خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«اگر جنبه نقد شدن ندارید با سیاست خداحافظی کنید»

عضو شورای مشورتی جریان اصلاحات با بیان اینکه بهترین روش برای هوشیار کردن مسئولین انتقاد است، گفت: دولتمردی که آستانه تحملش بالا نباشد بهتر است با سیاست خداحافظی کند.

عبدالله ناصری با بیان اینکه انتقاد یک اصل مهم در توسعه کشور است، به خبرآنلاین گفت: در تعالیم دینی و سیره معصومین متناوبا به بازگو کردن عیوب انسان سفارش شده است. ائمه با وجود اینکه معصوم هستند اما بر این عقیده بودند که انتقاد هدیه ایست که برادر دینی من به من اعطا می کند. کسی که به عنوان مقام سیاسی و مسئول در جامعه شناخته می شود، طبیعتا با چالش هایی روبرو است و امکان تخطی در رفتارش وجود دارد.

عضو  شورای مشورتی جریان اصلاحات، افزود: بهترین روش برای هوشیار کردن مسئولین انتقاد است، باید پذیرفت که انتقاد هدفی جز بهینه سازی روند کارکرد دولت ندارد. نقدهای تخریبی همیشه در جامعه وجود دارد، در طول انقلاب بودند کسانی که تنها دغدغه شان این نظام و جامعه بود اما مورد نقدهای کینه توزانه قرار می گرفتند.

وی یادآور شد: انتقاد لازمه توسعه و تغییر در سیاست گزاری‎های نادرست است، پس نقدهایی که منطقی است را باید شنید و به آن واکنش معقول نشان داد. صراحتا باید بگویم دولتمردی که آستانه تحملش بالا نباشد یا به بیان دیگر جنبه نقد شدن ندارد، باید با عرصه سیاست خداحافظی کند. در دولت قبلی در مقابل برخی انتقادات رفتارهای تندي دیده می‎شد که انتظار است اصلاح شود.

ناصری در ادامه گفت: جامعه دیگر آگاه شده است؛ نقدهای تحقیرآمیز را نمی پذیرد؛ جامعه هوشمندی که با رای حداکثری رئیس دولت را انتخاب می کند وقتی به رییس جمهور منتخبش به نوعی اهانت شود، سکوت نمی کند. مشاهده شده در فضای مجازی که به قول مقام معظم رهبری دیگر تبدیل به فضای حقیقی شده، بارها جامعه به کسانی که تعمدی قصد تخریب دولت را داشتند، جواب داده است.

او در پایان گفت: توصیه من به دولت این است از طریق پایگاه و سخنگوهایی که در اختیار دارد به منتقدان نشان دهد که صدای آنان شنیده می شود، تا جامعه و کارشناسان به این باور برسند که رئیس جمهور و دولت جدید گوش شنوايي برای نقد دارند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. آقای دکتر ناصری فعلا و البته در طی چهار سال گذشته دیده ایم که تنها جایی که نقد که چه عرض کنم حمله موشکی و هیدروژنی به ان مجاز و مورد تشویق و تحسین بوده دولت است با عمر چهل ساله ای که دارم انقدر از دولتهای بعد از انقلاب یادم هست که هیچ دولتی به این اندازه از سوی صدر تا ذیل حکومت و جامعه مورد هجمه و انتقاد و تهمت و تخریب نبوده است کسی با انتقاد مخالف نیست اما ظاهرا دوستان اصلاح طلب هم چون نمی توانند یا نمی خواهند جای دیگری را نقد کنند به تنها سیبل موجود یعنی دولت روحانی توجه می کنند … !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا