خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عبدالحمید: گروگان‌گیری ظلم به اهل سنت است

مولوی عبدالحمید ضمن محکومیت گروگان‌گیری و ایجاد ناامنی با هر انگیزه ای، آن را “ظلم بزرگی به جامعه اهل سنت” و “به ضرر ملت ایران” دانست.
به گزارش انصاف نیوز به نقل از سایت محلی ندای زاهدان، امام جمعه اهل سنت زاهدان در بخشی از خطبه های نماز جمعه (25 بهمن 1392) ضمن اظهار خرسندی از شرایط و فضای جاری در کشور، آن را “نتیجه پیروزی انقلاب و بوجود آمدن بیداری اسلامی در جهان” ‌دانست و خاطرنشان کرد: الحمدلله شرایط امروز کشور بسیار خوب است و مردم بد را از خوب تشخیص داده و مسایل را تحلیل می کنند. ملت به خوبی می داند که در دولت جدید از سرمایه گذاری و سرمایه گذاران حمایت می شود. این دولت خواستار اشتغال‌زایی، راه اندازی کارخانجات و رفع تورم است. لذا ما به سیاست‌های این دولت خوش‌بین هستیم که استان و کشور ما به سوی آبادانی و پیشرفت گام بردارد. 
امام جمعه اهل سنت زاهدان به موضوع مذاکرات هسته ای کشور اشاره و اظهار داشت: موضوع هسته ای یکی از مشکلات بزرگی بود که دامن‌گیر ملت ایران بود، اما الحمدلله با مذاکرات‌های اخیر و بازرسی از نیروگاههای کشور مشخص شد که ملت ایران دنبال سلاح هسته ای نیست، بلکه ملت ایران دنبال فناوری صلح آمیز هسته ای است و برخورداری از فناوری صلح آمیز هسته ای حق ملت ایران بوده و هیچ قدرتی حق ندارد عدم دسترسی به این فناوری را بر ملت ما تحمیل کند.
خطیب جمعه اهل سنت زاهدان “رفع تبعیض” و “بها دادن به اقوام و مذاهب” را از رویکردهای اصلی دولت جدید دانست و خاطرنشان نمود: دولت جدید دنبال آن‌ست که به اقوام و مذاهب بها داده، تبعیض و نابرابری را برطرف نموده و اجرای قانون را در جامعه حاکم کند. از اهداف دکتر روحانی، که با اجماع نسبی ملت روی کار آمده است، این بود که در کشور قانون اجرا شده و همه ملت به عنوان شهروند درجه اول ایرانی محسوب شوند. 
مدیر دارالعلوم زاهدان در ادامه سخنانش بر لزوم “بکارگیری افراد بر حسب شایسته سالاری” تاکید و گفت: انتظار ملت آن است که تبعیض و نابرابری از میان برداشته شده و از توانمندان و شایستگان همه اقوام و مذاهب استفاده شود. استخدام‌ها نه بر حسب قوم سالاری و مذهب سالاری، بلکه بر حسب شایسته سالاری انجام گیرند. اینکه همه ملت ایران در مقابل قانون با یکدیگر برابر بوده و از همه توانمندان ملت در اداره مملکت و مراکز قدرت استفاده شود، سخن رئیس جمهور کشور و سیاست دولت جدید است و این سیاست، سیاست بسیار درستی است که می تواند امنیت پایدار و وحدت ملی را در پی داشته باشد.
مولوی عبدالحمید ضمن محکوم کردن گروگان‌گیری اخیر که تعدادی از مرزبان جمهوری اسلامی ایران به گروگان گرفته شده اند، افزود: در تمامی شرایط، به ویژه در شرایط کنونی کشور که ملت ایران، اعم از اقوام و مذاهب و… به آینده کشور امیدوار شده اند، راه بندانی، گروگان‌گیری و ایجاد ناامنی به هیچ وجه، خصوصا در شرایط کنونی، درست نیست. گروگانگیری تحت هر شرایط و عنوان و انگیزه ای انجام گیرد نادرست است. ایجاد ناامنی مانع سرمایه گذاری سرمایه گذاران در استان می شود که این چیز به ضرر مردم استان، اعم از شیعه و سنی است. 
وی تاکید کرد: کسانی که در داخل یا خارج از مرزها دنبال بمب‌گذاری، گروگان‌گیری و ایجاد هرگونه ناامنی هستند بدانند که ایجاد ناامنی ظلم بزرگی به جامعه اهل سنت بوده و به ضرر ملت ایران است. جامعه اهل سنت در سیستان و بلوچستان و در سطح ایران ناامنی و گروگانگیری را قبول نکرده و هر کسی که دست به گروگان‌گیری و ناامنی می زند را محکوم می کنند، افرادی که دست به گروگان‌گیری می زنند دوراندیشی ندارند، این افراد باید به فضای کنونی کشور که به حرف ملت گوش داده شده و حرف مخالفان شنیده می شود، فکر کنند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان افزود: توصیه خیرخواهانه بنده به گروگان‌گیران این است که دست از این کارها بردارند و گروگان‌ها را آزاد کنند. اینها سربازان و مرزبانان جمهوری اسلامی بوده و خانواده آنها و همه ملت نگران آنها هستند. بنده خیرخواه همه شما و حتی خیرخواه مخالفان خود هستم. بنده در مسیر خیرخواهی ملت ایران اعم از شیعه و سنی فکر می کنم.
مولوی عبدالحمید همچنین خطاب به مخالفان اظهار داشت: در حال حاضر در ایران شرایطی حاکم است که به حرف مخالفان توجه شده و فضای گفتمان در کشور حاکم است، لذا شما نیز در هرجای دنیا که هستید می توانید با مسئولین گفتمان داشته باشید،‌ اما در کشور و استان ناامنی ایجاد نکنید. ما امنیت بوده و ناامنی را نمی پذیریم.
مسئولین در خصوص حل مشکلات شناسنامه‌ای افراد فکری بیندیشند
امام جمعه اهل سنت زاهدان در بخش دیگری از سخنانشان به موضوع “رسیدگی به شناسنامه افراد” و “اعطای مجوز به بعضی روستاها” اشاره کرده و با بیان اینکه «این موارد جزو نگرانی‌های عمومی است» اظهار داشت: مسئولین امر توجه داشته باشند که در شهرستان زاهدان و استان سیستان و بلوچستان شناسنامه بسیاری از افراد “مشکوک التابعة” یا “ممنوع الخدمات” زده شده است و تعداد این افراد به هزاران نفر می رسد، در حالی که نباید شناسنامه های این افراد برای همیشه در این وضعیت باقی بمانند. البته بنده نمی گویم که همه این افراد مورد ظلم و اجحاف قرار گرفته اند، اما اکثر این موارد به خاطر گزارشات غلط بوده و شناسنامه آنها از روی گزارش‌های ناشی از بغض و عداوت‌های محلی افراد با یکدیگر “مشکوک التابعة” یا “ممنوع الخدمات” زده شده اند. لذا مسئولین امر، استاندار هوشمند و وزارت کشور برای این موضوع فکری بیندیشند و حق را از باطل جدا کنند.
وی  در عین حال تاکید کرد: ما حامی شناسنامه های جعلی نیستیم، بلکه خواسته ما این است که کسانی که دارای شناسنامه و مدارک اصلی هستند در مسیر اجرای این قانون مورد ظلم و اجحاف قرار نگیرند. بسیاری از افراد که ایرانی الاصل هستند به خاطر فرار از سربازی و سایر مشکلاتی که در زمان رژیم گذشته موجود بوده است، شناسنامه نگرفته اند، ‌که مسئولین باید برای آنها فکری بردارند.
سازمان منابع طبیعی در زمینه اعطای مجوز بعضی از روستاها سختگیری نکند
مولوی عبدالحمید دومین «نگرانی عمومی» را مورد یادآوری قرار داده و خاطرنشان کرد: شکایات متعددی موجود است که منابع طبیعی به ساخت و ساز بدون مجوز در بعضی از روستاهای قدیمی گیر داده است، در حالی که قانون فقهی است که «القدیم یترک علی قدمه». لذا ساخت و ساز در روستاهای قدیمی نباید با مشکل مواجه شوند. همچنین روستاهایی که تازه ساخته شده اند نباید تخریب شوند، بلکه منابع طبیعی قبل از ساخته شدن این روستاها باید از آنها درخواست دریافت مجوز نماید و زمانی که مردم نیز دنبال مجوز هستند، به آنها مجوز داده شده ودر این زمینه سختگیری نشود. سازمان منابع طبیعی چاهها و املاک تاریخی و قدیمی مردم، ‌که قدمت صدساله و دویست ساله داشته اما فاقد سند هستند، را نیز در نظر گرفته، با مردم همکاری نماید و مردمی حرکت کند.
وی خطاب به مسئولین شهرداری شهرستان زاهدان نیز اظهار داشت: توصیه بنده به مسئولین محترم شهرداری این است که قبل از اینکه مردم خانه ای می سازند از آنها درخواست دریافت مجوز شود، نه اینکه پس از ساخته شدن از طریق قطع آب و برق و تخریب خانه، مورد تهدید قرار گیرند. 
مولوی  عبدالحمید ضرورت دریافت سند ازدواج و سند املاک را مورد تاکید و توصیه قرار داد. 
مولوی عبدالحمید همچنین “تجارت‌های ناسالم و ناصحیح” را مورد نکوهش قرار داده و ضمن تاکید بر لزوم توجه به سرمایه گذاری و توسعه تجاری منطقه، خاطرنشان کرد: تجارت مواد مخدر و مشروبات الکلی، تجارت صحیح نبوده و به جامعه ضربه می زنند، به طوری که بخش بزرگی از مشکلات امروز جامعه به معامله مواد مخدر و تجارت کالاهای نامشروع برمی گردد. 
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا