خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«تا 10 سال دیگر هم بودجه‌ی جاده ازنا تأمین نمی‌شود»

محسن صادقی، برادر محمود صادقی نماینده‌ی مجلس و فرزند شهید صادقی، در نامه‌ای به یکی از وکلای دادگستری در پی اعتراض به وضعیت جاده‌ی «ازنا»، درباره‌ی این جاده تاکید کرد: اگر به همین منوال پیش برود تا ده سال دیگر هم بودجه‌ی آن تأمین نمی‌شود و در بر همین پاشنه می‌چرخد.

متن این نامه که در اختیار انصاف نیوز قرار گرفته است در پی می‌آید:

الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا

همکار ارجمند، جناب آقای سیدکمال حسینی وکیل محترم دادگستری، به اسلام و تحیت، بنده هم از محبت جنابعالی تشکر می‌کنم و اگر نقش کوچکی در پیگیری امر داشته‌ام در مقابل آسیبی که شما و دیگر عزیزان متحمل شدید قابل اعتنا نیست.

بی تردید کسانی که در راه خدمت به مردم مظلوم، محروم و ایثارگر شهرستان ازنا قدمی بردارند یا با زبان و قلم خود کمکی بنمایند به نوبه‌ی خود در نزد خداوند ماجورند و او وعده داده که به راه نجات رهنمون خواهند شد، چه در این دنیای فانی قدر آنها دانسته شود یا نه و چه «مردم» که بقول امام راحل (ره)؛ ولی نعمت ما هستند، از کوشش آنها باخبر باشند یا نه.

در این ماجرا زوایای پیدا و پنهانی وجود دارد که ممکن است همه‌ی دوستان از آنها مطلع نباشند.

از آنجاکه برخی صاحبان به‌اصطلاح «رسانه» تلاش دارند حتی برخورد با معترضین را هم به پای «دولت» نوشته و از آب گل آلود ماهی مراد خود را بگیرند و سوابق خبرپراکنی‌شان نشان می‌دهد از دقایق اول بروز اعتراض کوشش کردند با تهییج عواطف و احساسات پاک مردم و سمت و سو دادن آن علیه دولت، تلافی ناکامی خود در انتخابات گذشته را بنمایند، به دور از هرگونه تعصب و جانبداری لازم است عرض کنم با پیگیری‌هایی که داشتم برمن روشن شد دولت (استانداری و ادارات مرتبط) پس از حادثه تلخ جان باختن جوانان عزیز مؤمن آباد و تحصن خودجوش، تلاش کرد زمینه‌ی تحقق خواسته‌ی مردم حتی المقدور به سرعت فراهم شود و قول‌هایی هم داده شد حال چه مقدار این تلاش‌ها و نیز پیگیری‌های متعارف نماینده‌ی محترم شهرستان که منصفانه نیست مغفول بماند، مؤثر بوده یا نه در جای خود قابل بحث است.

اما آنچه که پس از تحصن دوم رخ داده و برخورد ناشایستی که با همشهریان محترم و متحصنین و حتی نظاره کنندگان عبوری شده و آنچنانکه نقل کرده‌اند بسیار تلخ و دور از شان مردم نجیب ازنا و نظام توصیف شده، به نظر اینجانب حرکتی شتاب زده بوده که به جای ریختن آب بر آتش به مثابه ریختن نفت بر آتش دل مردم داغدار و مصیبت زده بوده است.

هرچند ممکن است عده‌ای به غلط تصور کنند این قبیل برخوردهای بدون دوراندیشی (که ناخواسته بهانه به دست بیگانگان و دشمنان نظام می‌دهد) در کوتاه مدت جلوی گسترش دامنه‌ی یک اعتراض مدنی را می‌گیرد! اما یقیناً در درازمدت تأثیر منفی بر اعتماد عمومی و سرمایه مهم اجتماعی خواهد گذاشت.

البته جنابعالی خود به عنوان یک حقوقدان بهتر می‌دانید که برخورد مذکور به هیچ وجه ارتباطی با (دولت بقول جنابعالی مدعی حقوق شهروندی) ندارد و این دستگاه‌های مربوطه هستند که می‌بایست در مقابل افکار عمومی پاسخگوی تصمیم عجولانه‌ی خود و عواقب تلخ آن باشند.

از نارسائی مزمن و ظلم تاریخی مرکزیت استان نسبت به ازنا و مردم فهیم آن که بگذریم تا آنجا که بنده مطلع هستم در این فقره چه استانداری چه اداره کل اطلاعات و مجموعه‌ی عوامل دولت نه تنها موافق این برخورد و بازداشت‌ها نبوده‌اند بلکه بنده شهادت می‌دهم معاون سیاسی امنیتی استانداری، به سهم خود و به‌طور جدی برای حل و فصل ماجرا ورود کرده و تلاش زیادی هم داشت.

ناگفته نماند شنیده شد که اشخاصی سعی داشتند این حرکت را منتسب به برخی نمایندگان اسبق و کاندیداهای بالقوه بنمایند که از نقش آنها نیز نمی‌بایست غافل شد.

آنچه مهم است اینکه طبعاً این حرکت اگر بخواهد ابتر نماند هزینه دارد و هرکدام به میزان توان و وسعت اثر و اقدام خود می‌بایست ادای وظیفه نمائیم اما اگر مطالبه حق مردم درست مدیریت نشود لاجرم شیطنت‌ها مسیر را به انحراف کشانده و از اصل هدف که خدمت بی شائبه به مردم است دور می‌نماید و خدای ناکرده مصداق «کلمه حق یراد بهاالباطل» می‌شود که باید به خدا پناه برد.

حسب اطلاع نماینده محترم موضوع را ابتدا تا حد وزیر و سپس تا مدیریت سازمان برنامه و بودجه دنبال کرده لکن با وجود دستور قطعی اختصاص بودجه توسط آقای نوبخت، تحقق عملی این امر هنوز نهائی نشده است.

خوب است مطلع باشید: این جاده در محدوده استان مرکزی دارای ردیف «بودجه ملی» است! لکن در محدوده لرستان (با وجود سوابق درخواست اولیه و پیگیری شهیدصادقی در سال 59 که متاسفانه پس از 37 سال به نتیجه‌ی مطلوب نرسیده)؛ در ردیف 20 «بودجه‌ی استانی» قرار دارد! که بسیار جای تأسف دارد و اگر به همین منوال پیش برود تا ده سال دیگر هم بودجه‌ی آن تأمین نمی‌شود و در بر همین پاشنه می‌چرخد.

در پایان برای جنابعالی وهمکاران ارجمند و سایر بازداشت شدگان که انشاءالله همه با نیت قربه الی الله برای خدمت به صحنه آمدند آرزوی سلامت می‌نمایم و امیدوارم با نیت خیری که دارید، زحماتتان مأجور باشد.

انشاءالله دادستان محترم نیز با اغماض و سعه‌ی صدر جلوی سوءاستفاده‌ی بیگانگان را بگیرد.

انشاءالله

ارادتمند، محسن صادقی

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا