خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چالش در تهران بر سر هزینه‌ی اربعین در عراق!

در ششمین جلسه‌ی شورای شهر تهران که در روز یک شنبه 19 شهریور برگزار شد، ادامه‌ی دستور جلسه‌ی روز سه شنبه‌ی هفته‌ی گذشته پیگیری شد، موضوع چالش برانگیز دخالت شهرداری تهران در راهپیمایی اربعین.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، در این جلسه «عبدالهی» معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران که از دوره‌ی قالیباف باقی مانده، در تشریح برنامه‌های ستاد اربعین گفت: در وزارت کشور 13 کمیته شکل گرفته است که در هشت کمیته‌ی آن شهرداری تهران عضو بوده و نقشی اصلی دارد. در طول مسیر نجف به کربلا از بیش از 1500 موکب، شهرداری تهران فقط 1 موکب دارد. اساساً هیچ ساخت و سازی در عراق توسط شهرداری تهران انجام نشده است. شهرداری تهران در مرزها داخلی، زیرساخت‌ها را تهیه کرده است.

وی افزود: در سنوات گذشته هر سال پنج میلیارد تومان مصوب داشتیم ولی هزینه‌کرد بیش از این بوده و گزارش مالی نیز گویای همین موضوع است. امسال تقاضای 10 میلیارد تومان برای انجام کارهای پیش بینی شده را داریم. با تصویب این اعتبار میزان هزینه‌ی نهایی به اعتبار مصوب نزدیک می‌شود.

انتقاد اعضای شورای شهر از هزینه‌کرد شهرداری در مراسم اربعین

«احمد مسجد جامعی» عضو شورای شهر تهران در این باره گفت: هزینه‌های زیاد مراسم اربعین در خاک عراق، روح اربعین را تحت تأثیر قرار داده است و دخالت مدیریت‌های رسمی سبب شده معانی دینی سطحی شود.

همچنین «حجت نظری» دیگر عضو شورای شهر نیز گفت: بازسازی برخی مدارس عراق در امر اربعین جزو وظایف شهرداری تهران نیست که در جلسه‌ی روز سه شنبه هفته‌ی گذشته به ان اشاره شد.

«ناهید خداکرمی» نیز گفت: دخالت شهرداری تهران در موضوع بهداشت مراسم اربعین در عراق صحیح نیست و این امور به وزارت بهداشت مربوط است.

همچنین محمدجواد حق‌شناس گفت: سال گذشته پنج میلیارد تقاضای شهرداری تهران در امر مراسم اربعین در عراق است اما بیش از سه برابر هزینه شده است. در واقع فاصله‌ی بین عملکرد و برآورد کم است. مردم از سر دل در مراسم اربعین شرکت می‌کنند، این در حالی است که دیده شده برخی تحت عنوان حق مأموریت در این مراسم شرکت می‌کنند. امسال نباید در این مورد حق مأموریت پرداخت شود. با این کار در واقع از روح اربعین فاصله گرفته‌ایم.

«محمد علیخانی» دیگر عضو شورای شهر تهران، ضمن تشکر از دکتر نجفی، شهردار، به خاطر اینکه انتصابات جدید شورا را در جریان قرار داده است، طی تذکری در مورد به کارگیری بازنشستگان در شهرداری تهران گفت: یکی از شعارهای اصلی اصلاح طلبان قانون مداری است، با توجه به قانون ممنوعیت، به کارگیری بازنشستگان در شهرداری ممنوع است، البته استثنائاتی وجود دارد که معاونین دکتر نجفی جزو آنها قرار ندارند و باید روال قانونی آن طی شود.

همچنین علیخانی در پاسخ به سؤال محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران در مورد تعداد بازنشستگانی که منصوب شده‌اند توضیح داد: سه نفر از معاونین معرفی شده برای شهردار تهران بازنشسته هستند.

محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران در واکنش به صحبت‌های علیخانی به طنز گفت: بهتر بود که شهردار تهران آن یکی دیگر از معاونین خود را نیز بازنشسته معرفی می‌کرد!

همچنین «افشین حبیب زاده» عضو شورا اعلام کرد: مشروح مذاکرات شورای شهر را ثبت نمی‌کنند و متن تایپ شده‌ای در دسترس نیست و تنها جلسات فیلمبرداری می‌شود. اما گزارش جلسات لازم است.

در ادامه این جلسه، «زهرا صدراعظم نوری»، عضو شورا، درباره‌ی نصب دکل‌ها تذکر داد: کمیسیون‌ها در یک بازه‌ی زمانی شورای اول تا پایان شورای چهارم روندی را طی کرده‌اند و این روند نیازمند بازنگری است.

رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست ادامه داد: باید از نگاه محیط زیستی به نصب دکل‌ها پرداخته شود. نگاه محیط زیست به مسایل در سال‌های اخیر مغفول بوده و در تصمیم گیری‌ها جای محیط زیست خالی بوده است.

وی با تاکید کرد: دکل‌ها و آنتن‌های مخابراتی برای شهروندان عوارض دارد. باید از نگاه محیط زیستی به نصب دکل‌ها پرداخته شود.

محسن هاشمی در پاسخ گفت: پیش از این نماینده‌ی شورای شهر برای حضور در کارگروه ساماندهی دکل‌ها و آنتن‌ها، از کمیسیون عمران معرفی می‌شد اما قرار شده تغییراتی در این راستا ایجاد و نماینده از سوی کمیسیون محیط زیست معرفی شود.

هاشمی افزود: در نصب دکل‌ها بی نظمی‌ها بسیار زیاد بوده و برخی در قالب بخش خصوصی اقدام به نصب دکل در پشت بام خانه‌ها می‌کنند.

در ادامه‌ی جلسه، دکتر «مجید فراهانی» عضو کمیسیون برنامه بودجه با ۱۸ رأی به عنوان نماینده‌ی شورای شهر تهران در کمیسیون ماده ۳۸ آیین نامه‌ی معاملات شهرداری تهران انتخاب شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

    1. راهپیمائی اربعین درعراق سابقه ای دیرینه دارد وصداقت وسادگی وتحمل سختی به تاسی از اصحاب امام حسین ع جزء لاینفک ان است ورود ایران به این مراسم سال به سال از سادگی ومعنویت ان کاسته وبه یک راهپیمائی دوستانه وبعضا خانوادگی وهم فال هم تماشا تبدیل شده است عده ای هم در این ایام بنام اربعین وبکام خودشان فعالیتهایی را شروع کرده وهرسال دامنه انرا گسترش میدهند شهرداری ها هم با پول عوارض ومالیات مردم شهر خود وبدون اذن انهادر خدمت تعداد معدودی از شهروندان شرکت کننده در مراسم هستند

  1. بوجه شهرداری از مردم تامین میشود ایا مردم راضی به این امر هستند؟ شهردار سابق میگه 15 هزار نفر بی خانمان در تهران داریم ایا امام حسین راضی تر نیست این پول صرف اشرف مخلوقات شود. اربعین امر مستحبه ولی رسیدگی به درمانندگان بارها در قران امده.

  2. پدر بزرگ ما از سر دل به عتبات میرفت که چند سال قسمتی از سهم خود از محصول زمین اربابی را پس انداز کرد و با آن به کربلا رفت !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا