خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کنایه‌های سعید جلیلی به برنامه‌های اقتصادی دولت

مهر نوشت: در راستای سلسله جلسات «سایه تمدن اسلامی برای تایید، تکمیل و تصحیح برنامه‌های دولت دوازدهم»، نشست تخصصی بررسی و نقد برنامه‌های اقتصادی مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و امور دارایی دولت دوازدهم در دفتر سعید جلیلی برگزار شد.

سعید جلیلی در این جلسه اظهار داشت: اگر امروز بعد از ۴ سال از مذاکره با امریکا و انعقاد برجام، باز هم دشمن رو به تحریم‌های جدید آورده است به خاطر این است که فکر می‌کند می‌تواند از این طریق نتیجه بگیرد و زمانی این روند متوقف خواهد شد که در عمل ببیند تحریم‌ها بی‌اثر است و ما برای مقابله با آن‌ها آماده هستیم، انتظار بود دولت و وزارت اقتصاد برنامه چگونگی مقابله با تحریم‌ها و بی‌اثر ساختن آن‌ها را ارائه می‌کرد.

وی افزود: برای تحقق همین برنامه و سایر برنامه‌های دولت، باید تصور صحیحی از چالش‌های ۴ سال آینده دولت داشته باشیم. ازجمله چالش‌های خارجی پیش رو قانون تحریمی HR۳۳۶۴ آمریکاست که با هدف تاثیرگذاری بر اقتصاد کشور انجام شد. انتظار آن است دولت و وزارت اقتصاد آمادگی لازم را برای مواجهه با این تحریم‌ها در برنامه مورد توجه قرار داده باشند.

وی گفت: در چند سال قبل در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی طی بررسی‌هایی که داشتیم متوجه شدیم ۳۶ شورا هر کدام برای یک بخش از اقتصاد کشور تصمیم‌گیری می‌کنند درحالی‌که ساز وکار این تصمیم‌گیری‌ها لزوما هم آهنگ نیست، انتظار این بود دولت باید بگوید چه برنامه‌ای برای اینکه چرخ‌های تصمیم‌گیری اقتصادی کشور به‌صورت هم آهنگ و هم افزا در مسیر واحد و صحیح به حرکت درآید، دارد؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: انتظار می رود وزیر محترم اقتصاد روشن توضیح بدهند که وضعیت امروز اقتصاد کشور چه مختصاتی دارد و قرار است سال ۱۴۰۰ به کدام نقطه برسیم و در این ۴ سال قدم به قدم قراراست با چه برنامه‌هایی به سمت مطلوب حرکت شود؟

وی تصریح کرد: متاسفانه در برنامه‌های ارائه شده ایشان به نمایندگان مجلس، در موارد متعدد عبارتی که برای «اهداف» آمده است همان عبارت برای «برنامه ها» عینا تکرار شده و این کار شایسته یک کار علمی و جایگاه وزیر نیست.

جلیلی ادامه داد: سال ۹۰ در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی برای جلوگیری از مفاسد اقتصادی به وزارت اقتصاد پیاده سازی طرح جامع اطلاعات اقتصادی ابلاغ شد که تا سال ۹۲ و پایان دولت دهم نیز پیشرفت‌های نسبتا خوبی در این عرصه صورت گرفت اکنون باگذشت چهار سال از دولت یازدهم باید بیان شود این طرح در چه نقطه‌ای قرار دارد و قرار است در چهار سال آینده به چه نقطه ای برسد؟

وی گفت: وزیر محترم اقتصاد در برنامه شان فقط به این جمله اکتفا کرده اند که “توسعه و ارتقای بانک اطلاعات اقتصادی و مالی کشور (انجام شود) ” در حالیکه رئیس جمهور می گوید همه دستگاه ها باید برای مبارزه با فساد برنامه داشته باشند لذا برنامه وزارت اقتصاد در این زمینه در ۴ سال آینده چیست؟ در ابتدای کار دولت یازدهم رییس جمهور محترم گفت «بانک و ما ادراک ما البانک» و حالا هم بعد از گذشت چند سال بازهم ایشان می گوید موضوع بانک‌ها مهم اند و باید برای اصلاح ساختار آن‌ها کاری کرد! کارنامه دولت در ۴ سال گذشته و برنامه آن برای ۴ سال آینده چیست؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. آقای سعید جلیلی جان بچه ات راست شما دکترای علوم سیاسی دارید یا شوخی میکنی شاید شوخی میکنی چون معلومات ونظراتت ما فوق دکترا است به همین خاطر زمانی که رئیس تیم مذاکرات هسته ای بودی اولا گفتما ن ما گفتیم آنها گفتند را در دنیای دیپلماسی جایگزین بردبرد فعلی کردید دوم از الماآتی یک تا سه وبغداد ژنو ومسقط بغداد وانکار اشتون را کشاندی تا خسته شد وجایش به مورگرینی سلفی باز دادی سوم درب کهریزک را یادتان رفت ببندی باز گذاشتی و مرتضوی هرچه کرد کرد دولت در سایه یا با سایه را پیشنهاد دادی بزرگوار آمریکا کشوری هست که درقاره آمریکاقرار دارد تحریم او باقطعنامه های وضع شده شورای امنیت فرق دارد تحریم آمریکا تحریم بین الملی نیست تحریم یک کشور است بایک کشور دیگر اما تحریم های که اجماع جهانی دارد برطرف شد تمام ترا خدا نیازی نییست که دردانشگاه درس به دکترا بدهی بیا جای دیگر مدرس باش که سخت به جنابات نیازمند هستند در ضمینه تتلو شناسی به رییس جمهورپای کاری و دولت درسایه و دشمن بانک های ربویی کمک که حیف است به نیروهای جهادی مثل جنابات دور از گود باشند برنامه ثریا درصدا وسیما نیازمند تهیه کنند ه مجری مثل تودارد برو پای کار باش چرا نظرات خود در شورای امینت ملی بیان نمیکنی مگر عضو آن نیستی انجا بیان اگر هم گوش ندادند استعفابده

  2. بنظر من بايد از ظرفيت استفاده کرد. استفاده از کل ظرفيت باعث ميشود که هيچ قسمتي از ظرفيت هايمان، بلااستفاده باقي نماند و از همه ظرفيت مان استفاده بشود. استفاده از ظرفيت اقتصادي، فرهنگي، علمي، ادبي و حتي مذهبي در اين مسير ميتواند راهگشا باشد منوط به اينکه از همه ظرفيت مان استفاده بشود. در اينصورت ميتوان اميدوار بود که از همه ظرفيت مان استفاده کرده ايم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا