خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنشی به نقد حرم امام خمینی: «با اطلاع و حمایت همه ساخته شده»

سایت جماران که زیر مجموعه ی موسسه نشر آثار امام خمینی است، در واکنشی به نقدی درباره ی ساختمان پرهزینه و مجلل حرم امام خمینی [لینک]، نوشت: «با اطلاع و حمایت همه بخش های نظام جمهوری اسلامی ساخته شده است و مگر ممکن است بنایی با چنین اهمیت و عظمت یکباره سر برآورده باشد».

به گزارش انصاف نیوز، این سایت در متنی که با عنوان «سخنی با آقای عبدالله گنجی» منتشر کرده است، نوشت:

در پی انتقاد سایت جماران از عدم حضور میهمانان شرکت کننده در ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه که روز شنبه منتشر شد، مدیر مسوول روزنامه جوان در کانال تلگرامی خود، پاسخی را به این یادداشت نوشت. پس از این یادداشت چند مطلب برای جماران ارسال شد که یکی از آنها در پی می آید:

مدیر مسوول محترم روزنامه جوان در واکنش به یادداشت اخیر جماران در خصوص عدم حضور میهمانان ششمین کنفرانس بین المللی انتفاضه در حرم مطهر امام خمینی گفته است: «ممکن است به صورت طبیعی شرکت کنندگان در چنین مراسمی دلباخته امام هستند. اما امام را با واژگانی همچون «کوخ نشینی» و «مستضعفین» بازنمایی می کنند و او را مردی که مفهوم قدرت را دچار تحول کرد (ساده زیستی در عین حضور در راس حکومت) می شناسد. ممکن است طراحان همایش احتیاط کرده باشند که مشاهده «کاخ» فعلی امام، تصویر پیشین از آن یگانه دوران را برای این جماعت مخدوش نماید».

در مورد این سخن چند نکته قابل توجه است.

اول؛ ما کماکان نمی دانیم که انگیزه برگزارکنندگان همایش از عدم انجام این مراسم چیست؟ با عنایت به انتقادات و سوالات بیشتری که پس از این سخن اخیر (مدیر مسوول روزنامه جوان) پیش آمده، مسوولیت برگزارکنندگان برای پاسخگویی بیشتر می شود.

دوم؛ حرم مطهر امام همانگونه که واضح و مبرهن است، مکانی متعلق به تمام اقشار ملت ایران بوده و با اطلاع و حمایت همه بخش های نظام جمهوری اسلامی ساخته شده است و مگر ممکن است بنایی با چنین اهمیت و عظمت یکباره سر برآورده باشد.

ما در تمام ایام سال شاهد حضور گروههای مختلف و مسوولان عالی نظام از رهبری معظم انقلاب تا هیأت دولت، مسوولان عالی قضایی و… هستیم. همچنین میهمانان خارجی چه به صورت فردی و چه در قالب همایشها و سمینارها و کنفرانس های کوچک و بزرگ با حضور در حرم مطهر امام به مقام شامخ ایشان ادای احترام می کنند.

سوم؛ بر فرض که برگزارکنندگان کنفرانس که دغدغه و درد نگاه میهمانان را داشته اند و نگران ایجاد چنان دیدی در آنان بوده اند؛ مگر مجموعه بیت امام، حسینیه و نگارستان جماران هم شامل این حکم است؟ چرا که جماران نیز یکی از مهمترین اماکن منتسب به امام است و هرروزه شاهد حضور مشتاقان بسیاری از اقصی نقاط جهان با ملیت و مذاهب مختلف است که هرکدامشان اگر برای اولین بار در آنجا حاضر شده باشند، عمیقا تحت تأثیر سادگی و معنویت حاکم بر آن قرار می گیرند.

ما نمی دانیم که جناب آقای گنجی در این زمینه به دست اندرکاران کنفرانس بین المللی انتفاضه مشورتی داده اند یا خیر، اما هرچه بوده یک قصور نسبت به شخصیت بلند امام راحل بوده است که امیدواریم جبران شود.

انتقاد تند به وضعیت حرم امام خمینی: «کاخ و کوخ»؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. به هرحال آنهمه هزینه دربارگاه امام ره ازعظمت جایگاه امام بعنوان رهبرمستضعفان میکاهدودرمحبوبیت بازماندگان بیت شریف بخصوص حاج حسن آقااثرمنفی داردوشایدچراغ برخی برای هزینه دربارگاه بمنظوربدبین نمودن ملت باشد!المومنو کیس.

  2. سلام -امام خمینی (ره) مردی که ساده زیستی در تمام دوران با برکت عمر خودشان معیارشان بود بر روی مقبره اش این بنای مجلل را ساختند که شاید تجملات و اشرافیتهای بعد ایشان را به نوعی توجیح کنند -به نظر من بزرگی بنا مسئله نیست کاخ گونه ساخته شدن بنا بر روی مقبره ایشان در اذهان بینندگان احساس خوبی باقی نخواهد گزارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا