خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علی مطهری: «صدای ملت» فهرست می دهد

علی مطهری روز چهارشنبه پس از نام نویسی برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران افزود: باید تلاش کنیم نمایندگان خوشفکر، مستقل، آزاده و غیر وابسته و کسانی که وامدار و مدیون کسی و یا گروهی نباشند به مجلس راه یابند و مجلس نیز به وظیفه اصلی خود که قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون است به درستی رسیدگی کند.
به گزارش سایت علی مطهری، وی ادامه داد: با خودم خیلی کلنجار رفتم و ارزیابی کردم که آیا در این دوره شرکت کنم یا نکنم؛ احساس کردم شرایط کشور هنوز به گونه ای است که نیاز به حضور امثال بنده دارد و یک وظیفه است که کسی در شرایط بنده امروز نامزد شود.
مطهری گفت: از نظر سیاست خارجی، شرایط منطقه ای و موقعیت کشور در جهان و از حیث سیاست داخلی هنوز به شرایط طبیعی و عادی خودمان برنگشته ایم.
وی افزود: بنابراین لازم است تلاش شود این کار انجام شود و مجلس هم اگر به صورت واقعی تشکیل شود و نماینده واقعی ملت باشد، مطابق قانونی اساسی خیلی کارها در کشور می تواند انجام دهد.

این داوطلب نمایندگی مجلس گفت: لازم است تحولاتی در مجلس از نظر آیین نامه داخلی و نوع مدیریت مجلس صورت گیرد.

وی در خصوص نظارت بر رهبری هم گفت: در نامه ای که به لاریجانی نوشتم موضوع را بیان کردم که در قانون اساسی به صراحت آمده که مجلس خبرگان وظیفه نظارت بر رهبری و زیر مجموعه نهاد رهبری را دارد و نه تنها می تواند این کار را بکند بلکه وظیفه انجام این کار را دارد.

نماینده مردم تهران اضافه کرد: در قانون اساسی یکی از وظایف خبرگان این است که بقای شرایط رهبری را در شخص رهبر تایید کند و رصد کردن آن بدون نظارت بر رفتار و عملکرد رهبری امکان پذیر نیست.

مطهری گفت: بنابراین قطعا مجلس خبرگان می تواند و باید این کار را انجام دهد و به طریق اولی بر نهادهای زیرمجموعه رهبری هم باید نظارت داشته باشد.

**اعتراض می کنم اما التماس نمی کنم
مطهری همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون احتمال رد صلاحیت و واکنش وی به این اقدام اظهار داشت:من خودم دلیلی برای این کار نمی بینم، آنچه گفته ام و عمل کرده ام همه مطابق قانون اساسی و قوانین عادی کشور بوده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دلیلی برای این کار نمی بینم اما اگر اتفاق بیفتد، واکنش طبیعی است که هر کسی اعتراض کند تا بررسی شود و بنده هم اعتراض خواهم کرد ولی التماس نمی کنم.

مطهری ادامه داد: اگر هم چنین اتفاقی بیفتد حجت بر من تمام خواهد شد و بالاخره پاسخی در مقابل مردمی که خیلی اصرار دارند و مشتاق هستند، خواهم داشت.

**منعی برای قرارگرفتن در لیست ها ندارم
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره حضورش در لیست های انتخاباتی اظهار داشت: گروه های مختلف مایل هستند اسم من در لیست آنها باشد، من ابا و منعی در این زمینه ندارم که اسم من در لیست خاصی باشد و هر کسی مایل باشد اسم مرا در لیست قرار دهد، مانع نخواهم شد.

این داوطلب نمایندگی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: معتقدم این دسته بندی ها بیش از آن که ریشه و مبنای فکری داشته باشد، ریشه در روابط و دوستی ها دارد و اینها اصالت زیادی ندارند.

مطهری در عین حال گفت ما خودمان فهرستی تحت عنوان صدای ملت خواهیم داد؛ ضمن اینکه گروه مستقلان و معتدلان هم مایل هستند در آنجا حضور داشته باشم، باید ببینیم تحولات انتخابات چگونه خواهد بود.

 انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا