خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«حقوق مسئولان صندوق توسعه ملی قانونی بود»

یک نماینده‌ی مجلس گفت: در برخی از این پرونده ها مشخص شد که تخلفی وجود نداشته است، مثلا در موضوع صندوق توسعه ملی، اعلام شد که پرداخت ها به صورت قانونی و بر اساس مصوبات قانونی بوده است

به گزارش ایرنا نمایندگان مجلس تائید کردند دیوان محاسبات پرونده حقوق بگیران نجومی را در دست بررسی دارد و در این زمینه اقدامات قانونی لازم انجام شده و بسیاری از این وجوه به بیت المال بازگشته است.

یک نماینده عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مدعی شد مدیران حقوق نجومی بگیر را تبرئه شده اند و روزنامه کیهان نیز در گزارشی مدعی شد دیوان محاسبات پرونده آنها را مختومه کرده است. دیوان محاسبات نیز در اطلاعیه ای ضمن تکذیب ادعای مطروحه این نماینده مجلس مبنی بر مختومه کردن پرونده حقوق‌های نجومی اعلام کرد که این دیوان متعاقب طرح موضوع حقوق‏های نجومی و با الهام از فرمایشات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) با درک صحیح از شرایط حاکم بر جامعه، در عالیترین سطوح ، قبل از شروع فرآیند رسیدگی نسبت به تشکیل جلسات متعدد و کارشناسی و تخصصی اقدام و ظرف مدت کوتاهی دریافت‏ کنندگان را مجاب به استرداد وجوه به حساب های خزانه کرد.(اینجا)

پرونده حقوق بگیران نجومی در حال رسیدگی است

علی کاظمی باباحیدری عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که دیوان محاسبات با دقت در حال رسیدگی به پرونده حقوق بگیران نجومی است، گفت: بخشی از پرونده این حقوق بگیران در هیات مستشاری دیوان محاسبات رسیدگی شده و برخی در حال رسیدگی است و پرونده مختومه نشده است.

وی با تاکید بر این که گزارش های دیوان محاسبات کل کشور در مورد حقوق های نجومی در چندین مرحله به مجلس شورای اسلامی و کمیسیون برنامه و بودجه داده شده است، افزود: کار اصلی دیوان محاسبات این است که اگر تخلفی صورت گرفته مشخص کند، در این راستا از همان ابتدا این دیوان بررسی موضوع را به طور دقیق آغاز کرد.

وی یادآور شد: در بررسی های دیوان محاسبات، تخلفات برخی حقوق بگیران نجومی مشخص شد که پس از آن در هیات مستشاری دیوان محاسبات مورد بررسی قرار گرفت، برخی از این پرونده ها بررسی شده و برخی نیز در حال رسیدگی است.

عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: در این راستا بسیاری از وجوه توسط دیوان محاسبات باز پس گرفته و به خزانه بازگشت.

کاظمی باباحیدری ادامه داد: در برخی از این پرونده ها مشخص شد که تخلفی وجود نداشته است، مثلا در موضوع صندوق توسعه ملی، اعلام شد که پرداخت ها به صورت قانونی و بر اساس مصوبات قانونی بوده است.

وی همچنین اظهارکرد: کار دیوان محاسبات این است که تخلف را مشخص کند، اگر تخلفی جرم باشد به قوه قضاییه ارجاع می شود ولی اگر تنها تخلف باشد در هیات مستشاری رای صادر می شود.

نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس همچنین گفت: تعدادی از پرونده ها همچنان در هیات مستشاری دیوان محاسبات در حال بررسی است.

کاظمی باباحیدری ابراز امیدواری کرد که پرونده حقوق بگیران نجومی بادقت مورد رسیدگی قرار گیرد و انتظار این است که کاملا به صورت شفاف نتیجه به مردم ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به گزارشاتی که دیوان محاسبات به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارائه داد مشخص شد که این دیوان کار خود را به خوبی انجام می دهد.

عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پرونده حقوق بگیران نجومی در دیوان محاسبات در حال رسیدگی است و مختومه نشده است.

در جریان جزییات پرونده نیستم

همچنین عزت الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل و لاریجان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره ادعای یک نماینده و گزارش روزنامه کیهان درباره مختومه شدن پرونده های حقوق نجومی گفت: پرونده ازدست ما خارج شده و در دیوان محاسبات است.

وی از جزییات این پرونده ابراز بی اطلاعی کرد و افزود: من در جریان جزییات نیستم و این که گفته شده پرونده مختومه شده مطلب جدیدی است که من هم شنیدم ولی فرصت نکردم از همکاران بپرسم که چه شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا