خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«صداوسیما به دکتر یزدی کم لطفی کرد»

محمدتقی فاضل میبدی عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه‌ی علمیه‌ی قم در حاشیه‌ی مراسم تشییع پیکر «ابراهیم یزدی» از ابعاد شخصیتی و سیاسی او گفت و از کم لطفی صداوسیما گله کرد.

حجت الاسلام والمسلمین «محمدتقی فاضل میبدی» درباره‌ی ابعاد شخصیتی دکتر یزدی به خبرنگار انصاف نیوز گفت: آقای دکتر یزدی را سال‌ها از نزدیک می‌شناختم و با ایشان رفت‌وآمد داشتم. ایشان انسانی چند بعدی بود؛ شخصیت دکتر یزدی از بعد فرهنگی وسیعی برخوردار بود. انسان باسوادی بود، با قرآن بسیار مأنوس و آشنا بود، انصافاً مسلط بود و تفسیر می‌گفت؛ ارتباطش با قرآن و معارف اسلامی بسیار قوی بود. دکتر یزدی وضعیت سواد اسلامی‌اش بسیار خوب بود و میان دولتمردانی که ما اوایل انقلاب داشتیم به نظر بنده در ردیف مهندس «مهدی بازرگان» بود.

میبدی در ادامه افزود: از ابعاد شخصیتی دیگر آقای یزدی، بعد اخلاقی ایشان بود؛ من کمتر سیاستمداری را به اخلاق‌مداری ایشان دیده بودم. مردی بسیار پر تحمل و صبور بود. با این جفاهایی که نسبت به ایشان روا داشته شد، که‌ای کاش نمی‌شد، هیچ‌گاه کینه‌ای از کسی به دل نگرفت، بد به کسی نگفت، هجمه‌ای به کسی وارد نکرد؛ البته انتقاد داشت اما انتقادات ایشان هرگز شخصی نبود.

میبدی خاطرنشان کرد: آقای یزدی همیشه سعی می‌کرد از موضع بالا مصالح کشور را ببیند. ایشان واقعاً دلسوز این کشور بود؛ بالاخره این نظام، نظامی بود که خود ایشان سال‌ها برایش زحمت کشیده بود. در پاریس سال‌ها کنار امام بود؛ امام، بسیار به دکتر یزدی اعتماد داشت.

این عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه تاکید کرد: میان شخصیت‌های سیاسی آن زمان آقای یزدی نزد امام بسیار مقرب‌تر بود و این مساله بیشتر به خاطر بعد اخلاقی و بعد سیاسی شخصیت ایشان بود؛ به هر حال آقای یزدی سیاستمداری بود که سال‌ها در آمریکا خیلی خوب مشق سیاسی کرده بود. ارتباط ایشان با امام در آن حد بود که زمانی‌که امام در نجف بود، دکتر یزدی کسی بود که وکیل امام در قاره‌ی آمریکا، برای اخذ وجوهات بود و هیچ شخص دیگری در این جایگاه نبود؛ به این معنی که امام به دکتر یزدی اعتماد بالایی داشت که وکالت چنین امر مهمی را به ایشان داد.

وی افزود: شخصیت بسیار برجسته و وارسته‌ای بود و متاسفانه بسیاری از افراد ایشان را نمی‌شناختند و تنها حمله می‌کردند؛ به نظر بنده اگر پاره‌ای از آن افرادی که به ایشان حمله می‌کردند در چند جلسه با آقای یزدی گفت‌وگو می‌کردند تحت تأثیر قرار می‌گرفتند. متاسفانه گله‌ی دیگری که در اینجا باید به آن اشاره کنم این است که صدا و سیمای ما نسبت به ایشان کم لطفی کرد و جا داشت که راجع به ایشان صحبت بیشتری می‌شد؛ بالاخره دکتر یزدی شخصیتی بود که بیش از هفتاد سال در مبارزات و کارهای فرهنگی و سیاسی بوده است، چه پیش از انقلاب، چه در زمان پیروزی انقلاب و چه پس از آن. در نهایت آنکه دکتر یزدی شخصیتی بود که نمره‌اش بالا بود.

میبدی در آخر گفت: بنابراین فوت دکتر یزدی ضایعه‌ای بود که بر ملت ایران وارد شد، ای‌کاش ایشان چند سال دیگر نیز در کنار ما بود، خاطراتش را می‌نوشت و حرف‌هایش را می‌زد؛ البته در حال حاضر نیز چند جلد خاطرات دارند. امیدواریم که این خاطرات و یادداشت‌های دکتر یزدی را بتوانند در چند جلد تنظیم کنند و چاپ شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. جسارتا ازاین امامزاده بی خیر معجزه نخواه…..اگر تعریفی ار شخصی دراین……بعمل امد مطمئن باشید قضاوت مثبت عموم مردم واژگونه میشد..

    2
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا