خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«ابراهیم یزدی هیچوقت نخواست در برابر جفاها مقابله به مثل کند»

«پروین بختیارنژاد»، روزنامه نگار، با بیان اینکه «دکتر ابراهیم یزدی هیچوقت نخواست در برابر جفاهایی که در حقش شد، مقابله به مثل کند»، گفت: او نخواست که بر اساس مسایل شخصی خودش دیدگاه‌های تند و رادیکال بگیرد، سیاست مداری ملی که همیشه نیز سعی کرد در یک خط میانه‌ای پیش ببرد و از افراط و تفریط پرهیز کند.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز در حاشیه‌ی مراسم تشییع پیکر دکتر ابراهیم یزدی، دبیرکل حزب نهضت آزادی گفت: سال‌هایی دکتر ابراهیم یزدی ممنوع خروج بوده است و حتی برای درمان نیز اجازه نداشته است از کشور خارج شود و سال‌هایی نیز نتوانست به عنوان یک کنش‌گر سیاسی در عرصه‌ی سیاست حضور فعالی داشته باشد.

بختیارنژاد افزود: دکتر یزدی حق مشارکت سیاسی مانند دیگران نداشت، اما آنچه قابل توجه است دکتر یزدی چهره‌ی سیاسی میانه‌ای بود و جامعه را نیز به تعادل در سیاست ورزی دعوت می‌کرد. ایشان از خود یک خط مشی ثابت و به دور از افراط و تفریط به جا گذاشت.

وی ادامه داد: ایشان مثل فانوس دریایی بود که در شب تیره ما را دعوت می‌کند و برای همیشه روشش ماندگار شد تا بر اساس روش‌های ایشان به خواسته‌هایمان برسیم. به قول آقای بازرگان پرهیز از افراط و تفریط می‌تواند ما را گام به گام به سمت آزادی و دموکراسی سوق دهد.

بختیارنژاد با بیان اینکه «احزاب در جامعه‌ی ما داستان غم انگیزی دارند» گفت: بلافاصله احزاب به جریان‌های ممنوعه تبدیل می‌شوند. مثلاً حزب مشارکت با یک فعالیت در انتخابات غیرقانونی اعلام شد. این سرنوشتی است که برای خیلی از احزاب اتفاق می‌افتد و به هر حال هیچ گریزی نیست و سعی می‌شود به این جور مسایل توجه نشود. بی شک اعضای حزب، رهبرانش و هوادارنش بسیار بلند نظرتر از این هستند که به این مسایل توجه کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا