خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حذف بودجه‌ی ریزگرد اوج بی‌عدالتی در حق خوزستانی‌ها

«سید محسن امامی‌فر، روزنامه نگار، در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «حذف بودجه‌ی ریزگرد اوج بی‌عدالتی در حق خوزستانی‌ها» نوشت:

✅ معاون پارلمانی سازمان حفاظت محیط زیست در مصاحبه‌ای گفت مجلس بودجه مقابله با ریزگردهای خوزستان را حذف کرده است.

✅ این در حالی است که نمایندگان مجلس توپ را در زمین سازمان حفاظت محیط زیست انداخته‌اند و می‌گویند دولت برای این بودجه باید اذن رهبری را بگیرد چرا که تامین این بودجه از صندوق توسعه ملی پیشنهاد شده است.

✅ حرف‌شان هم درست است بنابراین باید به حال سازمان حفاظت محیط زیست و جناب کلانتری که برای مقابله با معضلات زیست محیطی، به جای اتخاذ راهبرد، «دعا کردن مردم» را تجویز می‌کند تاسف خورد.

✅چند وقت پیش هم دستور غیر اصولی انتقال آب خوزستان توسط کلانتری رییس سازمان حفاظت محیط زیست خیلی سر و صدا کرد و صدای کارشناسان محیط زیست را درآورد اما خبری از لغو دستور نشد.

✅ به هرحال بودجه‌ی مقابله با ریزگردها فعلا تصویب نشده و این در حالی است که این چند روز و چند سال خوزستانی ها از شدت گرد و غبار حتی توان نفس کشیدن ندارند.

✅ مردمی که هشت سال زیر بمباران و موشک باران صدام، خانه و خانواده و اعصاب و روان خود را از دست دادند، از برکت بی مهری و بی مسوولیتی مسوولان هوایی برای تنفس نیز ندارند.

✅ استانی که آب و نفت ملت را تامین می کند و ثروت های کلان را برای اداره کشور در اختیار مسوولان عالی می‌گذارد، مردمش جزء کم برخوردارترین و محروم ترین از همان بودجه‌ی مملکت هستند.

✅ کافی است سری به خوزستان بزنید و پا در مناطق و شهرهایی بگذارید که حتی آب شرب هم ندارند!

✅ به شهرهایی بروید که نفت و گاز زیر پای مردم شان است و فقر مطلق دستاورد دولت برای‌شان.

✅ آیا خوزستانی که بودجه‌ی ایران را تامین می‌کند، شایسته‌ی بیشترین آمار بیکاری در کشور است؟

✅ شایسته است مردمانی که هشت سال جنگ ویرانگر را تحمل کردند، حال رفاه که هیچ، آب برای نوشیدن و هوا برای نفس کشیدن هم نداشته باشند؟!

✅ گویی اراده و دست‌هایی پنهان همواره برای عقب ماندگی همیشگی، عدم توسعه و نبود رفاه حتی نسبی در خوزستان در کار است.

✅ دست‌هایی که هم نفت و گازش را می‌برد و هم آب و هوایش را می‌گیرد!

✅ به هر تقدیر حذف بودجه‌ی ریزگردها توسط مجلس اوج «کم لطفی»، «بی عدالتی» و «بی تدبیری» در مواجهه با خوزستانی‌های شریف است.

✅ سوال اساسی این است که مسوولان عالی دولت و مدیران استان خوزستان در پازل مدیریتی‌شان در برابر مردم چه نقشی را ایفا می‌کنند؟

✅ چه راهبردی برای دفاع از مردم مظلوم خوزستان اتخاذ خواهند کرد؟

✅ بماند که معضل ریزگردها بسیاری از استان‌های جنوبی و غرب کشور را درگیر کرده و بحرانی ملی به حساب می‌آید.

✅ هر چند تجربه نشان داده مسوولان از درک استراتژیک بحران‌ها عاجزند!

✅ در هر صورت انتظار ویژه از نمایندگان این استان‌ها و به خصوص استان خوزستان این است که با تمام توان در مقابله با این تصمیم اسفناک ایستادگی کنند و تا تصویب کامل این بودجه از پای ننشینند.

✅ البته وظیفه‌ی سنگینی نیز بر دوش مردم خوزستان جهت مطالبه‌گری در این خصوص قرار دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. مسئولين ( عزيز و شريف ) کشور ايران، آيا اگر مردم خوزستان همه عربي تکلم کنند، منت ميگذاريد و آنها را هم رده لبنان ، غزه و سوريه بني اسد ، حساب کنيد!!؟

  2. تا چند سال پیش به خاطر اطلاعات کمتری که داشتم افتخار میکردم که تو ایران زندگی میکنم که امنیت داریم که مهربونیم که همدیگر رو دوست داریم و این همه نعمت و دارایی داریم ولی الان با این شرایطی که وجود دارد و فکر میکنم من 1 درصد مشکلات رو میدونم واقعا متاسفم
    تو جای جای ایران مشکل داریم اتفاق داریم ، مشکلات و اتفاقاتی که میشد کنترل کرد میشد درستشون کرد میشد …….. تا تقریبا 10 سال پیش ما بحث ریزگرد ها رو نداشتیم یا حداقل اینقدر نداشتیم ، چرا ؟ از زمان شاه بین ایران و عراق یه توافق بود که در صحراها و بیابان ها مازوت (یکی از فراورده های ارزان نفت خام) میریختن ، که بخشی رو عراق و بخشی رو ایران تقبل کرده بوده ولی الان چی !!!!! چیکار کردن
    تو رو خدا بگید به مردم به مسئولان که نکنند اینکار رو با مردم نکنند ، خوزستان از ریزگرد میمیرد ، کرمانشاه از بی سرپناهی و سرما ، تهران از سیاست و رقابت ، یاسوج از آسمان و جنوب از دریا
    من سیاسی نیستم یه ادم خیلی عادیم ولی دلم میسوزه وقتی این خبرها رو میخونم تا ساعتها و روزها حالم بده ، کاش انسان بودیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا