خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جاده داراب استاندارد نیست؛ اتوبوس دختران سومین حادثه در یکسال بود

نماینده‌ی داراب در مجلس شورای اسلامی با اعلام این که «حادثه‌ی اتوبوس دانش‌آموزان دختر هرمزگانی، سومین حادثه‌ی اتوبوسی در یکسال اخیر در منطقه بوده است»، گفت: البته موارد دیگر رسانه‌ای نشدند، اما بی‌تردید اگر جاده‌ استانداردهای لازم را داشت، این قبیل سوانح کمتر پیش می‌آمد، در حالی که استان فارس چندین سال است که بیشترین آمار تصادفات جاده‌ای را دارد و انتظار مردم این است که جاده‌ی شیراز و داراب دو بانده شود.

نسبت به زیرساخت‌های جاده‌ای بی‌توجهی شده است

رضا انصاری در گقت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز درباره‌ی حادثه‌ی اخیر با انتقاد به مسوولان وزارت و راه شهر سازی استان فارس گفت: نسبت به زیرساخت‌های جاده‌ای بسیار بی‌توجهی شده است و از نظر وضعیت ریلی کمبودهای جدی وجود دارد.

نماینده مردم داراب در مجلس با بیان این که «براساس شنیده‌ها برداشت من ازعلت بروز حادثه عامل انسانی بوده است»، اظهار کرد: انحراف ازجاده باعثش عامل انسانی است؛ هر چند داشتن جاده‌های استاندارد می‌تواند به کاهش حوادث و در نهایت تلفات جاده‌ای منجر شود و نکته مهم دیگر این که شیراز و بندرعباس که دو مرکز استان مهم و پرتردد هستند، اگر دارای راه‌آهن بودند و سفرها بیشتر از طریق قطار که امن‌تر است، صورت می‌گرفت، مشکلات کمتری پیش می‌آمد.

بی‌تدبیری شده؛ باید آیین‌نامه‌ی اردوهای دانش‌آموزی بازبینی شود

وی افزود: در واقع از سوی متولیان امر بی‌تدبیری صورت گرفته است و باید آیین‌نامه‌ی اردوهای دانش‌آموزی بازبینی شود و کمسیون آموزش و عمران مجلس باید در این قضیه ورود پیدا کنند و گزارش‌های کارشناسی به مجلس داده شود و براساس آنها تصمیمات درستی اتخاذ شود.

انصاری ادامه داد:طبق گفته‌ی رییس سازمان دانش‌آموزی کشور از نظر آیین‌نامه، حرکت اتوبوس در آن ساعت نیمه شب مشکلی ندارد وتخلفی صورت نگرفته شده، اما بی‌تردید بی تدبیری صورت گرفته و طبیعی است که نباید اتوبوسی که حامل دختران جوان است، این زمان حرکت می‌کرد و باید از نظر کارشناسی این موارد بررسی شود تا اگر تخلفی یا بی‌تدبیری صورت گرفته، برخورد شود.

وی گفـت: دادگسترس شهرستان داراب با همکاری پزشکی قانونی، اقدامات قانونی مربوط به دانش‌آموزان متوفی را بدون دریافت هزینه انجام می‌دهد که پرونده‌های آنها تشکیل شود تا در مراحل بعدی و مسایل مربوط به بیمه برای آنها مشکل ایجاد نشود.

خودروهای امداد و نجات 9دقیقه پس از حادثه حاضر بودند

نماینده‌ی مردم داراب در مجلس شورای اسلامی با بیان این که «خدمات رسانی به مصدومان خوب بوده است»، گفت: وزیراموزش و پرورش، قائم مقام وزیربهداشت و استاندار فارس، همپنین معاون پرورشی وزیرآموزش درسفری که به داراب داشتند به همراه بنده به عیادت و بررسی شرایط دانش‌آموزان مصدوم رفتیم و خوشبختانه بر اساس گزارش‌ها، 9 دقیقه پس از حادثه اولین خودروهای امداد و نجات آنجا حاضر بوده و عملیات امداد و نجات را آغاز کرده‌اند.

آمار فوتی‌ها مربوط به محل حادثه است

وی تأکید کرد: چه مصدومانی که از طریق آمبولانس به بیمارستان داراب منتقل شدند و چه آنها که که از طریق بالگرد انتقال یافتند، گزارش فوتی از هیچ‌یک دریافت نشده و تمام 9 نفر در محل حادثه اتفاق افتاده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا