خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارشی از تجمع در جلوی منزل «رضا شهابی» [+تصاویر]

پس از اینکه به نظر می‌رسید لغو دیدار از منزل رضا شهابی و دیدار با همسر وی با اعلام کانال تلگرامی سندیکای شرکت واحد، حضور دکتر سعید زیباکلام و اعضای تشکل دانشجویی اصولگرای جنبش عدالتخواهی در محل خانه‌ی شهابی را منتفی کرده است، زیباکلام و دانشجویان حاضر با کمی تأخیر در بن بست «گلشن» حضور یافته و با تجمع در آنجا به بحث و صحبت درباره‌ی وضعیت رضا شهابی و اعتراض به مسوولان دخیل در وضعیت وی پرداختند.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز که برای تهیه‌ی خبر به آنجا مراجعه کرده بود، چند بار زنگ زدن و تجمع در مقابل منزل شهابی راه به جایی نبرده و امکان حضور در منزل وی را فراهم نکرد و به نظر می‌رسید پس از لغو این دیدار همسر شهابی منزل را ترک کرده و کسی در خانه حضور نداشته است. مساله‌ای که برخی اعضای جنبش عدالتخواهی علت آن را نظر سندیکای شرکت واحد به عدم برگزاری این دیدار عنوان می‌کردند. به ویژه که علت لغو این دیدار از سوی کانال تلگرامی سندیکای شرکت واحد اینگونه عنوان شده بود: «شائبه‌ای جدی برای بهره گیری تبلیغاتی به نفع این جناح اصولگرا وجود دارد، در حالی آنان هیچ دل نگرانی نسبت به وضعیت اسفناک کارگران در گذشته نداشته و نشانه‌هایی از تغییر در مواضع و رفتارشان نسبت به کارگران دیده نمی‌شود».

آنگونه که از صحبت‌های تلفنی همسر رضا شهابی در هنگام لغو این دیدار به نظر می‌رسید علت تغییر نظر وی و همکاران رضا شهابی، «اعلان فراخوان عمومی» برای حضور در منزل شهابی بوده و آنان را نسبت به نیت واقعی متولیان این برنامه مردد کرده بود.

منزل رضا شهابی، خانه‌ای با در آهنی کوچک و در انتهای یک بن بست قرار دارد که بیش از بیست نفر از اعضای تشکل جنبش عدالتخواهی، سعید زیباکلام، دکتر حسین راغفر اقتصاددان و و همینطور افرادی که بر اساس فراخوان عمومی آمده بودند در مقابل آن تجمع کرده و با افزایش نسبی جمعیت حضور ماشین پلیس انتظامی در ورودی کوچه‌ی باریک منتهی به بن بست گلشن خودنمایی می‌کرد.

لغو مراسم به خاطر فشارها؟

«سعید زیباکلام» فعال سیاسی و استاد دانشگاه در این بین به خبرنگار انصاف نیوز گفت: خانواده‌ی رضا شهابی موافقت کرده بودند که ما برای دلجویی و حمایت به خدمتشان برسیم، منتها من گمان نمی‌کنم خود خانم شهابی مایل بودند دیدار را لغو کنند. ممکن است از سوی برخی نهادهای احتمالاً انتظامی و امنیتی تحت فشار قرار گرفته باشند که آنها اجازه‌ی ورود ندهند و گفتگویی صورت نگیرد.

«اصولگرا نیست، عدالتخواه است»

از طرفی یکی از اعضای سابق طیف شیراز دفتر تحکیم که در میان جمع بود درباره‌ی اینکه سندیکای شرکت واحد اقدام زیباکلام را در جهت برداشت تبلیغاتی جناح اصولگرا اعلام کرده بود، رو به دوربین‌هایی که از وی و زیباکلام فیلم می‌گرفتند گفت: سعید زیباکلام اصولگرا نیست و به معنای دقیق کلمه یک عدالت طلب و حق طب است. اینطور نیست که 88 و 92 و 96 و در نقد آقای روحانی ناگهان عدالت طلب شده باشد. از روزی که با آقای قطب زاده بوده بر سر عدالت هزینه داده است، در بالاترین سطوح این مملکت بوده، همه او را می‌شناسند. اگر اراده می‌کرد الان کمتر از معاون رییس جمهور نبود و جناح اصولگرا مانند هر جناح سیاسی در دنیای سیاست طیف‌های فکری مختلف و متفاوتی دارد.

«یک بار برای همیشه ابهامات را روشن کنند»

در ادامه، یکی از اعضای تشکل دانشجویی «جنبش عدالتخواه» بیانیه‌ای را برای حاضران خواند که در آن رفتار با رضا شهابی و امثال او «به دور از کرامت» خوانده شده و ضمن پرسش از علت اعتراض برخی زندانیان با خواسته‌های مختلف، آنچه «نگاه امنیتی با فعالین صنفی» خوانده شده، مورد نقد قرار گرفته است. در پایان، بیانیه‌ی این تشکل خواستار پاسخگویی و رفع ابهامات شده است.

«افزایش اقدامات ناحق»

پس از اینکه بیانیه از سوی یک عضو جنبش عدالتخواهی خوانده شد، سعید زیباکلام رو به افرادی که در حال فیلم گرفتن بودند گفت: رویه‌های ناحق در حال تزاید است و همچنین مایه تأسف است که چنین رویه‌ی بدی پیش گرفته شده است و دیر یا زود یا ناگزیر به تعدیل رفتارهای هستند و یا کار به جاهای باریک‌تر خواهد کشید که به عنوان یک فرزند انقلاب امیدوار به عدم کشیده شدن وضع به شق دوم هستم.

وی نسبت به تنبه و جدی گرفتن اعتراضات محدود ابراز امیداوری کرد و گفت: تصور نکنند منتقدین و معترضین به عملکرد آن تنها همین جمع ده نفری هستند.

سخنان راغفر

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، دکتر «حسین راغفر»، اقتصاددان چپ‌گرا که به جناح اطلاح طلب نزدیک است، در ابتدای این تجمع در جایی جدا از جمعیت ایستاده و حضورش مورد توجه افراد حاضر در محل واقع نشده بود. او پس از اتمام سخنرانی زیباکلام به جمع افراد حاضر آمده و در ادامه‌ی حرف‌های زیباکلام گفت: مسایل جامعه هر روز در حال پیچیده‌تر شدن و نگران کننده‌تر شدن است و علت اصلی آن هم البته شیوه‌ی سرمایه داری افسار گسیخته، رفاقتی و بدون ضابطه‌ی حاکم برکشور بوده و به همه‌ی سلول‌های کشور آسیب زده است.

وی در ادامه گفت: همه‌ی دستگاه‌ها به نسبتی متسثر از وضعیت فساد هستند و این خود اصلی‌ترین علت آن است که اگر هرکس راجع به این فساد و محدودیت‌هایی که کارکردهای نظام اقتصادی به جامعه وارد می‌کند حرف بزند عملاً متهم به سیاه نمایی و تشویش اذهان عمومی خواهد بود. بخش قابل توجهی از نظام اقتصادی سیاسی ما آلوده به رانت شده و هیچ کدام از دستگاه‌ها از این مسایل مصون نمانده است. البته همه دچار فساد نیستند و افرادی که در مقابله با این وضعیت درمی‌آیند با تضییقات بسیار مواجه می‌شوند.

«سخیف شدن عدالتخواهی با عملکرد دو جناح»

تجمع افراد حاضر در محدوده‌ی منزل رضا شهابی با صحبت‌های کوتاه چند فعال اصولگرا از جمله «شاداب کیا» عضو سابق شورای مرکزی بسیج امیرکبیر، «صادق آقاجری» دبیر سیاسی سابق طیف شیراز دفتر تحکیم و «مهدی مطلق» دبیر سیاسی انجمن مستقل دانشکده‌ی حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران پایان یافت. این افراد ضمن اعتراض به عملکرد دستگاه‌های مرتبط با موضوع شهابی، خواهان «اصلاحات نرم» در دستگاه‌های مختلف برای جلوگیری از اتفاقات بدتر شدند. مهدی مطلق در این باره گفت: «اصولگرایان و اصلاح طلبان عدالت خواهی را سخیف کرده‌اند».

«سعید زیباکلام»، برادر «صادق زیباکلام» است. صادق زیباکلام نیز که استاد دانشگاه تهران است، از لحاظ سیاسی اصلاح طلب محسوب می‌شود.

گزارشی از تجمع در جلوی منزل «رضا شهابی»

گزارشی از تجمع در جلوی منزل «رضا شهابی»

گزارشی از تجمع در جلوی منزل «رضا شهابی»

گزارشی از تجمع در جلوی منزل «رضا شهابی»

گزارشی از تجمع در جلوی منزل «رضا شهابی»

گزارش از عطیه هوشمند، خبرنگار افتخاری انصاف نیوز

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا