خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«فروش شتابزده املاک شهرداری خلاف قانون است»

عضو کمسیون برنامه‌ و بودجه شورای چهارم با اشاره به اینکه شهرداری در ماه‌های پایانی قراردادهای میلیاردی با افراد نامشخص می‌بند، گفت: مطمئن هستم در آینده تخلفات زیادی که در این دوران رخ داده، آشکار خواهد شد.

غلامرضا انصاری (عضو شورای شهر تهران) در گفت‌وگو با ایلنا، فروش املاک شهرداری٬ آن هم در این روزهای آخر را کاری غیراخلاقی دانست و گفت: فروش شتابزده املاک شهرداری٬  مدیریت شهری آینده را با مشکل روبه‌رو خواهد کرد و این اقدام در عرف و اخلاق جایی ندارد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به واگذاری ساختمان‌های اداری شهرداری تهران به اشخاص نامعلوم٬ تصریح کرد: بخشی از ساختمان‌های اداری به خصوص ساختمان شرکت سرمایه‌گذاری، واقع در خیابان آفریقا در حال واگذاری است. برخی از ساختمان‌های بزرگ‌مقیاس هم  در قبال بدهی‌های شهرداری با دستگاه‌های مختلف تهاتر می‌شوند. همچنین یک سری تعهدات جدید نیز در حال شکل‌گیری است که نمونه‌اش همان واگذاری مراکز بهاران به قرارگاه جهادی امام رضا(ع) است.

او با تاکید بر اینکه مدیری که در حال ترک مجموعه‌ای است، نباید قرارداد طویل مدت با جایی ببند، افزود: بخش قابل توجهی از اقداماتی که در مجموعه مدیریت شهری انجام می‌گیرد، حتی بودجه مصوب خود شورا را نیز دور می‌زند. بدین معنا که یک سری از پروژه‌های غیر مصوب را در قالب پروژه مصوب جازده و در حال انجام یکسری جابه‌جایی‌ها هستند. با وجود تذکرات ما در شورا این روند کماکان ادامه دارد.

این عضو شورای شهر در تشریح بار منفی اقدامات اخیر  شهرداری برای مدیران بعدی٬ افزود: این اقدامات بار مالی افزوده‌ای برای مدیریت شهری آینده در پی خواهد داشت. با توجه به کاهش چشمگیر فروش تراکم و درآمدهای ناپایدار شهری، ایجاد چنین تعهداتی برای مدیریت آینده مشکل و تهدید ایجاد خواهد کرد. با این شرایط این نگرانی وجود دارد که مدیریت شهری آینده حتی نتواند از پس پرداخت حقوق پرسنل و  انجام خدمات شهری جاری هم برآید.

انصاری در ادامه باز هم به ماهیت نامعلوم قرارگاه جهادی امام رضا(ع) و روابط اقتصادی نامعلومش با شهرداری اشاره کرد و گفت: تکلیف قرارگاه جهادی که پیش از این در صحن علنی در موردش تذکر دادم، هم هنوز مشخص نشده است و معلوم نشد این قرارگاه بالاخره به کجا وابسته است؟ کل قراردادی که برای واگذاری مراکز بهاران با قرارگاه جهادی امام رضا(ع) بستند نیز غیرقانونی بود.

وی ادامه داد: فقط همین مورد هم نیست، ده‌ها قرارداد دیگر هم بسته شده که هرکدام از قراردادها بالای ۱۷۰ الی ۱۸۰ میلیارد تومان ارزش دارد. با اکثر اعضای شورا در این مورد صحبت کردم و هیچ‌کدام نمی‌دانستند که قرارگاه بالاخره خصوصی، عمومی، دولتی و یا خیریه است.

عضو کمیسیون برنامه نامه بودجه با اشاره به اینکه تخلفات گسترده است، ادامه داد: با توجه به گستردگی تخلفات، مدیران آینده اگر بخواهند وقت خود را صرف گذشته کنند، باید دو الی سه سال از  وقتشان را به بررسی و یافتن تخلفات اختصاص دهند. در این شرایط معتقدم که مدیریت آینده باید رو به جلو حرکت کرده  و وظیفه دستگاه نظارتی است که جلو آمده و وظایف خود را انجام دهند.با این حال من مطمئن هستم در آینده تخلفات زیادی که در این دوران رخ داده آشکار خواهد شد و با توجه به  وجود شبکه‌های اجتماعی این تخلفات از چشم مردم هم دور نخواهد ماند.

انصاری در رابطه با بدهی‌های گسترده شهرداری هم خاطرنشان کرد: بدهی‌های شهرداری به پیمانکاران کوچک گسترده است و تصور می‌کنم در این ماه شهرداری برای پرداخت حقوق و مزایا پرسنل خود دچار مشکل شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا