خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ماجرای گازدار کردن نوشابه‌ با گازوئیل

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو ضمن توصیه به مصرف هرچه کمتر نوشابه درباره ماجرای “گازدار کردن نوشابه‌ها با سوخت‌های فسیلی مانند گازوئیل” توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، نسترن محمدی با ناصحیح دانستن مطلب “گازدار کردن نوشابه‌ها با سوخت‌های فسیلی مثل گازوئیل” که در برخی رسانه‌ها منتشر شده است، اظهار داشت: باتوجه به ضوابط و مقررات اداره کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو؛ تمامی  واحدهای تولیدکننده مواد غذایی حاوی گاز دی‌اکسید موظف به استفاده از آن و البته با ویژگی‌های خوراکی هستند.

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو ادامه داد: در همین  راستا تعدادی از واحدهای تولید گاز دی‌اکسید کربن که ضوابط را به‌طورکامل رعایت کرده‌اند؛ موفق به اخذ پروانه تولید از سازمان غذا و دارو شده‌اند.

وی همچنین  در خصوص  پروسه تولید نوشابه  افزود: تولید گاز دی‌اکسید کربن پس از سوختن گاز طبیعی حاصل می‌شود؛ سپس گاز تولیدشده از برج‌های مالش، جذب، تفکیک، کندانسور، کمپرسور سردکننده عبور کرده تا به  گاز دی‌اکسید کربن مایع تبدیل شود.

وی در پایان با تأکید بر اینکه اگر چه ویژگی‌های گاز  مذکور  مطابق با ویژگی‌های مندرج در کدکس بین المللی بوده و مجوز تولید و مصرف گاز دی‌اکسید کربن پس از بررسی‌های لازم در محصولات غذایی گازدار صادر می‌شود، تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماریهای غیرواگیردار به‌دلیل زندگی مدرن و عدم‌تحرک کافی پیشنهاد همواره متولیان سلامت مصرف کمتر فرآورده‌های پرشکر، نمک، چربی است.

این مقام مسئول در اداره کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در پایان ضمن توصیه به مصرف هرچه کمتر نوشابه به مردم، توصیه کرد: قبل از مصرف فرآورده‌های غذایی برای اطلاع از میزان شکر، نمک، چربی در آنها  به نشانگر رنگی تغذیه مندرج در  بسته‌بندی محصولات که به “چراغ راهنمای تغذیه” معروف است توجه نموده و نیاز کافی و به‌اندازه بدن خود را با آن تنظیم کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا