خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ خاتمی به یک سوال: نیازمند چه نشریاتی هستیم؟

سید محمد خاتمی معتقد است: ما نیازمند اطلاع‌رسانی درست هستیم و خواستار نشریاتی که چشم و دل و گوش مردم باشند و به نوبه خود چشم‌ها را «پرسو»تر و گوش‌ها را به حقایق «ناآلوده به دروغ و تزویر و خشونت» نیوشاتر و دل‌ها را مهربان‌تر و امیدوارتر کنند؛ نشریاتی که در عین حال که جامعه٬ نظام و دولت را نقد می‌کنند٬ خیرخواهانه طالب رشد جامعه٬ اقتدار نظام و کامروایی دولت در افزایش عزت ملی و کاهش مشکلات تاریخی و روزمره مردم و جامعه باشند.
به گزارش انصاف نیوز، متن یادداشت آقای خاتمی که امروز در نخستین شماره روزنامه آسمان منتشر شده در پی می آید:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
هنگامی که فضای زندگی تنگ می‌شود؛ هنگامی که زمین خشک و بی‌بهره از آبی که مایه زندگی است می‌گردد و از رویش و زایش باز می‌ایستد٬ آدمی چشم به آسمان می‌دوزد و امید را در خود زنده نگاه می‌دارد. «چشم به آسمان دوختن» اصطلاحی است با طنینی دل‌انگیز که هر کس که با دین و فرهنگ و ادب این مرز و بوم آشنا است آن را می‌فهمد.
اجازه می‌خواهم به «استعاره» این نکته لطیف را بگویم که مردم بافرهنگ و مومن و بااخلاق و آزادی‌خواه به جای هفته‌ای یک بار٬ هر بامداد می‌توانند به آسمان آبی و امیدبخش بنگرند و انشاءالله از آن برکت بخواهند.
«آسمان» که ستاره‌‌ای بود در آسمان کم‌ستاره ارتباطات مردمی و اطلاع‌رسانی آزاد و متعهد، خوش درخشید و خدای را سپاسگزاریم که از این پس به صورت روزانه منتشر می‌شود.
من از سختی‌ها و مانع‌هایی که پیش روی نشریه مستقل و پرمحتواست آگاهم؛ امری که تنها همت عزیزانی که سربلندی کشور و پیروزی همه‌جانبه انقلاب اسلامی اصیل مردم‌مدار ما را می‌خواهند می‌تواند آنها را تحمل و بر آنها غلبه کند.
ما نیازمند اطلاع‌رسانی درست هستیم و خواستار نشریاتی که چشم و دل و گوش مردم باشند و به نوبه خود چشم‌ها را «پرسو»تر و گوش‌ها را به حقایق «ناآلوده به دروغ و تزویر و خشونت» نیوشاتر و دل‌ها را مهربان‌تر و امیدوارتر کنند؛ نشریاتی که در عین حال که جامعه٬ نظام و دولت را نقد می‌کنند٬ خیرخواهانه طالب رشد جامعه٬ اقتدار نظام و کامروایی دولت در افزایش عزت ملی و کاهش مشکلات تاریخی و روزمره مردم و جامعه باشند.
آسمان در فضای مطبوعات کشور خوش درخشید و امیدوارم که با همت عزیزان آگاه و خیرخواه دست‌اندرکار این نشریه در دوره روزانه نیز با موفقیتی بیش از پیش در عرصه حضور داشته باشد.
دست همه آنان که به مردم و میهن خود عشق می‌ورزند و رشد معنوی و مادی این دو را می‌خواهند با تواضع می‌فشارم.
سیدمحمد خاتمی
بهمن ماه 1392
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا