن می‌افزاییم.

بیایید مثل «لیلا» نباشیم…

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سپاسگزاریم جناب‌ توکلی مطلب بسیار صادقانه ومنطقی است؟در واقعا درصورتیکه کل جمیعت و ملت سراسرکشور مسلمان هستند؟چه لزومی دارد مدیران وکارمندان دانشگاها وادارات،ارگان ها دولتی ازارباب رجوع سوال مذهب سنی یاشیعه بپرسندیا اینکه طرف مسلمان سنی مذهب بود فرم های پرسش‌وپاسخ مخصوص مذهب سنی دراختیارش قرارمی دهند؟لذا وقتی همه مان مسلمانیم این برخوردهاچرا!!؟

  2. به نظر من حالا حرفهای لیلا خیلی نقد نداره خوب کار مرد هم ایراد داشته و از طرفی فرد زندگی خودش رو یک آن روز آب شناور تصور میکنه به هر حال حرفهای زده شده ، حرفهایی از روی فکر و منطق نبوده که اگر بود تمامی سخنان آقای توکلی درست بود اما در آن لحظه و با آن استرس و آن شرایط بیشتر کار مرد نقد داره نه حرفهای لیلا

    3
    2
    1. در این سه ضلعی خیانت ، همه مقصراند ولی میزان و درصد آن بر ما پوشیده است.صحبت های نویسنده در مذمت خودبرتربینی واهی برخی افراد است.ضمنا همه ما در حالت عادی پرده ای زیبا بروی اعمال و رفتارمان داریم و هنگام چالشی مانند دعوا این پرده ها کنار میرود و شخصیت اصلی ما رو می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا