خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پرویز تناولی پس از بازدید از موزه صلح چه گفت؟

پرویز تناولی هنرمند مجسمه‌ساز، به دعوت جمعی از جانبازان شیمیایی به موزه صلح رفت.

به گزارش ایلنا پرویز تناولی در انتهای بازدید چهار ساعته از موزه صلح گفت: مدت‌ها پیش دوست عزیزم مرحوم عباس کیارستمی به‌دفعات از تأثیر بازدید این موزه برخود گفته و اصرار داشت که من هم حتماً این تجربه متفاوت را پیدا کنم که متاسفانه به علت مشغله‌های فراوان این امر به تأخیر افتاد تا اکنون  که در نبودش  این بازدید میسر شد.

وی ادامه داد: اولین چیزی که  هر انسانی را در این موزه با خود درگیر می‌کند آن است که قربانیان واقعی جنگ خود راوی مستقیم حوادث هستند که این بی شک در باورپذیری نقش اصلی را دارد و دوم آنکه بزرگ منشی در گفتار شما عزیزان جانباز موج می‌زند که با این روح بزرگ بدون کینه درباره حوادث و حتی جنایات شیمیایی صحبت کرده و اصلاً صدمات خودتان را دلیل بغض و کینه قرار نداده‌اید و این روح بزرگ بخشندگی شما هرکسی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

تناولی افزود: اکنون می‌فهمم که چرا عباس کیارستمی  آن همه اصرار بر دیدن شما و این موزه را داشت. من امروز در مقابل این همه موضوعات شگرف روحیه تازه‌ای برای زندگی و ادامه کار گرفتم و امیدوارم به عنوان یک هنرمند این ایده‌های بکر، روزی به کار و اثرهنری تبدیل شوند. ولی در اولین گام  و به عنوان یک ادای دین به شما قول خواهم داد تا تمامی هنروران جوان  و دانشجویان خود را به هربهانه با شما و این موزه آشنا خواهم کرد تا بیایند و از نزدیک این فضای انسانی را ببینند و بشناسند تا از فعالیتهای شما و خستگی ناپذیری شما درس زندگی و سختکوشی  بگیرند.

محمدرضا تقی پورجانباز دوپا قطع ومدیر موزه و  خانم یاکامورا مادر شهید بابایی،  از طرف جانبازان موزه صلح تهران،  لوح تقدیر ویژه‌ای را به استاد تناولی تقدیم کردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا