خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«کابینه دوازدهم تاحدودی رضایت عمومی را جلب کرده‌»

عبدالله ناصری، عضو بنیاد باران در گفت‌وگو با ایلنا، درباره چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌روی دولت دوازدهم با اشاره به اینکه کابینه دوم نسبت به کابینه اول شکل بهتری به خود گرفته است، گفت: می‌توان به این نکته اشاره کرد که کابینه دوازدهم رضایت عمومی و همچنین نخبگان و الیت‌های جامعه‌ را تا حدودی جلب کرده‌ است.

وی ادامه داد: اما همچنان نقیصه اصلی به قوت خودباقی است و آن هم اینکه ناهماهنگی بین چینش کابینه و اراده آقای روحانی با توجه به شعارها و وعده‌های انتخاباتی که در ۲۹ اردیبهشت ماه داده‌اند، وجود دارد.

ناصری تاکید کرد: خیل عظیم جامعه مدنی پشت آقای روحانی آمد آن هم با توجه به انتقاداتی که در عرصه معیشت، سیاست و سیاست داخلی وجود داشت، اما مردم کنار روحانی ایستادند.

این عضو بنیاد باران در ادامه با اشاره به اینکه برخی از وعده‌ها عملی نشد، گفت: وزیر زن پدیده جدیدی برای آقای روحانی نبود. احمدی‌نژاد قبلاً این تابو را شکسته بود.  او به خوبی می‌توانست با تعامل و گفت‌وگو اراده خویش را در این مساله پیش ببرد اما چنین اتفاقی نیفتاد.

وی افزود: برخی جابجایی‌هایی صورت گرفت که هنوز هم مورد سوال است. انتظار می‌رفت با اقبالی که مردم در ۲۹ اردیبهشت ماه نشان دادند یکسری موانع برطرف شود. ما می‌بینیم که امروز وزیر آموزش و پرورش انتخاب می‌شود اما تکلیف آموزش عالی مشخص نیست. خب این جریان سیل مطالباتی خود را دارد.

ناصری در ادامه تاکید کرد: با توجه به شرایط مطلوبی که برای آقای روحانی در چینش کابینه دوم وجود داشت، به نظر می‌رسد کماکان سیاست خارجی و اقتصادی اولویت اول اوست اما باید یادآوری کنم که دولت باید مسئله توسعه داخلی، فرهنگ ایرانی، محیط زیست و بحران جدی آب را رسیدگی کند.

عضو بنیاد باران ادامه داد: تیم اقتصادی دولت دچار تغییرات قابل ستایشی شده است که امیدواریم در این حوزه اتفاقات خوبی رخ دهد.

وی در ادامه تشریح کرد: دو چالش خیلی مهم در برابر دولت دوازدهم وجود دارد تلاش فرامرزی در حوزه منطقه و روابط با کشورهای همسایه می‌تواند چالشی گریزناپذیر باشد. آقای روحانی و وزیر امورخارجه باید روابط منطقه‌ای ایران را که کانون اصلی توجهات است، بالا ببرند.

ناصری در ادامه افرود: چالش بعدی در سطح جهانی است با توجه به فشارهایی که دولت آمریکا و ترامپ به ایران وارد کرده است ما در حوزه دیپلماسی باید در صحنه جهانی به خوبی ظاهر شویم.

ناصری در ادامه با اشاره به نقش شبکه‌های اجتماعی در پیروزی حسن روحانی عنوان کرد:‌ یکی از چالش‌های داخلی شبکه‌های اجتماعی است. ۲۹ اردیبهشت ماه شبکه‌های اجتماعی به خوبی توانستند از پس رقیب روحانی که با همه امکانات پا به عرصه گذاشته بودند برآیند. روحانی باید این حوزه را سروسامان بخشد.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا