خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مسعود نیلی از سه میلیون بیکار گفت

مسعود نیلی  تاکید کرد: باید با برنامه‌ریزی جمعیت، بیش از سه میلیون بیکار را مدیریت کنیم.

به گزارش  خبرآنلاین، دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در نخستین کارگاه بین‌المللی مطالعات کار اظهار داشت: بین سال‌های ٢٠٠٦ تا ٢٠١٣ میلادی، تعداد مطلق اشتغال زنان کاهش و همین میزان در مردان افزایش را تجربه کرده است.

وی افزود: این نسبت در 3 سال گذشته روند معکوس داشته؛ این در شرایطی است که بازار کار ایران از قبل از سال ٢٠٠٦ تا به امروز تحولات زیادی را در زمینه نرخ تحصیلات تجربه کرده است.

دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد بین زنان و مردان در زمینه آموزش عالی تقارن وجود دارد؛ این در حالی است که میزان مشارکت مردان در بازار کار بیش از زنان است که از عدم تقارن حکایت دارد.

وی عنوان کرد: نرخ مشارکت مردان نیز در بازار کار از سال ٢٠٠٦ تاکنون کاهش یافته که در نتیجه آن، مشکلات موجود در زمینه بازنشستگی‌های زودهنگام به وجود آورده است؛ در حالی که این نرخ در همین مدت برای زنان روند عکس را تجربه کرده است.

دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در عین حال گفت: اگر بخواهیم به ازای هر یک درصد رشد ١٠٠ هزار شغل ایجاد کنیم، باید به رشد بالا و با کیفیت برسیم.

دبیر کارگاه بین‌المللی مطالعات بازار کار افزود: با وجود این‌که نرخ مشارکت زنان در سال‌های اخیر به حدود ١٧ درصد رسیده، اما ورودی بازار کار زنان بالاتر از ٥٠ درصد است.

نیلی، شکاف جنسیتی را ویژگی بازار کار ایران دانست و گفت: با توجه به سرمایه‌گذاری آموزش عالی، زنان در سال‌های آینده نقش مهمی در بازار کار ایران خواهند داشت.

دستیار ویژه رییس‌جمهوری در امور اقتصادی متذکر شد: کمترین و بیشترین نرخ مشارکت زنان در کشور در سال‌های ١٩٩٦ و ٢٠١٦  بوده و جوانان تحصیل‌کرده و زنان، در حال ورود به بازار کار هستند.

وی با بیان این‌که باید سالانه بیش از ٨٠٠ هزار شغل در کشور ایجاد کنیم، عنوان کرد: در سال‌هایی با رشد بدون اشتغال و در دورانی با اشتغال بدون رشد مواجه بودیم، بنابراین نیاز به رشد فراگیر داریم.

دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌ریزی جمعیت، بیش از سه میلیون بیکار را مدیریت کنیم.

نیلی در ادامه گفت: جمعیت جوان کشورهای منطقه، افزایش تحصیلات مستقل از نرخ رشد و افزایش تعداد زنان در بازار کار از ویژگی‌های مشترک بازار کار ایران و کشورهای منطقه است.

وی با اشاره به بازار کار در کشورهای منطقه گفت: از نظر مقیاس بازار کار حداقل سه کشور ایران، مصر و ترکیه هم از لحاظ جمعیتی و هم از لحاظ جمعیت بازار کار به یکدیگر نزدیک هستند.

دبیر علمی کارگاه بین‌المللی بازار کار عنوان کرد: این کارگاه دو روزه با موافقت دکتر ربیعی و همت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و موسسه کار و همکاری آنها با موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت برگزار شد و حول سه محور شکل گرفت.

رییس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی اولین کارگاه مطالعات بازار کار افزود: محور اول کارگاه افراد دانشگاهی هستند که در زمینه بازار کار فعالیت دارند و مقالات خود را به دبیرخانه کارگاه ارسال کردند و از ۲۴ مقاله ارائه شده ۵ مقاله در طی دو روز برگزاری کارگاه ارائه می‌شود.

نیلی افزود: محور دوم کارگاه بین‌المللی بازار کار طرح‌های پژوهشی است. در در جریان این کارگاه ۸ طرح پژوهشی به جریان افتاد که ۳ مورد از آنها طی امروز و فردا ارائه می‌شود.

دبیر علمی کارگاه بین‌المللی مطالعات بازار کار خاطرشان کرد: ارائه چند پروژه مطرح بین‌المللی محور سوم این کارگاه است که مسائل بازار کار را در کشورهای منطقه بیان می‌کند. بازار کار کشورهای منطقه شباهت‌های زیادی به هم دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا