خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیگیری‌ها برای آزادی «نجمه واحدی»

کانال تلگرامی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی گزارشی از پیگیری این تشکل و چند انجمن دیگر این دانشگاه را درباره‌ی وضعیت یکی از دانشجویان این دانشگاه به نام «نجمه واحدی» را منتشر کرد.

به گزارش انصاف نیوز، متن مشترک این چند تشکل در پی می‌آید:

طی پیگیری‌های اولیه از طرف دانشجویان علامه برای اطلاع از وضعیت بازداشت و همچنین آزادی خانم «نجمه واحدی» جلسات متعدد با روسای دانشکده، دانشگاه و معاونت دانشجویی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه برگزار شد.

از جمله این جلسات، جلسه شورای صنفی و دبیر مجمع دبیران با دکتر کرمی معاون  دانشجویي دانشکده و مدیر گروه مطالعات زنان بود که ایشان چندین بار خبر آزادی خانم نجمه واحدی را قبل از شروع مهرماه در این جلسات مطرح کرده و با استناد به حرف ایشان از وضعیت بازداشت این دانشجو  مطلع بودند. این در حالی است که دو هفته از شروع کلاس‌ها می‌گذرد و تا به اكنون هیچ خبر موثقي از آزادی ایشان به دست ما نرسیده است.

با توجه به اینکه برگزاری این جلسات و وعده‌های تو خالی ایشان نتیجه بخش نبوده و خانم نجمه واحدی همچنان در بازداشت به سر مي‌برد. طی نامه‌اي رسمی تشکل‌های دانشگاه علامه، انجمن های علمی، شورای صنفی و دانشجویان خواستار پیگیری و پاسخگویی ریاست دانشگاه در رابطه با این موضوع بوده‌اند و در جلسه‌ای در تاریخ ۲ مهرماه ۹۷ با جناب دکتر سلیمی ریاست دانشگاه علامه طباطبایی  برگزار شد ایشان با اعلام اینکه «من خود پیگیر وضعیت این دانشجو هستم، اطلاع دادند طی چند روز اینده آزاد می‌شود اما قول نمی‌دهم!»

۶ روز از این وعده و ۳۰ روز از بازداشت وی … می‌گذرد، اما همچنان خبری از آزادی نجمه واحدي در دست نیست. دانشگاه موظف به پیگیری آزادی خانم واحدی به عنوان یکی از دانشجویان دانشگاه است؛ ریاست و مسوولین علامه در قبال حفظ حرمت و ساحت دانشگاه  وظیفه دارند.

بی شک دانشگاه علامه طباطبایی، خصوصا مسوولین دانشکده علوم اجتماعی اولین نهاد و اشخاصی‌اند که باید پاسخگو و پیگیر آزادی دانشجوی خود باشند.

– شوراي صنفي دانشكده علوم اجتماعي

– شوراي صنفي دانشكده ارتباطات

– شواري صنفي دانشكده ادبيات و زبان هاي خارجه

– انجمن اسلامي آزاد انديش دانشكده علوم اجتماعي

– انجمن اسلامي دانشكده علوم اجتماعي

– انجمن علمي جامعه شناسي دانشكده علوم اجتماعي

– انجمن علمي مطالعات سياسي اجتماعي دانشكده علوم اجتماعي

– انجمن علمی مددکاری اجتماعی دانشکده علوم اجتماعی

– انجمن علمی تعاون و رفاه اجتماعی

– انجمن علمی مطالعات فرهنگی دانشکده علوم اجتماعی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا