خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سفرهای زاید را می‌توان با توسعه‌ی خدمات الکترونیکی حذف کرد

 

عضو شورای شهر تهران با بیان این که «اگر خدمات الکترونیکی توسعه یابد، سفرهای زاید کاهش می‌یابد»، گفت: اگر ترافیک آنطور که باید کاهش پیدا نکرده، بخاطر این است که تجربه‌های دنیا نادیده گرفته شده و اشتباهات گذشته تکرار شده است.

🔹محمد علیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز، در این باره گفت: تجربه می گوید؛ گسترش بزرگراه و پل های طبقاتی مشکل ترافیک را حل نمی کند، بلکه باید از طریق توسعه خدمات الکتریکی و هوشمند سازی، سفرهای زاید را مدیریت کرد.

🔹وی با اعلام این که «روزانه بین ۱۸ تا ۲۰ میلیون سفر در تهران صورت می‌گیرد که بسیاری از آن زاید است»، اظهار کرد: یکی از راه های کاهش سفر توسعه خدمات الکترنیکی است که در مقایسه با ساخت پل و بزرگراه بسیار کم هزینه خواهد بود، زیرا شهرداری تهران در حال حاضر با محدودیت منابع مالی نیز روبروست.

🔹عضو شورای شهر تهران افزود: در تهران در بحث کسترش معابر و بزرگراه کارهای زیادی صورت گرفته است که حتی می توان گفت که در این بخش از برنامه نیز بیشتر پیش رفته اند و این سیاست نوعی مشوق برای استفاده کنندگان از وسایل نقلیه شخصی بوده است.

🔹وی افزود: این که در برخی آمارها ادعا می شود روزانه ۳ تا ۳/۵ میلیون سفر با مترو انجام می‌شود، اغراق آمیز می باشد، چون بررسی ها نشان می دهد؛ آمار واقعی بین ۲ تا ۲/۵میلیون سفر در روز است و در صورتیکه واگن‌های مورد نیاز تامین و کلا زیرساخت های فعلی مترو تجهیز شود، آمار سفر روزانه بوسیله مترو حداقل به دو برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

🔹علیخانی اضافه کرد: بر این اساس تهیه‌ی تجهیزات مترو در اولویت‌های ما است و هم اکنون به سه هزار واگن نیاز داریم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا