خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد آنگ سان سوچی از «اطلاع‌رسانی نادرست» درباره میانمار

آنگ سان سوچی امروز “آیسبرگ بزرگ اطلاعات نادرست” درباره به تصویر کشیدن بحران روهینجاها را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، رهبر دموکراسی خواه میانمار در نخستین اظهارنظرش درباره حملات شبه‌نظامیان روهینجایی به پاسگاه‌های پلیس و یک پایگاه نظامی در استان راخین در غرب میانمار که ۲۵ اوت سال جاری میلادی صورت گرفت، اخبار جعلی و ساختگی را مسئول به وجود آمدن مشکل میان جوامع مختلف دانست و اعلام کرد که اینها به نفع “تروریست‌ها” است.

این اظهارات در پی تماس تلفنی‌ سوچی با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز سه شنبه صورت گرفت؛ اردوغان جامعه بین الملل را برای توجه به مساله بحران مسلمانان روهینجایی بسیج کرده و ۱۰۰۰ تن کمک برای آنها ارسال کرده است.

رهبر دموکراسی خواه میانمار اشاعه اخبار “جعلی” در توئیتر را از سوی معاون نخست وزیر ترکیه در روزهای گذشته به شدت محکوم کرد.

وی گفت: “تروریسم” در میانمار یک مساله جدید است اما دولت “بهترین” تلاش را برای تضمین این مساله به کار می گیرد تا نگذارد “تروریسم” گسترش یابد و به تمام راخین سرایت کند.

از زمان آغاز درگیری‌ها در راخین ناشی از حمله شبه نظامیان روهینجایی به پلیس صدها تن کشته شدند.

بیش از ۶۰ هزار خانه نیز در راخین که به مسلمانان روهینجایی تعلق داشت، به آتش کشیده شد و این اقدام باعث شد تا مسلمانان روهینجا به سمت بنگلادش بروند.

رهبر دموکراسی خواه میانمار به شدت از جانب جامعه بین الملل بخاطر امتناع از واکنش نسبت به نوع رفتار با این مسلمانان در معرض فشار و انتقاد قرار دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا