خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آذر منصوری: افراطیون دنبال رادیکال کردن فضا هستند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به برخی حرکت‌های افراطی در راهپیمایی 22 بهمن و با اعتقاد به اینکه این اقدامات در راستای تأمین اهداف یک جناح اقلیت خاص در کشور صورت می‌گیرد، گفت: کسانی که به این حرکات دامن می‌زنند، قصد دارند فضای کشور را به سمت رادیکالیسم و امنیتی شدن سوق دهند.
به گزارش انصاف نیوز، آذر منصوری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه “روز 22 بهمن یک روز ملی و روزی است که ملت ایران به نظام استبداد شاهنشاهی خاتمه دادند و نظامی بر روی کار آمد که بیشترین و اصلی‌ترین اتکایش به مردم، حضور مردم و حفظ وحدت بین مردم است”، افزود: این روز به دلیل ملی بودنش باید نماد به نمایش گذاشتن وحدت بین مردم ایران باشد؛ چراکه تمام چشم‌ها و گوش‌ها به صداهایی که از این روز شنیده می‌شود و تصاویری که دیده می‌شود، دوخته شده است.
وی با اشاره به تاکیدات رهبری بر اهمیت حفظ وحدت و خودداری از اقدامات خودسرانه، اظهار کرد: رئیس‌جمهور نیز چند روز مانده به سی‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب و آغاز دهه فجر تاکید کردند که شعارهایی که در این راهپیمایی سر داده می‌شود، باید وحدت‌آفرین باشد. از سوی دیگر شاهد بودیم که گروه‌ها و جناح‌های مختلف و شخصیت‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب بر ضرورت حضور باشکوه مردم در راهپیمایی تاکید کردند؛ چراکه این روزی نیست که متعلق به یک جناح خاص باشد.
منصوری با اشاره به اینکه “اصل تکثر و وجود سلیقه‌های مختلف در کشور را باید پذیرفت”، تصریح کرد: با این وجود، با توجه به اینکه این روز یک روز ملی است، باید تبدیل به نماد وحدت شود. متأسفانه در این روز با وجود همه تأکیدات صورت گرفته، گروه‌ها و دسته‌ها و افرادی مبادرت به طرح شعارهایی کردند که در راستای وحدت نبود و اولین بهره‌برداری از این اتفاق را کسانی کردند که منافع ملی کشور برای آنها مهم نیست و اساساً به دنبال بهانه‌ای هستند که به دنیا القا کنند که بسیاری از مواضعی که در دولت یازدهم در عرصه سیاست خارجی اتخاذ و وعده‌هایی که داده شده، از جنس دیگری است.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه “با وجود این اتفاقات، 22 بهمن امسال متفاوت از چند سال اخیر بود و ما شاهد حضور سلایق مختلف در این راهپیمایی بودیم”، گفت: به نظر می‌رسد برخی از شعارها و اتفاقاتی که در این راهپیمایی افتاد، در راستای تأمین اهداف یک جناح اقلیت خاص در کشور باشد و متأسفانه این اقدامات، بخشی از شیرینی این روز را به کام ملت ایران تلخ کرد.
وی خاطرنشان کرد: دامن زدن به این نوع حرکت‌ها با اهداف خاصی صورت می‌گیرد و در واقع این افراد به دنبال تند شدن فضای سیاسی کشور و افتادن کنشگران سیاسی در ورطه رادیکالیسم و تندروی هستند که این خود می‌تواند بزرگترین آفت را در کشور به همراه داشته باشد.
منصوری با بیان اینکه “جریان‌های اصلاح‌طلب باید نگاه واقع‌بینانه‌ای به این نوع حرکت‌ها که با هدف دامن زدن به رادیکالیسم و امنیتی کردن فضا صورت می‌گیرد، داشته باشند”، تاکید کرد: باید با اینگونه مسائل برخورد منطقی شود و اصلاح‌طلبان بر وحدت ملی تاکید کنند؛ چراکه از سوی دیگر رئیس دولت یازدهم برای پیشبرد مطالباتی که به مردم داده است، به وحدت ملی نیاز دارد.
این فعال سیاسی ادامه داد: از سوی دیگر، نهادهای مسئول نیز باید در برابر این حرکات که موجب بهره‌برداری دشمنان استراتژیک کشور می‌شود، دقت نظر بیشتری داشته باشند؛ چراکه این رفتارها با هدف ایجاد چالش‌های جدی در سیاست داخلی و دامن زدن به آنها صورت می‌گیرد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا