خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فهم ملی، دیدارهای محلی

«رضا صادقیان» عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز در یادداشتی با عنوان «فهم ملی، دیدارهای محلی» به دیدار شهردار جدید شهر اصفهان با آیت‌الله مظاهری و آیت الله طباطبایی پرداخته است که در پی می‌آید:

هفته گذشته بعد از رای‌گیری نهایی شورای شهر اصفهان درباره انتخاب شهردار، دکتر قدرت‌الله نوروزی موفق به کسب رای نمایندگان شورای شهر و سرانجام به عنوان شهردار کلان شهر اصفهان انتخاب گردید. به گمان برخی از نیروهایی سیاسی و کسانی که دل در گرو تبلیغات و تفکرات رسانه محور دارند، شاید پیش‌بینی‌ها به سمتی بود که شهردار منتخب در اولین برنامه اقدام به مصاحبه و یا حضور در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی صداوسیما کند در صورتی که چنین رویدادی به وقوع نپیوست.

رزمنده روزهای دفاع مقدس و جانباز جنگ تحمیلی، شهردار منتخب اصفهان به جای تمام این برنامه‌ها و یا حضور یافتن در نشست‌های خبری و سیاسی، در دیدارهای جداگانه‌ و بسیار صمیمی به دیدار آیت‌الله مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان و آیت‌الله طباطبایی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر رفتند و به ارایه برنامه‌های شهری پرداختند. برنامه‌ای که با رویی گشاده از سوی آقایان مظاهری و طباطبایی پذیرفته شد. حتی شنیده‌ها حاکی از آن است که آقایان با ارائه پیشنهادات و نظرات خود همراهی و همدلی خود را با شهردار اصفهان ابراز داشته‌اند.

به عبارتی چنین دیداری فارغ از تمام جریان‌شناسی سیاسی، برآمده از دیدگاه دینی، سیاسی و اهمیت قائل شدن به جایگاه اجتماعی عالمان دینی در نگاه شهردار منتخب است. دیدگاهی که اهمیت شخصیت‌های دینی و اجتماعی و حضور آنان در تعادل بخشی به موضع‌گیری‌های سیاسی نقش تعیین کننده‌ای قائل است.

به نظر می‌رسد شخصیت شهردارهای محلی و خصوصا کلان‌شهرها، باید براساس شناخت واقعیت‌های ملی شکل گرفته باشد، شناختی که می‌تواند با ارتباط با دیگر کانون‌های تاثیرگذار در حوزه سیاست و اجتماع به راه‌ حل‌های منسجم‌تری در حوزه شهری دست یابند و مسیر تصمیم‌گیری را با وحدتی قابل درک برای شهروندان به تحقق بپیوندد.

شهردار‌های شهرهای بزرگ، نیاز به دیدگاهی ملی و درک تمامی الزامات آن هستند و در گام دوم باید آن نگاه ملی را در سیاست‌های ارایه خدمات شهری به شهروندان با کسب مشاوره و اعتمادسازی با شخصیت‌های علمی و دینی پیاده‌سازی کنند. جایگاه شهرداری به عنوان نهادی خدمات‌رسان به شهروندان و شهردار شهرهای بزرگ، محل نزاع و سوزاندن اعتماد میان کانون‌های قدرت نیست، به نظر می‌رسد شخص دکتر نوروزی با توجه به رشته تحصیلی و فهم دقیق جایگاه قانونی چنین شخصیت‌هایی گامی استوار در این زمینه برداشته است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. آخر دوستان فکر می کنند، افراد باید برای دست بوسی به خدمتشان تشریف بیاورند!
    بعد هم این که جماعت را از این تریبون هایشان به تقوا دعوت می کنند، ولی هر شبهه و درست و نادرست را بدون فکر کردن مطرح می کنند و باعث تشویش اذهان!! می شوند!؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا