خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نظر یک نماینده درباره‌ی ضدانقلاب خواندن اساتید دانشگاه آزاد

رئیس کمیته آموزش عالی مجلس تصریح کرد:اینکه در رابطه با اساتید ضدانقلاب چه صحبت‌هایی مطرح‌شده، گوینده باید جوابگو باشد،قاعده کلی این است اکثر افرادی که به‌عنوان اساتید وارد دانشگاه می‌شود دارای صلاحیت لازم هستند و تا آخر هم فعالیت خود را ادامه می‌دهند. این افراد انسان‌های شریفی محسوب می‌شوند و موارد غیرقابل تائید در بین آنان به‌ندرت دیده می‌شود

حبیب‌الله دهمره، رئیس کمیته آموزش عالی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رویداد۲۴در رابطه باوجود اساتید ضدانقلاب در دانشگاه آزاد گفت: برای اینکه فردی به‌عنوان استاد دانشگاه مشغول به کار شود نیاز به گذراندن یکسری مراحل دارد و اصطلاحاً باید گزینش شود، اما این بدین معنا نیست که هر فردی که وارد دانشگاه می‌شود تا آخر عمر می‌تواند همان چهره‌ای که از خود معرفی کرده باقی بماند، برای همین موضوع فیلترهایی معرفی‌شده و قطعی شدن فعالیت یک استاد دانشگاه را به‌صورت رسمی تائید می‌کند که این کار چندین سال زمان می‌برد و یک‌شبه محقق نمی‌شود.

وی در ادامه ابراز کرد: باید این نکته را در نظر داشت که این احتمال وجود دارد برخی بعد از 10 سال از زوایای مختلف چه علمی و غیره صلاحیت لازم را به دست نیاورند، اما قاعده کلی این است اکثر افرادی که به‌عنوان اساتید وارد دانشگاه می‌شود دارای صلاحیت لازم هستند و تا آخر هم فعالیت خود را ادامه می‌دهند. این افراد انسان‌های شریفی محسوب می‌شوند و موارد غیرقابل تائید در بین آنان به‌ندرت دیده می‌شود حالا اینکه در رابطه با اساتید ضدانقلاب چه صحبت‌هایی مطرح‌شده، گوینده باید جوابگو باشد.

رئیس کمیته آموزش عالی در مجلس درباره تشکیل کمیته‌ای در این رابطه و رفع ابهامات اظهار داشت: در صورت وجود نمونه‌ای حتماً رسیدگی می‌شود. به‌طور نمونه تصادف دانش آموزان استان هرمزگان به‌صورت اضطراری و ویژه درحالی‌که مجلس در تعطیلات به سر می‌برد در حال بررسی است. درباره دانشگاه هم به همین شکل رفتار می‌شود مسائل خاصی در این زمینه بوده که مورد رسیدگی قرارگرفته و درصورتی‌که مسئله‌ای در این رابطه به مجلس اعلام شود بدون شک ندید گرفته نخواهد شد.

دهمرده در این رابطه اضافه کرد: لازم است تا کسی در این رابطه جهت بررسی متقاضی شود و کمیسیون آموزش عالی هم برحسب وظیفه و خدمت به آموزش و مردم آن را پیگیری خواهد کرد غیرازاین مأموریتی بر عهده نمایندگان مجلس قرار ندارد، بنابراین نمی‌توانیم بر اساس سخنان هرکسی وارد میدان شویم و به تحقیق بپردازیم.

وی در این خصوص که تا به امروز با مجلس در این رابطه سخنی گفته نشده است، یادآور شد: باید مطلب طرح‌شده به دست نمایندگان مجلس برسد، بر اساس سخن نمی‌توان واکنش نشان داد. به عبارتی دیگر برای بررسی موضوعی نیاز به مدعی است زیرا دیده می‌شود برخی مطالب در حد قد و قواره ورود نمایندگان مجلس به آن نیست، دراین‌باره تا به این لحظه با مجلس سخنی مطرح نشده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا