خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد گزارشگر سازمان ملل از رویکرد ترامپ نسبت‌به رسانه‌ها

گزارشگر ویژه سازمان ملل در آزادی بیان امروز (جمعه) اعلام کرد: اقدامات و رویکرد خصمانه دونالد ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا در قبال رسانه‌ها بخشی از تمایل جهانی خصومت‌ورزی در قبال آزادی بیان محسوب می‌شود و به منافع عمومی آمریکا آسیب می‌رساند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دیوید کای، گزارشگر ویژه سازمان ملل در آزادی بیان گفت: رویکرد خصمانه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در قبال آزادی بیان و رسانه‌ها همانند توئیت ۱۷ فوریه او که گفته بود، رسانه‌ها دشمن مردم آمریکا هستند، هدفمند صورت گرفته است.

وی ادامه داد: این رویکرد اهداف خاصی را دنبال می‌کند که شامل ارعاب خبرنگاران برای پوشش اخبار خاص و به نفع دولت و تمایلات رئیس‌جمهوری می‌شود و همچنین بذر شک و تردید را درمورد برخی از اخبار مانند تحقیقات درمورد مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سوی رابرت مولن، مسئول رسیدگی به این پرونده در دل مردم می‌کارد.

این گزارشگر ویژه گفت: مساله دیگر درباره رویکرد ترامپ در قبال رسانه‌ها ساکت کردن انتقادات از سیاست‌های وی و تضعیف حق مردم برای دانستن مسائل مربوط به دولت درباره صرف پول مالیات‌های اخذ شده از مردم است. قربانی نخست کمپین ترامپ علیه اخبار مستقل، مردم آمریکا هستند چراکه در طولانی مدت باعث آسیب رساندن به منافع عمومی آمریکا می‌شود.

تحلیل این گزارشگر ویژه درباره رویکرد خصمانه رئیس‌جمهوری آمریکا درقبال رسانه‌ها دو روز پس از آن صورت گرفت که زید رعد الحسین، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل این پرسش را درباره این مساله مطرح کرد که آیا اظهارات ترامپ برای افزایش حملات علیه خبرنگاران صورت گرفته یا خیر.

این گزارشگر همچنین گفت: آزادی رسانه‌ها وجود دارد چون مردم حق دارند درباره اطراف خود به ویژه اقدامات سیاستمدارانشان بدانند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا