خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اژه‌ای:در جلسه آخر شورای عالی امنیت ملی حصر ابقا شد

سخنگوی قوه قضاییه گفت: حصر مصوبه 544 شورای عالی امنیت ملی در اسفند سال 89 است و در جلسه هفته گذشته این شورا نیز مجددا به تایید رسیده و قانونی است و در جلسه اخیر شورا مجددا ابقاء شده؛ بنابراین قانونی و لازم الاجرا است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در یکصد و هفدهمین نشست خبری در جمع خبرنگاران ضمن اظهار تاسف و تالم از حادثه واژگونی اتوبوس و جان باختن عده‌ای از دانش آموزان نخبه، اظهار کرد: این موضوع هر انسانی را متاثر می کند، این حادثه را به خانواده آنان و مردم استان هرمزگان تسلیت می گویم.

وی افزود: جا دارد دولت محترم و وزارتخانه‌های مربوطه تدابیری بیاندیشند که به هیچ وجه حوادثی از این دست را شاهد نباشیم. نمی شود که هیچ وقت حادثه پیش نیاید، اما می‌توان اقداماتی کرد که این حوادث دلخراش صورت نگیرد و افراد از دست نروند. دادستان هم به عنوان مدعی العموم در این موارد و موارد مشابه وارد شده و می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه بیان کرد: امروز باید به حال سازمان های بین المللی به اصطلاح مدافع حقوق بشر گریه کنیم که قضایای میانمار و غیره را شاهد هستند و هیچ اقدامی جهت نجات هزاران انسان مظلوم، مسلمان و بی پناه که آواره، کشته و مصدوم می شوند انجام نمی دهند. این سازمان‌های پرطمطراق اقدام شایسته و بایسته انجام نمی دهند. آنچه در میانمار اتفاق می افتد بسیار دلخراش است، امیدواریم همه مسلمانان و آزادگان خودشان قدم بردارند.

بیماری «علیرضا رجایی» به هیچ وجه ارتباطی با محکومیت‌اش نداشته است

محسنی‌ اژه‌ای در پاسخ به پرسشی در خصوص وضعیت جسمانی علیرضا رجایی و بیان ادعاهایی مبنی بر کوتاهی بهداری زندان در این رابطه، گفت: از بعضی افراد که نسبتی با انقلاب و مردم ندارند و چه بسا ایرانی هستند اما به خارج از کشور رفته‌اند و فرار کرده اند و با اسرائیل، آمریکا و انگلیس همکاری می کنند، انتظاری نمی رود. همچنین امثال بی بی سی و صدای آمریکا نیز طبیعی است که حرف های غیرحقوقی و غیر اصولی و حرف هایی که در شأن خودشان است، بزنند.

وی افزود: این آقایی که شما اسم بردید حدود دو سال پیش از زندان آزاد شده و محکومیت او پایان یافته است؛ بنابراین حدود دو سال از آزادی ایشان می گذرد، این مطالب طبق آنچه گفته‌اند هست و از شنیده‌های من است.

محسنی‌اژه‌ای خاطرنشان کرد: ایشان سرطان گرفته مانند بسیاری از افراد در کشور که خیلی افراد سرطان می گیرند و این بیماری ظرف مدت کوتاهی آنها را از پا در می‌آورد و از زمان تشخیص پزشک تا زمانی که منجر به فوت شود، روند پیشرفت آن مشخص نیست.

سخنگوی دستگاه قضا یادآور شد: این فرد دو سال پیش آزاد شده و در زمانی که در زندان بوده آثاری از این بیماری در او وجود نداشته است. من پرونده زندان را هم دیدم که او به خاطر سرماخوردگی به بهداری مراجعه کرده و یک بار هم مشکل دندان داشته که به متخصص خارج از زندان مراجعه کرده است؛ بنابراین مثل هر زندانی دیگری در صورت بیماری یا به بهداری یا به متخصص در بیرون مراجعه کرده است.

محسنی‌ اژه‌ای همچنین تصریح کرد: حالا بعد از دو سال پس از آزادی سرطان گرفته که ما هم از رنج بیماری سرطان و تخلیه چشم ایشان ناراحت هستیم، اما این قصد و غرض و این فضاسازی ها حمایت از فرد نیست و چیزی را هم درمان نمی کند و فقط باعث تشویش اذهان می شود. کسانی که می خواهند تسلی خاطر باشند باید از این دروغ پردازی و فضاسازی‌ها خودداری کنند.

وی تاکید کرد: این بیماری به هیچ وجه ارتباطی با محکومیت ایشان نداشته و آثاری از سرطان در پرونده زندان موجود نیست و دو سال بعد از آزادی این اتفاق افتاده است.

توضیح سخنگوی قوه قضاییه درباره حکم صادره برای «محمدعلی طاهری»

محسنی اژه‌ای در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره حکم صادره برای محمدعلی طاهری و جزئیات پرونده او، اظهار کرد: باید دید چه کسانی و از چه منظر حرف می زنند؟ شخصی به اتهام افساد فی الارض محکوم شده، به دیوان عالی کشور رفته و در آن زمان این حکم نقض شده است. مجددا به شعبه هم عرض رفته که در آن شعبه با حضور وکیل و با مشاوران مختلف و با تشکیل چندین جلسه پرونده رسیدگی شده است که آن قاضی نیز به افساد فی الارض رسیده و به عنوان مفسد فی الارض حکم صادر کرده است که همین حکم هم قابل اعتراض است و محکوم علیه یا وکیل قانونی او می تواند به حکم اعتراض داشته باشد.

وی تاکید کرد: اگر کسی نسبت به حکمی اعتراض دارد مجرای قانونی آن واضح و روشن است؛ بنابراین به صراحت اعلام می‌کنم که نه قوه‌ قضائیه، نه قاضی و نه هیچ دستگاه دیگر تحت فشار فضاسازی رسانه‌ای اقدامی نخواهد کرد.

سخنگوی دستگاه قضا یادآور شد: نسبت به مسائل عقلی و قانونی و منطقی اگر صحبتی باشد با دل و جان شنیده شده و ترتیب اثر هم داده می شود.

محسنی‌ اژه‌ای یادآور شد: اگر این حکم در دادگاه هم عرض قطعی شد، من می توانم جزئیات بیشتر را توضیح دهم، اما اکنون از توضیح بیشتر معذور هستم؛ چراکه در حال حاضر این حکم قابل اعتراض است.

صدور کیفرخواست برای 20 نفر در پرونده حقوق‌های نامتعارف

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت حقوق‌های نجومی و اینکه برخی از نجومی‌بگیرها با طرح شکایت خواستار بازگرداندن پول‌ها به خودشان شده‌اند؟ گفت: طبق گفته دادستان تهران پرونده‌ 20 نفر در این زمینه  آماده شده و کیفرخواست خورده و به دادگاه رفته، اما هنوز حکم صادر نشده است. علت صدور کیفرخواست به خاطر این بود که نه تنها حقوق دریافتی زیاد بوده بلکه بر خلاف قانون و جرم بوده است. این تعداد از نظر دادسرا مجرم شناخته شده و برای 20 نفر کیفرخواست صادر شده است و درباره تعداد بیشتری هم در دادسرا در حال بررسی است.

وی افزود: برخی از این افراد یک شرکت زیان ده را با سندسازی، سودده نشان دادند و مبلغی را به عنوان سود بین خود تقسیم کردند؛ بنابراین باید مجازات شوند.

سخنگوی قوه قضاییه درباره موضوع تبرئه افرادی در دیوان محاسبات، گفت: اکنون اطلاعی از این موضوع  ندارم. دولت نسبت به آینده اقداماتی داشت، اما نسبت به گذشته اقدامی نکرده و دیوان محاسبات هم کسی را به قوه قضاییه معرفی نکرد، اما با رسیدگی های قوه قضاییه و برخی سازمان ها، پرونده هایی تشکیل شده که در حال رسیدگی است.

سخنگوی قوه‌ قضاییه در پاسخ به سئوالی درباره مخلوط کردن شن و ماسه در سیلوهای گندم در برخی از شهرستان‌ها گفت: این مسئله واقعا بد است و دادستان‌ها در مواردی که جنبه عمومی دارد به جد وارد می‌شوند. در ارتباط با این بحث در دو استان گزارشاتی رسیده بود که دادستان ورود کرد و 5 نفر در استان فارس بازداشت شدند و یک نفر از این افراد با قرار وثیقه آزاد شده است و کم و کیف موضوع در دست بررسی قرار دارد.
وی افزود: گزارشاتی هم از استان دیگر به دستمان رسیده که هنوز منجر به بازداشت نشده و در حال تحقیقات مقدماتی است.

در جلسه اخیر شورای عالی امنیت ملی موضوع حصر مجددا ابقا شد

سخنگوی دستگاه قضا تاکید کرد: در جلسه هفته گذشته شورای عالی امنیت ملی مجددا موضوع حصر به تایید رسیده و قانونی است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین محسنی‌ اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود در خصوص مسئله حصر گفت: اتفاقی که درسال 88 افتاد کار مجرمانه ای بود و از بیرون و از سوی دشمنان پشتیبانی می شد، چه بسا عده‌ای از ماهیت قضایا خبر نداشتند.

سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: حصر مصوبه 544 شورای عالی امنیت ملی در اسفند سال 89 است و در جلسه هفته گذشته این شورا نیز مجددا به تایید رسیده و قانونی است و در جلسه اخیر شورا مجددا ابقاء شده؛ بنابراین قانونی و لازم الاجرا است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. وقتی در زندان بوده هم درد صورت اذیتش میکرد. بهش فقط قرص مسکن میدادند. وقتی از زندان اومد بیرون و معاینه شد معلوم شد سرطان گرفته، نه اینکه قبلش نداشت. ما در عصری زندگی میکنیم که همه صاحب رسانه هستند. خیلی چیزها رو نمیشه پنهان کرد. انصاف به خاطر علیرضا منتشر کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا